Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Klaveret
Skrevet

Noen som har prøvd Storytel og kan si hva de mener? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Konen har prøvd det.

Hun er fornøyd, tror hun har hørt ca. 10 bøker så langt.

Skrevet

Synes prisen er stiv, men har vel funnet ut at det er verdt det allikevel kanskje siden jeg jo har abonnement.

Anonymkode: 22324...111

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd. Har funnet MYE bøker jeg ønsker å høre der, og har en liste over bøker der som gir meg underholdning resten av året antakelig. Og jeg har enda ikke dypdykket i listene, eller lagt til alt som er intressant i bokhylla...

Prisen er stiv ja, men lydbøker er ikke billig heller. 169,- kr er vel bare et par stykker på salg, så om du hører mer enn to bøker i måneden, så sparer du fort inn de pengene. I tillegg er det ikke bindingstid, så det er jo bare å avslutte når du ikke finner mer spennende å høre på. Jeg hører mye bøker i løpet av en måned, så for meg lønner det seg med Storytel, enn å kjøpe bøker.

Skrevet

HVordan er utvalget der? Er det norske bøker også, eller stort sett engelske? 

Hva er egentlig prisen? Finnes det andre lydbok-apper med litt utvalg?

Anonymkode: f1b62...eb0

Gjest Klaveret
Skrevet

Takk for mange tilbakemeldinger :)

Er det enkelt å bruke? Kan man laste ned lydbøker til pc, eller er det kun streaming online? 

Jeg blir nok til å prøve det ut. Det var greit å høre at dere for det meste er fornøyd. Jeg hører sikkert 5-6 lydbøker i mnd, så det vil absolutt lønne seg. 

Skrevet

Jeg har hatt en prøveperiode og leste et par bøker på iPaden og var veldig fornøyd. Fikk faktisk mail fra dem i dag om jeg vil fornye en mnd nå for 9,- kroner, så jeg vurderer om jeg skal. 

Det er masse bra å velge mellom. Og du kan laste ned 5 bøker av gangen. Ang. laste ned lydbøker kan jeg ikke svare på, da jeg aldri hører bøker - jeg får ikke med meg noenting... enten sovner jeg eller så må jeg drive med andre ting sånn at jeg ikke får med meg handlingen. 

Gjest Klaveret
Skrevet
3 minutter siden, Polly Ester skrev:

Ang. laste ned lydbøker kan jeg ikke svare på, da jeg aldri hører bøker - jeg får ikke med meg noenting... enten sovner jeg eller så må jeg drive med andre ting sånn at jeg ikke får med meg handlingen. 

Haha, det er en treningssak ;) Jeg er blitt avhengig av lydbok når jeg f.eks gjør husarbeid eller annet som man ikke bruker hjernekapasitet til.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Klaveret skrev:

Haha, det er en treningssak ;) Jeg er blitt avhengig av lydbok når jeg f.eks gjør husarbeid eller annet som man ikke bruker hjernekapasitet til.

Kanskje. Jeg har ikke prøvd mer en ett par-tre ganger, men jeg får ikke med meg noenting. Jeg digger alle bøkene med Harry Hole, men til og med den skled bort i bakgrunnen mens alle andre tanker tok over. :)

Klarer du å sitte stille og bare høre også? Uten å gjøre noenting? Og ikke sovne? 

Jeg har meditert og drevet med hypnose i mange år, men jeg sovner alltid da også. 

Gjest Klaveret
Skrevet
2 minutter siden, Polly Ester skrev:

Kanskje. Jeg har ikke prøvd mer en ett par-tre ganger, men jeg får ikke med meg noenting. Jeg digger alle bøkene med Harry Hole, men til og med den skled bort i bakgrunnen mens alle andre tanker tok over. :)

Klarer du å sitte stille og bare høre også? Uten å gjøre noenting? Og ikke sovne? 

Jeg har meditert og drevet med hypnose i mange år, men jeg sovner alltid da også. 

Nei, jeg klarer ikke å sitte stille å høre på. Det blir fryktelig kjedelig, men jeg pleier å høre lydbok når jeg skal sove, det er veldig fint :) Så må jeg "spole" tilbake etterpå da ;)

Skrevet

Jeg var ganske missfornøyd med utvalget. 
Blant annet fant jeg bare Jo Nesbø sine bøker på engelsk og ikke norsk.. Ikke greit (mulig de er kommet i senere tid, jeg testet den tidlig i høst) 
Slettet/sa opp etter en måned...

Skrevet (endret)

Dobbelpost 

Endret av Beccy87
Skrevet

Jeg aktiverte en mnd for 9 kroner nå, og det er ikke bare Harry Hole som ikke finnes på norsk.

Jeg hørte eller leste om en bok jeg kunne tenke meg å lese, Piken på toget av Paula Hawkins. Den hadde de både på engelsk og svensk, men ikke på norsk. Håper den kommer på norsk.

En annen ting som jeg ikke helt likte var at bøker i en serie jeg fant ikke var nummerert, så jeg hadde ikke sjanse til å se i hvilken rekkefølge jeg evt skulle lest dem uten å søke opp rekkefølgen på nettet først. 

• Liker 2
Skrevet

Enkel å bruke. Du kan ha fem bøker offline hele tiden, og høre på bøker som ikke er offline og (men de vil jo være avhengig av internettdekning).

Om du skal høre på serier, så finner du en bok i den serien du vil høre. Scroll nedover inne på siden til boka, og så kommer det opp i bunnen typ "Serie: Del 3 i xxx". Om du trykker der, så får du opp rekkefølgen bøkene skal leses i. Litt tungvindt er det, men er i hvert fall mulig.

Virker som de får raskere lisens (eller hva jeg skal kalle det) på svenske utgaver enn norske.

Skrevet

Kan man høre på lydbøker offline?

Jeg hører vanligvis på podcast på vei til og fra jobb, men kunne tenkt meg å teste lydbøker i steden/i tillegg. Det er jo en del bøker jeg gjerne skulle ha lest, men som jeg ikke får skvist inn tid til. Så å høre på de hadde jo vært en ide. 

Skrevet

Hei

Vi bruker Storytel både jeg og barnet mitt, hatt det ca i 2 år, det het tidligere ordflyt. Man har mange bøker å velge i, selv om jeg av og til savner noen.

Minuset er prisen. Men tanke på at man betaler gange mye i løpet av et år, så er det dyrt. 

Man får ikke bøkene til odel og eie.

Men pluss for at de er sortert i sjangre, at man kan lage en egen bokhylle og hente igjen der man slapp sist. i tillegg er det feedback på enkelte bøker, og man kan høre hva andre mener om disse.

Fant også ei bok jeg hadde lyst å høre, men den var bare å finne på ebok format inne på Storytel. Men den skal jeg lese en gang jeg har tid:)

Man finner både engelske og norske bøker, noe som er veldig bra:)

Skrevet

For meg lønner det seg ikke da jeg ikke hører veldig mye (jeg som først kommenterte prisen), men når jeg har migrene er jeg avhengig av det så dermed har jeg appen siden det jo er veldig enkelt. Synes absolutt at det er godt utvalg, men savnet flere og funnet noen på engelsk der som jeg gjerne ville hatt på norsk, men alt i alt en bra app synes jeg. Enkelt å bruke synes jeg også.

Anonymkode: 22324...111

Skrevet
27 minutter siden, Mynona skrev:

Kan man høre på lydbøker offline?

Jeg hører vanligvis på podcast på vei til og fra jobb, men kunne tenkt meg å teste lydbøker i steden/i tillegg. Det er jo en del bøker jeg gjerne skulle ha lest, men som jeg ikke får skvist inn tid til. Så å høre på de hadde jo vært en ide. 

Ja. Du kan ha fem bøker ad gangen på offline. :)

Skrevet
2 minutter siden, Timber skrev:

Ja. Du kan ha fem bøker ad gangen på offline. :)

Supert. Takk :) 

Skrevet

Jeg er i permisjon og har hørt på kjempemange bøker de siste mnd. Perfekt når jeg ikke får sove og sovner kan man spole tilbake. Jeg synes det er rimelig brukervennlig og har et greit utvalg. Det kommer nye bøker jevnlig. Med tanke på hvor mange bøker jeg har hørt på og det faktum at jeg slipper å reise på biblioteket synes jeg det er verdt pengene. Tror jeg kommer til å fortsette abonnementet når jeg starter på jobb igjen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...