Mis(s)Understood Skrevet 27. februar 2016 #21 Skrevet 27. februar 2016 3 minutter siden, Isabel70 skrev: Som jeg skrev, har jeg sett kattepest der jeg vokste opp. Dette var i to forskjellige populasjoner som formerte seg vilt hos bønder som ikke ga kattene skikelig mat, og ikke brydde seg om å kastrere de voksne kattene fordi kattungene "døde av kattepest likevel". Jeg fikk en kattunge fra en av disse gårdene, hun ble ikke vaksinert, og levde til hun ble gammel hos oss. Det er svært sannsynlig at hun allerede var utsatt for viruset på den gården. MIne katter som jeg har nå er friske, sterke og råforede. Jeg tenker nok litt annerledes enn deg. For meg gir det mening å styrke organismen med ordentlig næring isteden for å sloss mot et virus/bakterie man ikke vet om de noengang hadde blitt syke av likevel, og så heller ta opp kampen om organismen blir syk. Dette er det bortkastet å diskutere med deg dersom du er en prinsipiell vaksinemotstander. For meg er det høyst logisk å vaksinere mot en sykdom som har mellom 90 og 95% dødelighet ved smitte, - istedet for å basere seg på råforing og Guds nåde, for det er det min oppriktige mening at er ren idioti når man burde vite bedre. 2
Gjest O.G. Skrevet 27. februar 2016 #22 Skrevet 27. februar 2016 44 minutter siden, Mis(s)Understood skrev: Da har du kun hatt nærmest griseflaks ! Hvert år bryter det ut kattepest et eller flere steder i landet, og du har ikke lyst til å se en av dine katter dø av kattepest foran øyene dine mens du ikke kan gjøre en dritt, fordi du ikke vasinerte men trodde på en amerikansk video istedet for å tro på din lokale vetrinær Enig, folk har for god tro på flokkbeskyttelse.
Sapientia Skrevet 27. februar 2016 #23 Skrevet 27. februar 2016 Den 20.2.2016 at 22.35, oh bogger skrev: trodde kastrering av hunnkatt var det samme som en sterilisering. Jeg har alltid sagt "sterilisering" om hunkatter, men nå ser jeg på prislister at det står "kastrering" om begge kjønn. Regner med at operasjonen er som ved sterilisering da. (er ikke helt sikker på hva de gjør, kutter egglederne, fjerner livmor?) Har avtalt kastrering om en mnd. Det blir vel full pakke ja. Tusen takk for innspill:-) Kastrering er at man fjerner både livmor og eggstokker. Det er da dette man gjør på hunkatter. Hvis man kun steriliserer de (som er det samme som sterilisering hos mennesker, man kutter over egglederne) så er riktignok ikke katten reproduktiv lengre, men den vil få løpetider. Katter kan bli syke av å ha mange løpetider, og kan i visse tilfeller gå inn i nærmest uavbrutt løpetid. Sterilisering er dermed ikke noe som hverken anbefales eller normalt sett gjøres på katt. Selv om enkelte veterinærer også kaller kastreringen for sterillisering på hunndyr av gammel vane. Tekninsk sett er det derimot kastrering de gjør. 1
Gjest Hapi Skrevet 27. februar 2016 #24 Skrevet 27. februar 2016 En ting jeg begynte å tenke på nå med vaksinasjon av kjæledyr. Har noen av dere mus, rotter, fugler etc, og vaksinerer dere dem, og hvis ikke, hvorfor ikke? Såvidt jeg ser er det bare katter og hunder som blir vaksinert på smådyrklinikkene.
Tvist Skrevet 28. februar 2016 #25 Skrevet 28. februar 2016 Man pleier vel ikke å slippe mus, rotter og fugler ut av huset. 1
Gjest Hapi Skrevet 28. februar 2016 #26 Skrevet 28. februar 2016 Men det var jo noen som skrev her at innekatter også bør vaksineres.
gangnedsol i elg Skrevet 29. februar 2016 Forfatter #27 Skrevet 29. februar 2016 Den 27.02.2016 at 20.29, Sapientia skrev: Kastrering er at man fjerner både livmor og eggstokker. Det er da dette man gjør på hunkatter. Hvis man kun steriliserer de (som er det samme som sterilisering hos mennesker, man kutter over egglederne) så er riktignok ikke katten reproduktiv lengre, men den vil få løpetider. Katter kan bli syke av å ha mange løpetider, og kan i visse tilfeller gå inn i nærmest uavbrutt løpetid. Sterilisering er dermed ikke noe som hverken anbefales eller normalt sett gjøres på katt. Selv om enkelte veterinærer også kaller kastreringen for sterillisering på hunndyr av gammel vane. Tekninsk sett er det derimot kastrering de gjør. du verden hva du vet:-) Så prosedyren er alltid kastrering altså, selv om noen kaller det sterilisering. takk
gangnedsol i elg Skrevet 29. februar 2016 Forfatter #28 Skrevet 29. februar 2016 Den 26.02.2016 at 22.37, Isabel70 skrev: Du trenger ikke vaksinere noen katter, det er bare tull. Jeg har fire katter nå, som jeg har hatt i 6 år uten å vaksinere, før det har jeg hatt tre katter som jeg ikke vaksinerte, og alle har vært 100% friske. Dette er bare en måte for veterinærene å tjene masse penger på! I min erfaring er det kattunger som ikke har skikkelig stell og mat i store populasjoner på gårder der de ikke steriliserer som blir syke av f.ex. kattepest, og svake individer kan vel også bli syke, men dette er ikke noe stort problem. Det er bare i det siste at man har begynt med all denne vaksineringen. Før (70-80-tallet) var det ikke nødvendig, og man hørte jo aldri at katten til noen ble syk og døde av en eller annen sykdom? Det hørte ALDRI jeg iallefall, og jeg kjente mange med katter, og vi hadde også katt. Gå hit og les om dyrevaksiner: https://www.facebook.com/groups/50163890984/?fref=ts Se disse to videoene om vaksiner, det er en veterinær som snakker: Ja, du har John Bergman også, en amerikaner og kiropraktor med masse videoer på nettet. Han virker dødsens skarp i grunnen, og er i mot vaksine til mennesker også, (og sikkert til dyr). Men hva med polio da tenker jeg, ikke noe særlig den da..at folk blir gående haltende gjennom livet liksom,traff ei som fikk det før vaksinene kom, det så ikke godt ut. men takk
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #29 Skrevet 29. februar 2016 Den 27. februar 2016 at 8.40, AnonymBruker skrev: Idioti. Selvfølgelig er det helt riktig av TS å vaksinere katten! Slutt med paranoia -weed-opplegget og still opp som ansvarlig katteeier!. Ikke sansen for de som prøver føre TS ut på ville veier ved oppfordre til å ikke vaksinere. Anonymkode: 60411...248 Hvorfor kaller du det "paranoia-weed- opplegget"? Skjerp deg! Aksepter at noen kan ha andre meninger enn deg! Fordommene dine lyser lang vei... Jeg er helt enig med vedkommende som mener at man ikke trenger å vaksinere katten. Anonymkode: 51526...71f 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #30 Skrevet 29. februar 2016 Den 27. februar 2016 at 19.51, Isabel70 skrev: Som jeg skrev, har jeg sett kattepest der jeg vokste opp. Dette var i to forskjellige populasjoner som formerte seg vilt hos bønder som ikke ga kattene skikelig mat, og ikke brydde seg om å kastrere de voksne kattene fordi kattungene "døde av kattepest likevel". Jeg fikk en kattunge fra en av disse gårdene, hun ble ikke vaksinert, og levde til hun ble gammel hos oss. Det er svært sannsynlig at hun allerede var utsatt for viruset på den gården. MIne katter som jeg har nå er friske, sterke og råforede. Jeg tenker nok litt annerledes enn deg. For meg gir det mening å styrke organismen med ordentlig næring isteden for å sloss mot et virus/bakterie man ikke vet om de noengang hadde blitt syke av likevel, og så heller ta opp kampen om organismen blir syk. Helt enig med deg. Skummelt hvor indoktrinerte de fleste har blitt mtp vaksinering, som egentlig er en stor pengemaskin, som man aldri hører om... Anonymkode: 51526...71f 1
Gjest Kaida Skrevet 29. februar 2016 #31 Skrevet 29. februar 2016 Man kan ikke unngå kattepest ved å råfore, da hadde det vært allmenn kunnskap, og alle hadde gjort det i stedet. Det er ikke slik at alternativ medisin (for å ta et eksempel) ikke er "en pengemaskin", det er det så mangt som er her i verden.
Gjest Hapi Skrevet 29. februar 2016 #32 Skrevet 29. februar 2016 9 timer siden, oh bogger skrev: Ja, du har John Bergman også, en amerikaner og kiropraktor med masse videoer på nettet. Han virker dødsens skarp i grunnen, og er i mot vaksine til mennesker også, (og sikkert til dyr). Men hva med polio da tenker jeg, ikke noe særlig den da..at folk blir gående haltende gjennom livet liksom,traff ei som fikk det før vaksinene kom, det så ikke godt ut. men takk Spennende med John Bergman, jeg skal sjekke han ut. Når det gjelder polio, så har vi jo alltid blitt fortalt at det var en så skrekkelig sykdom som mange ble syke av og så kom vaksinen, og det var liksom redningen og nå er den utryddet (i Norge). Denne informasjonen fikk jeg jo på skolen og hjemme, noe jeg syns er litt rart nå, hvorfor fikk jeg det ikke heller av lege...? Det jeg har funnet ut etter jeg begynte å undersøke mer om vaksiner, er at det nok ikke er helt sant. Patricia Jordan snakker om vaksiners historie i del to av den videoen jeg postet, men jeg husker ikke om hun sier noe om polio. Det var veldig interessant det hun fortalte om kopper iallefall, som liksom vaksiner skal ha utryddet. Og på YouTube finnes det også foredrag med en Svensk dame som heter Linda Karlstrøm. Hun er ikke lege, men holder seriøse foredrag med faktaopplystinger som hun dokumenterer, og hun snakker et veldig forståelig Svensk. Her viser hun grafer på utviklingen av polio i forhold til vaksinasjon (vet ikke hvordan jeg kan linke til en video uten at den postes her?): I del èn av denne serien forteller hun hvordan barnet hennes fikk tuberkulose av tuberkulosevaksinen, en vaksine de tok ut av programmet fordi den hadde så mye bivirkninger. Dette var noe av grunnen til at hun begynte å stille spørsmål. Anbefaler henne masse, hun er veldig fin å høre på.
Mis(s)Understood Skrevet 29. februar 2016 #33 Skrevet 29. februar 2016 3 timer siden, Isabel70 skrev: Spennende med John Bergman, jeg skal sjekke han ut. Når det gjelder polio, så har vi jo alltid blitt fortalt at det var en så skrekkelig sykdom som mange ble syke av og så kom vaksinen, og det var liksom redningen og nå er den utryddet (i Norge). Denne informasjonen fikk jeg jo på skolen og hjemme, noe jeg syns er litt rart nå, hvorfor fikk jeg det ikke heller av lege...? Det jeg har funnet ut etter jeg begynte å undersøke mer om vaksiner, er at det nok ikke er helt sant. Patricia Jordan snakker om vaksiners historie i del to av den videoen jeg postet, men jeg husker ikke om hun sier noe om polio. Det var veldig interessant det hun fortalte om kopper iallefall, som liksom vaksiner skal ha utryddet. Og på YouTube finnes det også foredrag med en Svensk dame som heter Linda Karlstrøm. Hun er ikke lege, men holder seriøse foredrag med faktaopplystinger som hun dokumenterer, og hun snakker et veldig forståelig Svensk. Her viser hun grafer på utviklingen av polio i forhold til vaksinasjon (vet ikke hvordan jeg kan linke til en video uten at den postes her?): I del èn av denne serien forteller hun hvordan barnet hennes fikk tuberkulose av tuberkulosevaksinen, en vaksine de tok ut av programmet fordi den hadde så mye bivirkninger. Dette var noe av grunnen til at hun begynte å stille spørsmål. Anbefaler henne masse, hun er veldig fin å høre på. Nå er du kun ett microsekund og ett eneste innlegg fra å bli rapportert for ensidig meningspåvirkning.:
Gjest Kaida Skrevet 29. februar 2016 #34 Skrevet 29. februar 2016 @Isabel70 "Dokumentasjonen" Linda Karlstrôm viser til er bla. bøker av andre vaksinemotstandere, og statistikk som hun tolker som hun ønsker. Årsakene til at antallet registrerte tilfeller av syke eller døde minker eller øker på et visst tidspunkt kan være mange og sammensatte. Her presenteres informasjonen som om "vaksiner er farlig" er den eneste mulige konklusjonen. Om hun var seriøs på noen måte, så ville hun i det minste se på mulige alternative forklaringer.
gangnedsol i elg Skrevet 1. mars 2016 Forfatter #35 Skrevet 1. mars 2016 12 timer siden, Isabel70 skrev: Spennende med John Bergman, jeg skal sjekke han ut. Når det gjelder polio, så har vi jo alltid blitt fortalt at det var en så skrekkelig sykdom som mange ble syke av og så kom vaksinen, og det var liksom redningen og nå er den utryddet (i Norge). Denne informasjonen fikk jeg jo på skolen og hjemme, noe jeg syns er litt rart nå, hvorfor fikk jeg det ikke heller av lege...? Det jeg har funnet ut etter jeg begynte å undersøke mer om vaksiner, er at det nok ikke er helt sant. Patricia Jordan snakker om vaksiners historie i del to av den videoen jeg postet, men jeg husker ikke om hun sier noe om polio. Det var veldig interessant det hun fortalte om kopper iallefall, som liksom vaksiner skal ha utryddet. Og på YouTube finnes det også foredrag med en Svensk dame som heter Linda Karlstrøm. Hun er ikke lege, men holder seriøse foredrag med faktaopplystinger som hun dokumenterer, og hun snakker et veldig forståelig Svensk. Her viser hun grafer på utviklingen av polio i forhold til vaksinasjon (vet ikke hvordan jeg kan linke til en video uten at den postes her?): I del èn av denne serien forteller hun hvordan barnet hennes fikk tuberkulose av tuberkulosevaksinen, en vaksine de tok ut av programmet fordi den hadde så mye bivirkninger. Dette var noe av grunnen til at hun begynte å stille spørsmål. Anbefaler henne masse, hun er veldig fin å høre på. Altså det er ingen tvil om at vaksinering utryddet polio. Ser du noe med ¨polio i dag? Nei. Før vaksinen; mange. Jeg tror man må være åpen for at vaksine i noe tilfeller er et gode, men at også noen av dem sikkert er unødvendige, og noen endog skadelige. En pannekake har alltid to sider.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå