AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #21 Skrevet 18. februar 2016 Din mor sin ensomhet er ikke ditt ansvar. Høres kanskje litt krast ut, men hvis du tenker på det. Hvordan skal du utvikle deg og modnes hvis du skal bo sammen med moren din. Det er sunt å kjenne på det å ikke ha alt klart, og finne nye venner. Moren din må skaffe seg venner, kjæreste og hobbyer som alle andre. Som noen andre nevnte lenger opp. Hvis moren din kommer til å selge huset når hun blir alene, så blir det like trist uansett om det er i morgen eller neste år du flytter ut og hun må selge. Min søster er i samme sko som deg, og hvert år blir bare verre. Det som er største problemet nå er at de har blitt avhengig av hverandre. Vi utenfor prøver å si at de burde flytte fra hverandre. Min søster skal ikke være min mors ektemann. Det samme gjelder deg. Du trenger å komme deg ut før det blir en så stor vane at du ikke kommer deg ut. Du blir den personen som bor sammen med mor resten av hennes liv. Det at det er dyrt, at det er uvant, er i mine øyne ingen unnskyldning fordi dette gjelder alle som flytter ut for første gang. Se heller positivt på det. Det er på tide å forlate rede og begynne et nytt kapittel. . Anonymkode: ba1e1...d18
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #22 Skrevet 18. februar 2016 Jeg skjønner jeg må flytte ut altså. Mamma vil så klart klare seg, og hun har sagt flere ganger at jeg må leve mitt liv, og gjøre som jeg selv vil. Men samtidig sender hun litt blandede signaler av og til. Jeg vet jo at jeg må flytte ut en gang, men det gjør litt vondt for jeg tenker på mamma sin del. Lurer på om jeg er kommet til det punktet der jeg er avhengig av mamman min. Har vel egentlig alltid vært det, har liksom alltid vært litt mer avhengig av mamma, og mer hjemmekjær, enn vennene mine. Og mamma er jo veldig sosial av seg med vennene sine.. Så det går sikkert bra med henne, forhåpentligvis. Har liksom enda ikke flyttet ut, fordi hele omgangskretsen min har bodd hjemme inntil nylig. I tillegg blir jeg jo så voldsomt oppmuntret til å bo hjemme. Hver gang jeg snakker om det, får jeg høre hvor mye det kommer til å koste meg, etc. etc. og jeg vil ikke bli mora mi sin ektemann! Det hørtes ikke helt bra ut.. Takk for alle svarene, folkens. Følte faktisk at det hjalp litt. -TS Anonymkode: 0a857...001
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå