AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #1 Skrevet 17. februar 2016 Hei jeg har slipp med spiseforstyrrelser i mange år. Og er for første gang på normalvekt ved hjelp av innleggelse. Jeg strittet i mot i veldig lang tid. Men fra et punkt, for ikke lenge siden, er jeg ikke så redd lenger? Jeg som aldri har villet hørt på de legene og psykologene som har sagt at man vil endre tankegang ved høyere vekt. Hvorfor er det sånn? Hvorfor har jeg ikke kontroll over tankene mine? Hvorfor fikk jeg ikke med meg denne overgangen? Jeg skjønner Ingenting... Jeg skjønner ikke hvorfor jeg blir frustrert over dette heller, burde jo bare være glad nå som jeg ikke er så tvangsbasert lengre? Anonymkode: b1b26...823
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #2 Skrevet 17. februar 2016 Det handler om prosesser i hjernen. Google det, er for mye til at jeg kan skrive et innlegg. Anonymkode: 88844...163
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #3 Skrevet 18. februar 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det handler om prosesser i hjernen. Google det, er for mye til at jeg kan skrive et innlegg. Anonymkode: 88844...163 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det handler om prosesser i hjernen. Google det, er for mye til at jeg kan skrive et innlegg. Anonymkode: 88844...163 Hva skal jeg søke etter da? Anonymkode: b1b26...823
Gjest MissMa Skrevet 18. februar 2016 #4 Skrevet 18. februar 2016 Tatt fra en side; – Eteforstyrringar er alvorlege psykiske lidingar, og det antas at dette er den psykiske lidinga som har høgast dødelegheit, seier stipendiat Siri Weider ved NTNU. Ho viser til at eteforstyrringar påverkar kroppen i stor grad, då òg hjernen. Bildediagnostiske studiar har vist tap av hjernemasse hos pasientar med anoreksi. – Når ein slankar kroppen så kraftig, slankar ein på ein måte òg hjernen. Så altså; hjernen begynner å fungere optimalt igjen, og skjønner hvor tullete tankene våre var/er. Man begynner å tenke mer rasjonelt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå