AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #1 Del Skrevet 17. februar 2016 Hei! Jeg lurer på om noen som snakker azerbaijani, altså språket de snakker i Azerbaijan, kan hjelpe meg med et kjapt spørsmål. Jeg lurer bare på om ordet 'sara' betyr noe på dette språket. Jeg vet at dette er et navn, men jeg lurer på om ordet i seg selv betyr noe på azerbaijani. Eventuelt hadde jeg vært veldig interessert i å få vite mer om navnets etymologi dersom noen har informasjon om dette. Setter veldig pris på svar! Anonymkode: c9e54...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #2 Del Skrevet 17. februar 2016 Nei, ingen spesiell betydning. Anonymkode: dfa15...f54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pterinochilus Skrevet 17. februar 2016 #3 Del Skrevet 17. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg lurer på om noen som snakker azerbaijani, altså språket de snakker i Azerbaijan, kan hjelpe meg med et kjapt spørsmål. Jeg lurer bare på om ordet 'sara' betyr noe på dette språket. Jeg vet at dette er et navn, men jeg lurer på om ordet i seg selv betyr noe på azerbaijani. Eventuelt hadde jeg vært veldig interessert i å få vite mer om navnets etymologi dersom noen har informasjon om dette. Setter veldig pris på svar! Anonymkode: c9e54...e4b Jeg kan ikke aserbajdsjansk, men Sara(h) er opprinnelig et hebraisk navn. Det er hunnkjønnsformen av sar ("prins") og betyr da følgelig "prinsesse". Det er også relatert til ordet sharratu , som betyr "dronning". Sara(h) var navnet kona til Abraham og har via Det gamle testamentet blitt spredd til store deler av verden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #4 Del Skrevet 18. februar 2016 Tusen takk for svar! Det hjalp TS Anonymkode: c9e54...e4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå