Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det kommer seg virkelig ikke ut av hodet mitt at jeg er helt umoden. Jeg fikk vite dette på kontroll igår hos jordmor at livmorhalsen var lang og lukket. Jeg er så redd for å gå over tida så dette var virkelig en nedtur. Hodet har festa seg på et par dager, så det er jo det ene positive. Har hatt "sengekos" med kjæresten (mye) men ser ikke ut som om det har hjulpet.. Noen som har opplevd det? Hvor lenge var det før du gikk i fødsel? 

De siste dagene har jeg hatt mageknip, mensensmerter, helt utslitt, små kvalm, hard i magen (nr 2) og begynner å bli veldig lei av det og vil bare ha babyen i armene mine :/

Anonymkode: 36e91...85c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk 15 dager over med min siste barn - men mye kan forandre seg innen 2 uker!  

Anonymkode: d3b38...ab9

Skrevet

Jeg var også umoden på samme tid, men fødte dagen før termin alikevell. 

Anonymkode: cf865...883

Skrevet

Trenger ikke bety at du må gå over tiden. Jeg skulle bli igangsatt, ble sjekket og var umoden. Skulle få ballong morgenen etter. Når de skulle sette i ballongen var jeg for moden for ballong, og ble istedet strippet. Vannet ble tatt etter 2 timer, og 2 timer etter det kom jenta :) Dette var da 2 dager før termin. 

Skrevet

Det har ingenting å si. Mye skjer på kort tid. Men gå turer, og slapp av. Så kommer'n! 

Anonymkode: 122f1...06e

Skrevet

Jeg fantes ikke moden når vannet gikk i uke 39+2, men ungen var ute 13 timer senere. At du ikke er moden nå har nada å si for når du kommer til å føde.

Skrevet

Hos meg var ikke hodet festet engang da jeg var på kontroll hos jordmor. To dager senere starten fødselen... ca. en uke før termindato.

Og du er jo uansett bare i uke 38. Et svangerskap regnes jo for å være 40+3 eller noe sånt. Så det er det jo ennå noen uker til termindato for din del. Mye kan skje innen da.

Jeg ville uansett prøvd å fokusere på at babyen ideelt sett skal være inne i magen til termindato. Det kan bli noen lange dager fremover om du allerede håper på fødsel. Da tror jeg det er bedre å bli positivt overrasket om babyen kommer før tiden, enn skuffet over å måtte gå til termin.

Hold ut, snart er babyen din her. Kanskje det blir skuddårsbarn, hehe. :)

Skrevet

Modning kan skje fort. Og (og det er en klisje, og IKKE det du vil høre nå) babyen kommer når den er klar. Og det kan være 38+3, 40+3 eller i uke 42 for den del. Husk at termin er fra tre uker før til to uker etter termindato. 40+3 er bare et gjennomsnitt av alle som går gravide. Det beste er å sette seg en dato litt frem i tid, så slipper du at dagene blir så lange.

Skrevet

Jeg var også umoden til samme tid med eldste, men fødselen startet av seg sevlv uken etter likevel.

Skrevet

Modenhet betyr ikke noe på det tidspunktet, det er ikke rutine å sjekke det heller. Jeg ble ikke sjekket for modenhet på overtidskontroll 1 uke etter termin engang.

Skrevet
9 timer siden, Biloba skrev:

Modenhet betyr ikke noe på det tidspunktet, det er ikke rutine å sjekke det heller. Jeg ble ikke sjekket for modenhet på overtidskontroll 1 uke etter termin engang.

Det synes jeg er underlig. En uke på overtid burde du kanskje fått tilbud om stripping i tilfelle det hjalp fødselen i gang? Eneste grunnen til at det ble sjekket modning hos meg i uke 38 var at de ville sette meg i gang uken etter og ville se om de kunne hjelpe til litt.

Gjest Magnifiq
Skrevet

Å gå over termin kan det være greit å innstille seg på med en gang. Det er ingen ting man kan styre.

Når det er sagt; at du ikke er moden nå, trenger ikke ha noen ting å si.

• 2 uker senere...
Skrevet
Den Thursday, February 18, 2016 at 9.41, Arkana skrev:

Det synes jeg er underlig. En uke på overtid burde du kanskje fått tilbud om stripping i tilfelle det hjalp fødselen i gang? Eneste grunnen til at det ble sjekket modning hos meg i uke 38 var at de ville sette meg i gang uken etter og ville se om de kunne hjelpe til litt.

Det var på et universitetssykehus, så de har vel en tanke bak praksisen. Jeg spurte ikke, har hatt en veldig smertefull undersøkelse knyttet til livmorhals en gang tidligere, så jeg har ikke hatt noen tiltrekning til sjekking av modenhet, stripping og denslags;-) Jeg regnet også med at kroppen ville starte selv, kynnere hadde endret karakter og de første riene startet samme kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...