Gå til innhold

Negl splint, rive av?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stesset og hadde dårlig tid, tåneglen min satte seg fast i buksa da jeg skiftet og ble tåneglen ble rivd opp på kanten nedover tåa. Startet å blø skikkelig, hadde ikke tid til å fikse den ordentlig, så klippet den av og satte på plaster.

Det sitter fortsatt en splint nederst på kanten fra neglen, skal jeg rive av den? Eller la den sitte og vokse og gro ut, så den bli lang nok så jeg kan klippe den jevn? Blir det betennelse hvis jeg ikke fjerner den? Den er litt vond å tråkke på.

Anonymkode: 2ed51...986

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bilde hadde gjort vurderingen lettere. Hovedregelen er å la den sitte lengst mulig og eventuelt lime med rikelige lag med negleforsterker opp på. Men tynne lag som tørker mellom hvert strøk. 

Anonymkode: 1f4c8...076

Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bilde hadde gjort vurderingen lettere. Hovedregelen er å la den sitte lengst mulig og eventuelt lime med rikelige lag med negleforsterker opp på. Men tynne lag som tørker mellom hvert strøk. 

Takk! Her er et bilde, men har dårlig kamera: 

MHhROGpU.jpeg

Splinten kan dyttes litt ut, men den sitter vel fast nederst.

Fikk ikke skrevet som anonyn, haha, men det er ikke så viktig.

Endret av Parrot
Skrevet

Jeg hadde latt den være, kontaktet lege/fotbehandler. Pass på så du ikke får betennelse. 

• Liker 1
Skrevet

Gjør som beskrevet over, la den sitte, og bruk negleforsterker. 

Skrevet
11 minutter siden, ClosedParadise skrev:

Jeg hadde latt den være, kontaktet lege/fotbehandler. Pass på så du ikke får betennelse. 

Takk for svar :) jeg skal gjøre det hvis den blir vond.

Skrevet
7 minutter siden, Parrot skrev:

Takk for svar :) jeg skal gjøre det hvis den blir vond.

Ikke bruk stramme sko, sokker. Og ikke pirk, la den være helt til noen får sett på det :) så går det nok bra. Lykke til :) 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, ClosedParadise skrev:

Ikke bruk stramme sko, sokker. Og ikke pirk, la den være helt til noen får sett på det :) så går det nok bra. Lykke til :) 

Den er grei :) takk :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...