Shygirl Skrevet 16. februar 2016 #1 Skrevet 16. februar 2016 Hei! Jeg sliter en del med spise problemer. Og jeg er hos psykolog hver uke for å bli "frisk". Men jeg har bare vært der 2 ganger frem til nå. Jeg er 19 år og veier ca. 36 kg og er 155 cm høy. Jeg har angst for mat. Jeg har perioder hvor matlysten er helt på bunn. Og sjenerelt sett er jeg alltid redd for å spise. Og jeg får bare vondt i magen når jeg spiser. Jeg har klart i en uke nå å spise "normalt". Og med det mener jeg at jeg har fått i meg alle måltidene man trenger i løpet av en dag og riktig mengde. Men nå har det bare plutselig stoppet opp igjen, og jeg vet ikke hvorfor. Det er veldig frustrerende. Så poenget mitt var at jeg lurer på om det er noen andre her inne som sliter eller har slitt med noe lignende problem? Noen som har erfaringer å dele? Eller historier om hvordan du har blitt "frisk" igjen?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #2 Skrevet 16. februar 2016 Jeg lurer litt på om jeg har det selv.. Men er du veldig opptatt av å være tynn? For det er egentlig ikke jeg sånn veldig ekstremt. Bare orker ikke spise.. Er det spiseforstyrrelse da også? Jeg tror det er lurt å tvinge i seg litt mat til hvert måltid. For meg blir det verre hvis jeg lar være å spise egentlig. Anonymkode: c0885...6b3
Shygirl Skrevet 16. februar 2016 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer litt på om jeg har det selv.. Men er du veldig opptatt av å være tynn? For det er egentlig ikke jeg sånn veldig ekstremt. Bare orker ikke spise.. Er det spiseforstyrrelse da også? Jeg tror det er lurt å tvinge i seg litt mat til hvert måltid. For meg blir det verre hvis jeg lar være å spise egentlig. Anonymkode: c0885...6b3 Nei jeg har ikke spiseforstyrrelse. Bare angst for mat. Jeg vet selv hvor tynn jeg er, og jeg hater det. Jeg vil legge på meg😊
Saraby Skrevet 17. februar 2016 #4 Skrevet 17. februar 2016 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.-Saraby, mod.
Fremhevede innlegg