AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #21 Skrevet 10. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så all utdannelsen betalt av staten var nytteløs...? Siden du nå cruiser rundt i utlandet på mer av statens penger? Kvalmende. Snylte til seg støtte for å utdanne seg i seks år totalt og allikevel ende som ufør. Anonymkode: 8c30e...417
Snop Skrevet 10. juni 2016 #22 Skrevet 10. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: La meg gjette, du er sykepleier? Anonymkode: 8c30e...417 Nei, hvordan det?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #23 Skrevet 10. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Kvalmende. Snylte til seg støtte for å utdanne seg i seks år totalt og allikevel ende som ufør. Anonymkode: 8c30e...417 Ja, denne var på kanten. Om det er slik det er. Anonymkode: 57cc1...3ff
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #24 Skrevet 10. juni 2016 Et øyeblikk siden, Snop skrev: Nei, hvordan det? Overraskende. Er du i jobb nå, hjalp det å ta en bachelor på statens regning? Anonymkode: 8c30e...417
Snop Skrevet 10. juni 2016 #25 Skrevet 10. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Overraskende. Er du i jobb nå, hjalp det å ta en bachelor på statens regning? Anonymkode: 8c30e...417 Ok. Ja
Brimi Skrevet 10. juni 2016 #26 Skrevet 10. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvalmende. Snylte til seg støtte for å utdanne seg i seks år totalt og allikevel ende som ufør. Anonymkode: 8c30e...417 Gud å provosert jeg blir av kunnskapsløshet. Du vet at det finnes grader av uførhet ikke sant? Jeg begynner å lure på om enten så er det mange troll her eller så er det noen som tror de er misunnelige. Tar det enda en gang. Hvis man går på et studie, men tar det oppstykket så er det ikke mye penger man får fra lånekassen. Og siden man ikke kan jobbe ved siden av studiene så blir det til at man dropper å ta utdanning. Uten utdanning, ingen jobb. Aka man kan ende opp med å bli 100% ufør, i stedet for 50%, 60% etc.... Hvordan er det bedre økonomisk enn at vi får AAP under utdanning? Det er dyrere for NAV å ha en person i f.eks 100% ufør enn i 50% ufør. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #27 Skrevet 10. juni 2016 Det er jo mye bedre at folk som går på AAP kan ta utdanning hvis de klarer , istedenfor og ikke gjøre noe, og evt ende opp ufør. Utdanning oppgraderer en til å søke jobb, det er jo så mye bedre for personen som også kanskje forhåpentlig blir bedre på sikt, og for samfunnet. Dere som er kritiske til å gi utdanning, synes dere det er bedre at alle på AAP er totalt passive? Anonymkode: 3433c...93a 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #28 Skrevet 10. juni 2016 Jeg er en av de som skal ta utdanning med Aap,og jeg synes det er bedre at folk får ta utdanning hvis de er på vei til å bli friske og ikke har muligheter til å få seg jobb. For eksempel så har jeg studert før og slet veldig da,men jeg oppsøkte ikke hjelp. Jeg bare fortsatte å studere i et desperat håp om at jeg skulle klare det. Dette var jo selvsagt veldig dumt,og på grunn av det får jeg ikke mer studielån. Etter å ha jobbet i noen år i typiske serviceyrker som jeg ikke fungerer godt i så kom jeg inn i Nav-systemet. Her har jeg endelig fått hjelp til veien videre og jeg får nå en ny sjangse til å fullføre utdanning. Noe jeg er veldig glad og takknemlig for. Jeg ser på det som bedre og det er jo også en vei ut av systemet. Poenget er jo at man skal klare seg selv og hvorfor ikke få litt hjelp på veien. Ikke var det spesielt enkelt å det innvilget heller. Synes jeg i hvert fall. Mye som skulle på plass før jeg fikk det innvilget i hvert fall. Anonymkode: 5163b...cb2 3
Snop Skrevet 10. juni 2016 #29 Skrevet 10. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo mye bedre at folk som går på AAP kan ta utdanning hvis de klarer , istedenfor og ikke gjøre noe, og evt ende opp ufør. Utdanning oppgraderer en til å søke jobb, det er jo så mye bedre for personen som også kanskje forhåpentlig blir bedre på sikt, og for samfunnet. Dere som er kritiske til å gi utdanning, synes dere det er bedre at alle på AAP er totalt passive? Anonymkode: 3433c...93a Enig. Utdanning under AAP er faktisk noe av det jeg tror er aller mest nyttig av de tiltak som finnes når man først går på denne ytelsen. Det gjør at folk blir bedre kvalifiserte i et arbeidsliv de fra før har smale muligheter i, har større sannsynlighet for å få jobb senere og dermed bli mer uavhengige av NAV, samtidig som det kan være enormt oppbyggende for psyken og dermed helsen å studere, spesielt hvis det er det eneste man i en periode klarer å gjøre (ettersom det å studere er en helt annen belastning og mye mer fleksibelt enn å jobbe). I tillegg stilles det strenge krav for at utdanningen faktisk skal føre til jobb, så om vi skal snakke om sløsing av statens penger, kan vi gjerne heller snakke om det store antallet nordmenn som bruker stipendet sitt (som kommer fra samme kassen) på å utdanne seg innen tøysefag enten som tidsfordriv eller for selvrealisering og bruker det opp på studentpuben Ikke at jeg bryr meg om det heller, men hvis vi først skal gi studenter tyn for å få statsstøtte, liksom. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #30 Skrevet 10. juni 2016 Jeg går på aap og for ikke støtte til utdanning (dette er snakk om studiekompetanse) for nav mener jeg kommer til å få meg jobb uten. Mhm, veldig lett å få 100% stilling uten så mye som studiekompetanse. Arg Anonymkode: 33389...a7c
Brimi Skrevet 10. juni 2016 #31 Skrevet 10. juni 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går på aap og for ikke støtte til utdanning (dette er snakk om studiekompetanse) for nav mener jeg kommer til å få meg jobb uten. Mhm, veldig lett å få 100% stilling uten så mye som studiekompetanse. Arg Anonymkode: 33389...a7c Veldig rart. Min saksbehandler sier det motsatte. Det var han som ville at jeg skulle begynne på utdanning for da er det lettere å få jobb OG få riktig tilpasning i forhold til sykdom ( ikke jobbe 100%, visse oppgaver man kan slippe osv osv). Ville tatt en prat til med saksbehandleren din. Evn. bytta saksbehandler. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #32 Skrevet 11. juni 2016 7 timer siden, Brimi skrev: Veldig rart. Min saksbehandler sier det motsatte. Det var han som ville at jeg skulle begynne på utdanning for da er det lettere å få jobb OG få riktig tilpasning i forhold til sykdom ( ikke jobbe 100%, visse oppgaver man kan slippe osv osv). Ville tatt en prat til med saksbehandleren din. Evn. bytta saksbehandler. Jeg og synst det var rart.. De sa at jeg kan ta det på egenhånd uten støtte fra de mens jeg er under arbeidspraksis. Jeg ønsker en 80-100% til slutt men havner selvsagt bakerst i køen uten så mye som studiekompetanse. Skal snakke med de igjen, håper de blir med på å dekke eksamensavgifter med 1000,- pr stk så blir det en formue når jeg kun får aap. Anonymkode: 33389...a7c
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #33 Skrevet 11. juni 2016 Bare sitter her og lurer på hva den reelle arbeidsledigheten i norge er jeg, tipper omkring 20 % uten nav, og hvor mye inflasjon det har gått i utdanning. Snart må det vel opprettes 1000 post doktorat stillinger i diverse merkelige obskure sosiologifag. Anonymkode: b9ee6...867
hittah Skrevet 11. juni 2016 #34 Skrevet 11. juni 2016 Den 9.6.2016 at 13.00, AnonymBruker skrev: Det er så forbanna patetisk at du velger å snylte på NAV i stedet for å ta studielån. Æsj! Anonymkode: 8c30e...417 Og så "forbanna patetisk" at du må skjule deg bak anomym bruker.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #35 Skrevet 11. juni 2016 Den 9.6.2016 at 13.15, AnonymBruker skrev: Man innser at man ikke har ressurser til å utdanne seg p.d.d. Det er helt sykt at så mange mennesker velger å snylte og motta AAP fordi de ikke vil ta lån. Kvalm blir jeg. Anonymkode: 8c30e...417 lol. husk å ta med en spybøtte når du legger deg da Anonymkode: 4d229...ac2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #36 Skrevet 11. juni 2016 Den 9.6.2016 at 13.29, AnonymBruker skrev: Nei, det er det absolutt ikke. Jeg gjentar, les deg opp på AAP så lærer du noe, men det gidder du vel ikke. Bedre å sitte her å lire av deg sure oppgulp på ting du ikke har kjennskap til. En siste ting, jeg fikk dekket 3 år på BI via omskolering når det het det, samtat jeg fikk støtte til 3 årig bachelor under AAP. I dine øyne må jeg være den største snylteren du kjenner til. Toppen av isberget er at jeg nå bor i utlandet på norsk trygd, ergo, jeg lever fett på dine skattepenger og betaler minimalt med skatt til "moderlandet". Håper du nå satt hva enn du tygger på i halsen. Anonymkode: 2c5c7...68f Nå ser ikke jeg på personer som utdanner seg under AAP som snyltere, men jeg begynner å lure litt når du fremstiller det på denne måten... Anonymkode: 4d229...ac2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå