AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #1 Skrevet 16. februar 2016 Har hatt kontakt med en jente over en periode nå, og vi har avtalt og møtes. Eneste problem er at hver gang vi setter et tidspunkt, trekker hun seg på grunn av forkjølelse eller lignende. Blant jentevenner jeg kjenner, virker det veldig vanlig å date flere gutter samtidig, og jeg har begynt å mistenke at jeg holdes på gress som en backup plan. Liker best å date 1 jente av gangen, og få en avslutning før jeg eventuelt begynner å date en ny jente. Akkurat nå er jeg i vrangrede. Jeg er ganske sikker på at jeg kan falle for den jenta her, noe jeg sjelden gjør, men det virker ikke å gå noen vei. Noen som har vært i lignende situasjon før og kan gi noen tips? Vanligvis fatter jeg valg i datingsituasjoner raskt, men nå klarer jeg ikke. Er redd for å stenge døra på feil grunnlag, men har heller ingen interesse av å være nr. 2.. Anonymkode: 4f4d0...b06
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #2 Skrevet 16. februar 2016 Jeg hadde nok spurt rett ut dersom hun har avlyst mer enn en gang. Men det er nå meg da. Anonymkode: 42d67...fa0 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #3 Skrevet 16. februar 2016 Dersom hun avlyser hver gang så kan du si fra at du ikke gidder. Ingen vits i å holde på sånn i evighet. Det er selvfølgelig lov at noe oppstår en gang i blant slik at man må avlyse, men når man trekker seg hver gang så viser man ikke mye interesse. En annen ting man kan gjøre hvis motparten har avlyst er å la det være opp til vedkommende å avtale noe neste gang. På et eller annet tidspunkt må det være noenlunde gjensidig initiativ, hvis ikke er det dødfødt på sikt. En annen grunn til at jeg ikke gidder å date kvinner som avlyser ofte over tid er at jeg ikke gidder å date folk som aldri greier å ha noe som helst kontroll på tiden sin. Når jeg som ofte har 60-70 timers arbeidsuke, pluss trening etc. får til å møtes iblant, så forventer jeg at hun gjør det også. Anonymkode: b8ff2...9b1 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #4 Skrevet 16. februar 2016 Tenker vanligvis sånn som dere, men har hatt en merkelig periode der jeg følte meg veldig utsatt og ubeskyttet. Som om noen hadde dratt et skall av hjertet, og beslutningene uteble fordi jeg var usikker. Sender en melding om at hun kan ta kontakt når det passer, så kan vi se an ståa da. Anser kapittelet som ferdig og beveger meg videre. Føler at ting er på plass igjen nå, etter at valget er tatt. Takk Anonymkode: 4f4d0...b06
draug 75 Skrevet 16. februar 2016 #5 Skrevet 16. februar 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker vanligvis sånn som dere, men har hatt en merkelig periode der jeg følte meg veldig utsatt og ubeskyttet. Som om noen hadde dratt et skall av hjertet, og beslutningene uteble fordi jeg var usikker. Sender en melding om at hun kan ta kontakt når det passer, så kan vi se an ståa da. Anser kapittelet som ferdig og beveger meg videre. Føler at ting er på plass igjen nå, etter at valget er tatt. Takk Anonymkode: 4f4d0...b06 Det der er det siste du skal gjøre. Da kommer hun til å forakte deg for resten av livet og vel så det. Da viser du at du mangler ryggrad. Det er nesten bedre å be henne reise og ryke. Beklager, men kvinner liker ikke føyelige fyrer. 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #6 Skrevet 16. februar 2016 3 minutter siden, draug 75 skrev: Det der er det siste du skal gjøre. Da kommer hun til å forakte deg for resten av livet og vel så det. Da viser du at du mangler ryggrad. Det er nesten bedre å be henne reise og ryke. Beklager, men kvinner liker ikke føyelige fyrer. Feil. Jeg er kvinne og siden du generaliserer så gjelder det meg også. TS. Dersom du tror at hun holder deg på gress så er det like greit å gjøre det som du tenker, send en melding og be henne om å ta kontakt selv om hun vil møtes når hun har mulighet. Er ikke sikkert du får svar, men jeg tror ikke det er fordi du er føyelig... Da står du opp for deg selv mener jeg. Du lar deg ikke holdes på gress. Anonymkode: 5e79d...62a 7
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #7 Skrevet 16. februar 2016 7 minutter siden, draug 75 skrev: Det der er det siste du skal gjøre. Da kommer hun til å forakte deg for resten av livet og vel så det. Da viser du at du mangler ryggrad. Det er nesten bedre å be henne reise og ryke. Beklager, men kvinner liker ikke føyelige fyrer. Ser ikke noe feil i å gi henne mulighet til å ta kontakt, man legger seg ikke på rygg av den grunn. Det går an å være åpen samtidig som man setter grenser. Anonymkode: b8ff2...9b1 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #8 Skrevet 16. februar 2016 12 minutter siden, draug 75 skrev: Det der er det siste du skal gjøre. Da kommer hun til å forakte deg for resten av livet og vel så det. Da viser du at du mangler ryggrad. Det er nesten bedre å be henne reise og ryke. Beklager, men kvinner liker ikke føyelige fyrer. Min erfaring er at en blank avvisning, fører til mer kontakt fra motparten. Som oftest basert på feil premisser(kan ikke få det en peker på). Da syns jeg det er bedre å være åpen så slipper man et "spill". Om hun syns jeg mangler ryggrad på bakgrunn av teksten, er noe som ikke affekterer meg i særlig grad. Anonymkode: 4f4d0...b06 2
Gjest Franke Ann Skrevet 16. februar 2016 #9 Skrevet 16. februar 2016 Det er helt ok at noen trekker seg fra en date, kanskje til og med to på rad. Men den tredje gangen er det på tide å bryte kontakten, og bevege seg videre. Det er heller ikke noe du behøver å forklare, ettersom hun sannsynligvis ikke var så interessert i utgangspunktet. Finn deg noen ny heller.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #10 Skrevet 16. februar 2016 1 time siden, Franke Ann skrev: Det er helt ok at noen trekker seg fra en date, kanskje til og med to på rad. Men den tredje gangen er det på tide å bryte kontakten, og bevege seg videre. Det er heller ikke noe du behøver å forklare, ettersom hun sannsynligvis ikke var så interessert i utgangspunktet. Finn deg noen ny heller. Det var hun som var ivrigst på å ta kontakt, men det var jeg som holdt samtalen i gang og inviterte. Hvis det var mer enn 1 døgn siden vi hadde snakket sist, skrev hun alltid. Misforsto det som interesse fra hennes side. Nå som jeg har sendt melding, og føler meg ferdig med henne, kjenner jeg det mer igjen som et behov for oppmerksomhet. Anonymkode: 4f4d0...b06
Gjest Minesveiper Skrevet 16. februar 2016 #11 Skrevet 16. februar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hatt kontakt med en jente over en periode nå, og vi har avtalt og møtes. Eneste problem er at hver gang vi setter et tidspunkt, trekker hun seg på grunn av forkjølelse eller lignende. Blant jentevenner jeg kjenner, virker det veldig vanlig å date flere gutter samtidig, og jeg har begynt å mistenke at jeg holdes på gress som en backup plan. Liker best å date 1 jente av gangen, og få en avslutning før jeg eventuelt begynner å date en ny jente. Akkurat nå er jeg i vrangrede. Jeg er ganske sikker på at jeg kan falle for den jenta her, noe jeg sjelden gjør, men det virker ikke å gå noen vei. Noen som har vært i lignende situasjon før og kan gi noen tips? Vanligvis fatter jeg valg i datingsituasjoner raskt, men nå klarer jeg ikke. Er redd for å stenge døra på feil grunnlag, men har heller ingen interesse av å være nr. 2.. Anonymkode: 4f4d0...b06 Det er desverre ikke unormalt at de snakker med og dater flere. Jeg tror ikke du kommer til å få denne jenta. Hun er avisende allerede, og du er for keen på henne. Hun virker nøytral i forhold til deg, altså ikke romantisk interessert, men vil samtidig ikke miste deg. Mange damer synes det er kjekt å ha gode menn å snakke med. Det er god hverdagsunderholdning samtidig som det validerer henne, derfor holder hun kontakten. Sier hun direkte til deg at hun ikke er interessert vet hun at det er stor sjanse for at du kutter henne ut. Mange damer er utspekulerte slik sett. De er mest opptatt av å i vare ta sitt sosiale økosystem og driter langt i at du er ulykkelig forelsket. Derfor må man passe godt på seg selv og si at nok er nok. Så er det også slik at noen bare ikke takler ikke å gi direkte avisninger og derfor kommer de med unvikende avvisninger slik som hun gjør. Det beste du kan gjøre er å glemme henne og heller se andre damer. Noen ganger må man bare droppe kontakten med damen for å få henne til å forstå at dersom hun ikke får fingen ut, så forsvinner du og blir tatt av en annen. Møter du henne på et senere tidspunkt hvor du er like nøytral i forhold til henne som hun er til deg har du bedre sjangs, gitt at hun ikke ser noen. Da vil du ikke reagere emosjonelt dersom ting ikke går din vei. Damer merker veldig fort om du er reaktiv mot dem(altså blir skuffet, lei deg osv når hun ikke er interessert), og det er desverre veldig turn off å være reaktiv når hun ikke er keen på deg. En av grunnene til at "playere" gjør det så bra er nettopp fordi de ikke er reaktive. Dersom hun aldri har vært romantisk interessert i deg er det hele dødfødt egentlig og det er fint lite du kan gjøre. Derfor er det best å bare gå videre. Du kan godt spørre henne ut 1 eller 2 ganger til, men hvis det ikke skjer noe da er det bare å gå videre.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #12 Skrevet 16. februar 2016 15 minutter siden, Minesveiper skrev: Det er desverre ikke unormalt at de snakker med og dater flere. Jeg tror ikke du kommer til å få denne jenta. Hun er avisende allerede, og du er for keen på henne. Hun virker nøytral i forhold til deg, altså ikke romantisk interessert, men vil samtidig ikke miste deg. Mange damer synes det er kjekt å ha gode menn å snakke med. Det er god hverdagsunderholdning samtidig som det validerer henne, derfor holder hun kontakten. Sier hun direkte til deg at hun ikke er interessert vet hun at det er stor sjanse for at du kutter henne ut. Mange damer er utspekulerte slik sett. De er mest opptatt av å i vare ta sitt sosiale økosystem og driter langt i at du er ulykkelig forelsket. Derfor må man passe godt på seg selv og si at nok er nok. Så er det også slik at noen bare ikke takler ikke å gi direkte avisninger og derfor kommer de med unvikende avvisninger slik som hun gjør. Det beste du kan gjøre er å glemme henne og heller se andre damer. Noen ganger må man bare droppe kontakten med damen for å få henne til å forstå at dersom hun ikke får fingen ut, så forsvinner du og blir tatt av en annen. Møter du henne på et senere tidspunkt hvor du er like nøytral i forhold til henne som hun er til deg har du bedre sjangs, gitt at hun ikke ser noen. Da vil du ikke reagere emosjonelt dersom ting ikke går din vei. Damer merker veldig fort om du er reaktiv mot dem(altså blir skuffet, lei deg osv når hun ikke er interessert), og det er desverre veldig turn off å være reaktiv når hun ikke er keen på deg. En av grunnene til at "playere" gjør det så bra er nettopp fordi de ikke er reaktive. Dersom hun aldri har vært romantisk interessert i deg er det hele dødfødt egentlig og det er fint lite du kan gjøre. Derfor er det best å bare gå videre. Du kan godt spørre henne ut 1 eller 2 ganger til, men hvis det ikke skjer noe da er det bare å gå videre. Bra svar, og holder med deg i det du sier. Har en tendens til å ikke finne noen jenter interessante etter jeg har vært interessert i en jente, og merker det du sier godt. Det åpner seg mange muligheter, men da klarer jeg heller ikke falle for dem. Er en ond sirkel det der. Uansett så er valget allerede tatt om å kutte, og med det er jeg betydelig mindre emosjonell samtidig. Anonymkode: 4f4d0...b06
Gjest Minesveiper Skrevet 16. februar 2016 #13 Skrevet 16. februar 2016 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Bra svar, og holder med deg i det du sier. Har en tendens til å ikke finne noen jenter interessante etter jeg har vært interessert i en jente, og merker det du sier godt. Det åpner seg mange muligheter, men da klarer jeg heller ikke falle for dem. Er en ond sirkel det der. Uansett så er valget allerede tatt om å kutte, og med det er jeg betydelig mindre emosjonell samtidig. Anonymkode: 4f4d0...b06 I know. Det er synd at den man liker blir mindre på av at du liker henne godt for tidlig, men når man er klar over det går det ann å gjøre noe med det. Det var et innlegg i en annen tråd hvor gutten hadde blitt dumpa av damen sin. Han sa noe alla: "Nå som jeg er singel igjen må jeg sakte men sikkert bygge meg opp og finne flere potensielle damer jeg kan date før jeg eventuelt finner en ny kjæreste". Jeg synes det var veldig smart og illustrativt skrevet. Blir man for opphengt i en dame tidlig i datingfasen går det som regel gale med mindre hun bare er døds keen på deg fra starten av. En av de mennene jeg respekterer her inne har skrevet det samme i mange år. Quote fra cuckold: "De fleste menn vet og har erfart at når du er forelsket i damen først, løper hun". Som mann, for å tiltrekke damen man vil ha må man rett og slett komme til et punkt hvor det går fint om man får henne eller ikke. Først da trigges det noe i henne. Som regel er det når du allerede har 4-5 damer etter deg Jeg skulle egentlig ønske at det ikke var slik, og at man bare kunne få den man ville ha uten å måtte gå gjennom den prosessen , men men, hva gjør man ikke for å få det man vil ha. Poenget er jo at man må bli attraktiv for damer generelt for å få den ene man vil ha. Lykke til Endret 16. februar 2016 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #14 Skrevet 16. februar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Feil. Jeg er kvinne og siden du generaliserer så gjelder det meg også. TS. Dersom du tror at hun holder deg på gress så er det like greit å gjøre det som du tenker, send en melding og be henne om å ta kontakt selv om hun vil møtes når hun har mulighet. Er ikke sikkert du får svar, men jeg tror ikke det er fordi du er føyelig... Da står du opp for deg selv mener jeg. Du lar deg ikke holdes på gress. Anonymkode: 5e79d...62a ALDRI ta i mot råd fra damer. Anonymkode: f84bd...2b3 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #15 Skrevet 16. februar 2016 TS, har du møtt henne før, eller har dere bare pratet over nett/mobil? Jeg er selv ei jente som ikke tør å møte menn jeg bare har pratet med over nett. Er medlem av flere datingsider og chatter ofte med menn, men uansett om jeg har fått en god tone med en og vil møte han, så backer jeg ut når han spør om vi kan møtes. Jeg er livredd for "kleine" dater. Det eneste som funker for meg er hvis jeg kan møte han sammen med noen andre, gjerne ute på byen sammen med venner. Når jeg har et par glass vin innabords blir alt mye enklere. Det blir også enklere å "stikke av" hvis jeg ikke føler vi er noen match. Det er ikke sikkert at hun dater flere på en gang, men at hun kanskje bare er litt for redd? Hilsen pysa. Anonymkode: 9d166...0ae
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #16 Skrevet 16. februar 2016 2 timer siden, Minesveiper skrev: Lykke til Takk Minesveiper! Vi hadde vært buds om vi hadde vært i samme vennegjeng! 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS, har du møtt henne før, eller har dere bare pratet over nett/mobil? Jeg er selv ei jente som ikke tør å møte menn jeg bare har pratet med over nett. Er medlem av flere datingsider og chatter ofte med menn, men uansett om jeg har fått en god tone med en og vil møte han, så backer jeg ut når han spør om vi kan møtes. Jeg er livredd for "kleine" dater. Det eneste som funker for meg er hvis jeg kan møte han sammen med noen andre, gjerne ute på byen sammen med venner. Når jeg har et par glass vin innabords blir alt mye enklere. Det blir også enklere å "stikke av" hvis jeg ikke føler vi er noen match. Det er ikke sikkert at hun dater flere på en gang, men at hun kanskje bare er litt for redd? Hilsen pysa. Anonymkode: 9d166...0ae Vi har sett hverandre noen få ganger før i sosiale sammenhenger, men aldri hatt noen samtale gående bare oss 2. Godt mulig hun er nervøs, hun hintet til date først, så fulgte jeg opp og inviterte. Resultatet mellom oss blir uansett det samme om hun er nervøs og ikke sier i fra, eller dater andre samtidig. Men det er selvsagt fullt ut mulig at hun er nervøs. Det er delvis derfor jeg ikke ville ta et valg tidligere. Anonymkode: 4f4d0...b06
Gjest Minesveiper Skrevet 16. februar 2016 #17 Skrevet 16. februar 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk Minesveiper! Vi hadde vært buds om vi hadde vært i samme vennegjeng! Vi har sett hverandre noen få ganger før i sosiale sammenhenger, men aldri hatt noen samtale gående bare oss 2. Godt mulig hun er nervøs, hun hintet til date først, så fulgte jeg opp og inviterte. Resultatet mellom oss blir uansett det samme om hun er nervøs og ikke sier i fra, eller dater andre samtidig. Men det er selvsagt fullt ut mulig at hun er nervøs. Det er delvis derfor jeg ikke ville ta et valg tidligere. Anonymkode: 4f4d0...b06
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #18 Skrevet 17. februar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: ALDRI ta i mot råd fra damer. Anonymkode: f84bd...2b3 Hva er vitsen med å spørre om råd på et kvinneforum om man ikke er ute etter råd fra kvinner? Jeg tror det er best å få råd fra menn om menn, men jeg tror også at å få råd om kvinner er best å få fra kvinner. Anonymkode: 5e79d...62a 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #19 Skrevet 17. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er vitsen med å spørre om råd på et kvinneforum om man ikke er ute etter råd fra kvinner? Jeg tror det er best å få råd fra menn om menn, men jeg tror også at å få råd om kvinner er best å få fra kvinner. Anonymkode: 5e79d...62a Nei, fordi kvinner flest er fullstendig blottet for selvinnsikt når det gjelder råd om kvinner. Det er nesten fascinerende hvor elendige rådene deres er. Men jeg tror en av grunnene til det er dette; dere gir råd ut fra hva dere synes vil være best for dere selv, ikke hva som vil være best for mannen. Anonymkode: f84bd...2b3 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #20 Skrevet 17. februar 2016 Igjen; hva er vitsen med å spørre om råd på et kvinneforum om man får dårlige råd. Jeg tror de fleste gir råd etter hva de har selv av erfaringer selv og omgivelsene rundt seg. Og siden du mener at kvinner bare gir dårlige råd, mener du da at det er bedre å høre på råd fra menn? Fordi menn har så mye mer selvinnsikt? Fordi menn er saklige og objektive? Syns både selvinnsikt, saklighet og objektivitet ikke er kjønnsbetinget i hvert fall. Anonymkode: 5e79d...62a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå