Gå til innhold

Sri Lanka

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lenge hatt lyst å besøke denne øya, men for å få med kjæresten så må det bli ei uke med bare strandliv (etter de ca ti dagene med rundtur), men er det slik at det er mye strømmer og bølger overalt på øya? Jeg er ikke verdens beste svømmer, så trenger rolig vann for å føle meg trygg... 

Tar gjerne imot alle slags tips ang Sri Lanka :-) 

Anonymkode: dc643...3e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske mye røft hav rundt øya, men de fleste strendene har området hvor det likevel er trygt å svømme. Jeg likte meg best i Tangalle, som har en nydelig, lang strand, men hvor det er folk på stranda. Grunnen er nok at man ikke kan bade langs 90 % av stranda, men også her finnes det trygge steder. Mirissa opplevde jeg som noe tryggere når det kom til svømming. Unawatuna og Hikkaduwa skal visstnok være enda bedre, men det fører også med seg større turistmengder. Ved sistnevnte kan man også bade med skilpadder.

Det andre typiske turiststedene som Sigirya, Yala nasjonalpark, grottene i Dambulla, tanntempelet i Kandy og togstrekken mellom Kandy og Ella anbefales veldig. Spesielt hvis man har tid til å ta en dag eller to i Ella etterpå.

Sri Lanka er et herlig land!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...