Gå til innhold

Kurs for bedre økonomisk forståelse el.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har noen helseproblemer som gjør det usannsynlig for meg å kunne stå i jobb over lengre tid. Dette bekymrer meg en del, da jeg verken tror det er mulig eller ønsker en fremtid med nav som forsørger. 

Derfor tenkte jeg at jeg må begynne å ta litt ansvar selv, ta noen kurs/lese bøker/se filmer for å stå bedre rustet til å ta gode økonomiske beslutninger, investere riktig og også lære meg ting som kan være innbringende (f.eks lære om byggfag og økonomi for å kunne bli en såkalt "hushai" senere)

Dere skjønner kanskje hva jeg mener, selv om jeg forklarer litt dårlig? For tiden tar jeg voksenopplæring deltid (hjemmefra) så jeg har endel tid til overs og vil gjerne bruke den til noe nyttig.

Har dere noen forslag? Har tatt et nettkurs på coursera.Org, og det kan absolutt anbefales. Men er åpen for kurs som krever oppmøte også, eller foredrag, seminarer osv om dere har noen forslag:-) Alt er egentlig av interesse.

Anonymkode: d44e2...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hegnar Medias bokklubb har mange interessante bøker som du kan lære mye av

Anonymkode: 90b7f...cd0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har noen helseproblemer som gjør det usannsynlig for meg å kunne stå i jobb over lengre tid. Dette bekymrer meg en del, da jeg verken tror det er mulig eller ønsker en fremtid med nav som forsørger. 

Derfor tenkte jeg at jeg må begynne å ta litt ansvar selv, ta noen kurs/lese bøker/se filmer for å stå bedre rustet til å ta gode økonomiske beslutninger, investere riktig og også lære meg ting som kan være innbringende (f.eks lære om byggfag og økonomi for å kunne bli en såkalt "hushai" senere)

Dere skjønner kanskje hva jeg mener, selv om jeg forklarer litt dårlig? For tiden tar jeg voksenopplæring deltid (hjemmefra) så jeg har endel tid til overs og vil gjerne bruke den til noe nyttig.

Har dere noen forslag? Har tatt et nettkurs på coursera.Org, og det kan absolutt anbefales. Men er åpen for kurs som krever oppmøte også, eller foredrag, seminarer osv om dere har noen forslag:-) Alt er egentlig av interesse.

Anonymkode: d44e2...483

Yrkesfag virker som det riktige for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

investere riktig og også lære meg ting som kan være innbringende (f.eks lære om byggfag og økonomi for å kunne bli en såkalt "hushai" senere)

Wow. Hvis du har energi til slike ting har du defintivt arbeidsevne. 

Hvorfor i all verden trenger du uføretrygd, mener du?

Anonymkode: de811...39f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønske om yrke; "hushai"......?! Må man ikke ha veldig mye penger for å komme noen plass med det, startkapital i det minste?

Høres ikke ut som det riktige for en med helseplager så store at uføretrygd har vært på trappene..

 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er jo nettopp for å IKKE bli uføretrygdet! Jeg vil jo klare å forsørge meg selv, men hvordan skal jeg gjøre det om jeg ikke klarer å stå i jobb? Jeg er rådvill her og griper egentlig etter halmstrå. Men noe må jeg jo gjøre. En fremtid som uteligger eller prostituert er ikke det jeg hadde sett for meg.

Jeg håper at jeg kan få en jobb jeg kan gjøre hjemmefra, evt deltid de dagene jeg ikke har så store smerter. Men når arbeidsmarkedet er som det er, og vi stadig får flere innbyggere vet jeg ikke om det er realistisk . Derfor ser jeg for meg at eneste løsning kan være å starte egen bedrift, men jeg er ikke særlig oppfinnsom. Har heller ikke noe jeg brenner for eller føler jeg må drive med. Av den grunn kan det jo være lurt å lære seg om litt forskjellige måter å tjene penger på., selv om jeg ikke får en utdannelse innen emnet av å ta et kurs kan det jo gi bedre innsikt og hjelpe meg ta smartere økonomiske valg? Kanskje. Jeg vet ikke jeg. Er bare så redd for hvordan fremtiden blir og føler at jeg bør gjøre noe.

Anonymkode: d44e2...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler på at du finner noen fysiske skoler for kjøp og utleie av eiendommer. Kommer forøvrig langt med sunn fornuft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...