AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #1 Skrevet 15. februar 2016 Hei! Jeg hadde tidligere spiseforstyrrelser som jeg føler meg relativt frisk fra nå, men det er noen ting som plager meg og som jeg lurer på om er "spiseforstyrrede tanker".. For det første tenker jeg ekstremt mye på mat og hva jeg vil ha, når jeg kan spise neste gang osv. Spiser nok kalorier, så er ikke på grunn av sult jeg føler det. Videre takler jeg nesten ikke å spise hvis jeg ikke er ordentlig sulten og blir irritert hvis jeg for eksempel skal møte noen på middag og ikke er så sulten. Bestiller da mat og spiser, men det irriterer meg at jeg ikke er ordentlig sulten. Må liksom være sulten for at mat skal være "lov". Liker heller ikke å være for mett og blir veldig stresset av å spise meg skikkelig mett. Stresser også hvis det blir godteri og usunn mat over flere dager der jeg ikke er spesielt sulten til alle måltider og spiser meg for mett og får stort behov for å starte på "ny frisk" med sunn mat så fort som mulig.. Samtidig MÅ jeg ha godteri hver helg, og stresser hjem fra resturanter for eksempel for å rekke min planlagte sjokolade til dessert. Jeg MÅ også ha x antall av ditt og datt hver dag av mat som jeg er avhengig av fordi det er godt (for eksempel frukt). Føler selv dette er ganske sykt, men hva mener dere? Er dette normalt? Tips til hvordan man kan komme ut av det? Takk Anonymkode: b06c8...73f
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #2 Skrevet 16. februar 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg hadde tidligere spiseforstyrrelser som jeg føler meg relativt frisk fra nå, men det er noen ting som plager meg og som jeg lurer på om er "spiseforstyrrede tanker".. For det første tenker jeg ekstremt mye på mat og hva jeg vil ha, når jeg kan spise neste gang osv. Spiser nok kalorier, så er ikke på grunn av sult jeg føler det. Videre takler jeg nesten ikke å spise hvis jeg ikke er ordentlig sulten og blir irritert hvis jeg for eksempel skal møte noen på middag og ikke er så sulten. Bestiller da mat og spiser, men det irriterer meg at jeg ikke er ordentlig sulten. Må liksom være sulten for at mat skal være "lov". Liker heller ikke å være for mett og blir veldig stresset av å spise meg skikkelig mett. Stresser også hvis det blir godteri og usunn mat over flere dager der jeg ikke er spesielt sulten til alle måltider og spiser meg for mett og får stort behov for å starte på "ny frisk" med sunn mat så fort som mulig.. Samtidig MÅ jeg ha godteri hver helg, og stresser hjem fra resturanter for eksempel for å rekke min planlagte sjokolade til dessert. Jeg MÅ også ha x antall av ditt og datt hver dag av mat som jeg er avhengig av fordi det er godt (for eksempel frukt). Føler selv dette er ganske sykt, men hva mener dere? Er dette normalt? Tips til hvordan man kan komme ut av det? Takk Anonymkode: b06c8...73f Det uthevede er "spisefordtyrrende-tanker" Anonymkode: 4b046...1a0 2
kisskissbangbang Skrevet 16. februar 2016 #3 Skrevet 16. februar 2016 Ja, det er det. Men det er jo også å forvente at det henger igjen endel mønster og tanker fra du du var skikkelig sjuk. I hvor stor grad plager deg deg/går det ut over livskvaliteten din?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå