Gå til innhold

Skolen


Gjest LoisLane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så første episode, og synes ikke serien var så dårlig som det Dagbladet mente. Men så var anmeldelsen i Dagbladet basert på fem episoder, da, ikke bare på den ene jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den første episoden fordi jeg vet hvem en av "elevene" er, og var nysgjerrig på hvordan han klarte seg som skuespiller. (Veldig flink faktisk, men jeg tror egentlig ikke han behøvde å spille så mye... :tunge1: ) Uansett, tror ikke jeg kommer til å fortsette å se på. Det så ikke så morsomt ut. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den handler om skolehverdagen - og litt om privatlivet - til noen lærere på en skole ( i Oslo?)

Så første episode, og det var vel ikke helt slik -WOW!- , men tror jeg skal i den en sjanse til... :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Som nevnt tidligere skulle jeg gi serien "en sjanse til" - det har blitt mange sjanser, gitt... :wink:

Så jeg synes vel egentlig den er ganske grei - bare at av og til blir det litt VEL mye parodi på skolehverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heilt ærleg; Eg tykkjer serien er heilt hårreisande dårleg, og at den framstiller ei heil yrkesgruppe som uprofesjonelle taparar. Og eg tvilar ikkje på at fleire sjåarar trur dette er ein reality- serie (folk ville jo få rom på Hotell Cæsar ganske lenge...). Lærarane blir framstilt som alkoholiserte, promiskuøse hasjrøykarar som lar elevar bruke alkohol på klassefestar.... Elevane blir framstilt som aggressive, uten impulskontroll eller respekt. Etter å ha sett fire episodar har eg bestemt meg for aldri meir!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Heilt ærleg; Eg tykkjer serien er heilt hårreisande dårleg' date=' og at den framstiller ei heil yrkesgruppe som uprofesjonelle taparar. Og eg tvilar ikkje på at fleire sjåarar trur dette er ein reality- serie (folk ville jo få rom på Hotell Cæsar ganske lenge...). Lærarane blir framstilt som alkoholiserte, promiskuøse hasjrøykarar som lar elevar bruke alkohol på klassefestar.... Elevane blir framstilt som aggressive, uten impulskontroll eller respekt. Etter å ha sett fire episodar har eg bestemt meg for aldri meir!![/quote']

Enig - og de fleste rollefigurene er så stereotypisk håpløse at selv ikke dyktige skuespillere (som de jo faktisk er) klarer å gjøre dem troverdige. Synd at en såpass påkostet (?) serie blir SÅ dårlig. Kanskje det er det at den liksom har ALT på dagsorden? Kanskje de skulle holdt seg til litt enklere eller færre problemstillinger av gangen? Jeg mener; ALLE lærerne har issues, elevene får man knapt møtt, og da kun som "tilfeller" (foreldreløs asylsøkergutt, voldelig adhd, barnevernsbarn osv). Hvor troverdig er det egentlig? Og når det ikke er troverdig, men seriøst - da blir det jo enda dummere enn om det var bare dårlig humor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...