AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #1 Skrevet 15. februar 2016 Blant innvandrerne som kommer i disse dager er det stor overvekt av menn. For mange vil det derfor være så god som umulig å skaffe seg kjæreste. Er ikke dette et problem? Hvordan kan problemet løses? Anonymkode: 1ebac...b62 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #2 Skrevet 15. februar 2016 Å finne seksuelle partnere til befolkningen,uansett om de er innfødt eller ikke . det er faktisk ikke staten sitt problem. Eller folkets. Det er opp til hver enkelt. Anonymkode: 4d6e4...679 7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #3 Skrevet 15. februar 2016 Utdanning og sekularisering er svaret. Anonymkode: bfcb9...101 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #4 Skrevet 15. februar 2016 Jeg har tenkt på dette selv. I Sverige har det faktisk vært oppe til "debatt", og det blir faktisk sett på som et problem. Kan hende de drar til utlandet og gifter seg etter hvert. Jeg vet om flere norske muslimer som har levd hele livet her, og har gjort nettopp det. Virker som det ikke er en uvanlig praksis. Singel den ene måneden, gift måneden etter. Anonymkode: 30255...4f2 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #5 Skrevet 15. februar 2016 Min observasjon er at det ikke ser ut til at asylsøkere har noen problemer med å få seg norske damer. Så jeg skjønner ikke hvor du har det fra at det er så godt som umulig for dem å seg kjæreste. Anonymkode: ac192...6d9 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #6 Skrevet 15. februar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Å finne seksuelle partnere til befolkningen,uansett om de er innfødt eller ikke . det er faktisk ikke staten sitt problem. Eller folkets. Det er opp til hver enkelt. Anonymkode: 4d6e4...679 Ja, men når staten tar inn så mange menn så legger staten opp til frustrasjon. Det er greit at det ikke er statens oppgave å finne sexpartnere til alle, men det er ikke statens oppgave å gjøre det vanskeligere å finne sexpartnere heller. Når staten lager skjevfordeling mellom kjønnene så skaper staten frustrasjon. Staten bør holde seg til det den kan (eldreomsorg, skole osv) Anonymkode: 1ebac...b62 4
Drizzt Skrevet 16. februar 2016 #7 Skrevet 16. februar 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Min observasjon er at det ikke ser ut til at asylsøkere har noen problemer med å få seg norske damer. Så jeg skjønner ikke hvor du har det fra at det er så godt som umulig for dem å seg kjæreste. Anonymkode: ac192...6d9 Jøss, dette var virkelig drøyt. 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #8 Skrevet 16. februar 2016 42 minutter siden, Drizzt skrev: Jøss, dette var virkelig drøyt. Hva er det som er så drøyt med det? Asylsøkere er vanlige mennesker de og, ikke tilbakestående. Og vanlige folk er som regel i stand til å få seg kjæreste der de er. Omstendigheten har gjort at de geografisk oppholder seg i Norge, da er det vel ikke rart at kjærestene er norske. Anonymkode: ac192...6d9
Drizzt Skrevet 16. februar 2016 #9 Skrevet 16. februar 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det som er så drøyt med det? Asylsøkere er vanlige mennesker de og, ikke tilbakestående. Og vanlige folk er som regel i stand til å få seg kjæreste der de er. Omstendigheten har gjort at de geografisk oppholder seg i Norge, da er det vel ikke rart at kjærestene er norske. Anonymkode: ac192...6d9 Det du nettopp skrev har ingenting å gjøre med dine observasjoner. Er det dine observasjoner du har basert dette på eller dine teorier og spekulasjoner? Jeg reagerte på dine observasjoner som jeg finner drøye. I teorien kan alt skje, men i praksis er det litt annerledes. Særlig med tanke på hvor utbredt det er blant muslimer (hvis vi ser på den muslimske delen av asylsøkerne) å starte et forhold kun med andre muslimer. Å hevde at '' det ikke ser ut til at asylsøkere har noen problemer med å få seg norske damer'' er drøyt. Hvor har du samlet observasjonene dine og i hvilken grad er de representative og dekkende for asylsøkerne? 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #10 Skrevet 16. februar 2016 5 minutter siden, Drizzt skrev: Det du nettopp skrev har ingenting å gjøre med dine observasjoner. Er det dine observasjoner du har basert dette på eller dine teorier og spekulasjoner? Jeg reagerte på dine observasjoner som jeg finner drøye. I teorien kan alt skje, men i praksis er det litt annerledes. Særlig med tanke på hvor utbredt det er blant muslimer (hvis vi ser på den muslimske delen av asylsøkerne) å starte et forhold kun med andre muslimer. Å hevde at '' det ikke ser ut til at asylsøkere har noen problemer med å få seg norske damer'' er drøyt. Hvor har du samlet observasjonene dine og i hvilken grad er de representative og dekkende for asylsøkerne? Sitatet du viser til, er et svar på trådstarters påstand. Og i motsetning til alle andre i denne tråden spesielt og forumet generelt har jeg ingen problemer med å vise til bakgrunnen for min påstand. Altså er påstanden om at asylsøkere ikke har problemer med å få seg kjæreste basert på mine observasjoner, et uttrykk som sier noe om graden av representasjon og hvor dekkende det er for asylsøkere (altså begrenset, men det eneste man har per dags dato å forholde seg til). Vis meg gjerne forskningsbasert informasjon som motbeviser mine påstander, det finnes nemlig ikke i Norge. Så all debatt på dette området blir mer eller mindre kvalifisert gjetning. Og observasjoner, eller empiri som det også kalles, er noe av det mest håndsfaste man har når man mangler forskning på et området. Ingen andre angir bakgrunnen for sine påstander. Likevel utleder de konklusjoner basert på hårreisende premisser uten å bli motsagt. Min empiri stammer fra min innvandrerbakgrunn i et innvandringstett området. Og jeg har, på et personlig plan, god og stor kontaktflate mot folk som enten har eller har hatt asylsøkerstatus. Jeg har altså noe langt mer håndfast for mine påstander enn "asylsøkere er seksuelt frustrerte fordi de ikke klarer å få seg kjæreste" som er tatt helt ut fra løse luften. Anonymkode: ac192...6d9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #11 Skrevet 16. februar 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Å finne seksuelle partnere til befolkningen,uansett om de er innfødt eller ikke . det er faktisk ikke staten sitt problem. Eller folkets. Det er opp til hver enkelt. Anonymkode: 4d6e4...679 Det kan bli folkets problem om de vil eller ikke. I Kina blir det sett på som et stort problem. http://www.aftenbladet.no/nyheter/utenriks/Jentemangel-kan-true-Kinas-framtid-2211489.html I Kina er fordelingen 100 jenter og 115 gutter i samme aldersgruppe. I Sverige er 9 av 10 "Mindreårige" migranter gutter.http://www.dagbladet.no/2015/11/11/nyheter/innenriks/innvadring/asyl/asylpolitikk/41905533/ I aldersgruppen 13-17 år er fordelingen straks 100 jenter på 120 gutter. Altså værre enn Kina. Og prostitusjon er forbudt. Så da får svenskene forsøke det kunstykket det blir å ta en katt inn I huset og få dem til å bli vegetarianer. For "kjøttlysten" blir det vanskelig å tilfredstille da det ikke finnes nok tilgjengelig, hvis de ikke "tar for seg" seg. Sitat:Grunnen er blant annet at menn som ikke finner en partner har større grad av risikoadferd. For menn som ikke finner en livsledsager er det større risiko for rusmisbruk, kriminalitet og dårligere psykisk og fysisk helse. Ikke statens problem?!?! Det blir noens problem. Gunilla og Malin bør starte å trene karate og kondisjon for de må nok løpe for livet. Anonymkode: 5a64d...cf6 1
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 16. februar 2016 #12 Skrevet 16. februar 2016 (endret) Innvandrere fra slike land som Syria, Iran og Iraq pleier å ha sin egen tradisjon på finne partner. Når de er klare får de familie og venner til å finne noen de kan gifte seg med. De er går ikke på byen eller på Tinder. Hvis det ikke er noen i landet de bor i drar de til hjemlandet. Endret 16. februar 2016 av The Lost Dreamer
ops2 Skrevet 16. februar 2016 #13 Skrevet 16. februar 2016 28 minutter siden, The Lost Dreamer skrev: Innvandrere fra slike land som Syria, Iran og Iraq pleier å ha sin egen tradisjon på finne partner. Når de er klare får de familie og venner til å finne noen de kan gifte seg med. De er går ikke på byen eller på Tinder. Hvis det ikke er noen i landet de bor i drar de til hjemlandet. Det er vel ikke partnere og livsledsagere som blir valgt av familien som er det mest pressende problemet for sommeren 2016. Og så vil jeg gjerne du skal dokumentere at unge menn fra landene du nevner (+Afghanistan) ikke går på byen og er seksuelt avholdende før ekteskapet? 3
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 16. februar 2016 #14 Skrevet 16. februar 2016 6 minutter siden, ops2 skrev: Det er vel ikke partnere og livsledsagere som blir valgt av familien som er det mest pressende problemet for sommeren 2016. Og så vil jeg gjerne du skal dokumentere at unge menn fra landene du nevner (+Afghanistan) ikke går på byen og er seksuelt avholdende før ekteskapet? Jeg tenkte på hvordan de finner seg faste partnere som de gifter seg med. Jeg har ikke sagt noe om at de ikke går på byen og er seksuelt avholdende før ekteskap. Jeg skrev om hva som er tradisjonen, ikke hva de faktisk gjør.
ops2 Skrevet 16. februar 2016 #15 Skrevet 16. februar 2016 Jan Tullberg, docent fra handelshøyskolen i Stockholm sa blant annet på et Rotary seminar (Rotary Talks) for en uke siden: Sitat – De ensamtkommande flyktningbarn som vi har sett nu med tafsande är bara en liten mjuk uppvärmning till vad som kommer... https://www.youtube.com/watch?v=AvKqHOr18uM&feature=player_detailpage 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #16 Skrevet 16. februar 2016 30 minutter siden, ops2 skrev: Jan Tullberg, docent fra handelshøyskolen i Stockholm sa blant annet på et Rotary seminar (Rotary Talks) for en uke siden: https://www.youtube.com/watch?v=AvKqHOr18uM&feature=player_detailpage Jeg kjenner at jeg virkelig hater å være singel kvinne som bor alene. Jeg er faktisk livredd! Anonymkode: 0238f...bc3
Norbertine Skrevet 16. februar 2016 #17 Skrevet 16. februar 2016 Tråden er ryddet for hatefulle innlegg. Alice i Eventyrland, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå