Gå til innhold

Snorking, ørepropper - og baby

Fremhevede innlegg

Skrevet

Venter baby om 5 måneder, men må begynne "forberedelsene" på dette problemet allerede nå.

Saken er den at mannen min snorker, hver natt. Han har prøvd ulike sprayer som overhodet ikke fungerer, og nå har det egentlig bare ført til at jeg er avhengig av ørepropper. Det gjør vondt verre, for nå kan jeg ikke sove uten selv om han ikke snorker (han har noen netter der han ikke snorker), bare det å høre han puste tungt holder meg våken. Øreproppene er i tillegg vonde, jeg har såre øreganger og alt er egentlig bare et herk.

Når babyen kommer vil jeg IKKE sove med ørepropper - jeg ønsker jo å høre babyen hvis det er noe (skal sove på min side av senga, enten i senga eller i egen seng). Det enkleste alternativet er at mannen flytter inn på eget soverom, men jeg syns ikke det er en så god langsiktig løsning - da vil jeg jo få NULL avlastning på natta (hvis nødvendig, det vet vi jo ikke ennå) ifbm bleieskift etc. 

Er det noen som har greid å venne seg til å ha en snorkende mann? Nesten hver kveld for tiden tenker jeg at denne natta skal jeg greie meg uten ørepropper, det er ingen krise om søvnen ødelegges, men så snart jeg blir trøtt blir jeg så irritert at jeg bare MÅ finne øreproppene. Finnes det behandling mot snorking som fungerer? Dette hadde forsåvidt vært et problem uten baby på vei også, for jeg reagerer nå så mye på øreproppene at det er problematisk, øregangene er VELDIG såre, og jeg holder på å tørne. Snorkingen hans er ellers "helt normal", ikke veldig høylytt, ikke pustestopp (så vidt jeg har lagt merke til) - bare jevn og plagsom, uansett hvilken vei han ligger. 

Anonymkode: c9f59...a52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Operasjon er vel eneste utvei om det blir for ille. Plages selv av mannen min som snorker. Ingenting fungerer, hverken nesespray, halsspary eller tabeletter. Han pleier å gå på gjesterommet om han snorker så høyt fordi han snorker uansett om han ligger på rygg eller side

Anonymkode: ed05a...898

Skrevet

Kan du ikke forsøke å legge deg før mannen din? Sånn at du har sovnet når han legger seg. 

Anonymkode: a9a9f...adc

Skrevet

Jeg hørte baby i et annet rom selv med ørepropper 

Anonymkode: eb7f2...6fb

Skrevet

La han ligge på et annet rom hvis han ikke blir kvitt snorkingen og ha en babycall som han kan høre de nettene du trenger at han avlaster med babyen.

Anonymkode: 7b4c4...673

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Operasjon er vel eneste utvei om det blir for ille. Plages selv av mannen min som snorker. Ingenting fungerer, hverken nesespray, halsspary eller tabeletter. Han pleier å gå på gjesterommet om han snorker så høyt fordi han snorker uansett om han ligger på rygg eller side

Anonymkode: ed05a...898

Men fungerer egentlig operasjon? Leser en del om at det ofte ikke har effekt.

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke forsøke å legge deg før mannen din? Sånn at du har sovnet når han legger seg. 

Anonymkode: a9a9f...adc

Dessverre, vi legger oss begge ganske tidlig (kl. 22), og han er den trøtteste av oss, han sovner før hodet treffer puta. I de få tilfellene hvor jeg sovner først våkner jeg så snart han begynner å snorke. 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

La han ligge på et annet rom hvis han ikke blir kvitt snorkingen og ha en babycall som han kan høre de nettene du trenger at han avlaster med babyen.

Anonymkode: 7b4c4...673

Det med babycall var jo veldig lurt da, at jeg ikke har tenkt på det selv! Takk for tipset! :) 

TS

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hørte baby i et annet rom selv med ørepropper 

Anonymkode: eb7f2...6fb

Etter hvert som baby blir eldre og skriker høyere vil jeg nok gå over til ørepropper igjen, men i perioden hvor det er størst fare for krybbedød føler jeg meg ikke komfortabel med å ikke høre noe før det blir full skriking. Når baby etter hvert skal på eget rom er ørepropper OK, for da kan jo mannen min vekke meg når nødvendig. Men jeg får jo såre øreganger av disse øreproppene, så vil jo helst kutte de ut. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...