AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #1 Skrevet 15. februar 2016 Jeg er nødt til å bestille min første time hos kiropraktor. Slik jeg forstår det er det nå slik at det ikke spiller noen rolle om man blir henvist via fastlege eller kontakter en kiropraktor direkte, mht. til friandel? Til dere som har vært - hvordan fant dere frem til vedkommende? Søkte dere kun på nett i deres område? Er det også normen at man kan be om faktura, slik som hos legen eller tannlegen? Er student med deltidsjobb så trenger noen dager mht. betaling. Anonymkode: d79d2...117
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #2 Skrevet 15. februar 2016 Fastlege kan ikke henvise til kiropraktor, mens fysioterapeut er mulig å henvise til, og da også gjelder det bare en liten del av behandlingene som blir dekket - etter at man har nådd et tak. Hvert fall så vidt jeg har forstått. Lest noe om at man får tilbake 135 kroner fra helfo for en time hos kiropraktor eller noe slikt, men ikke helt skjønt det der enda. Men; min erfaring er at det er enormt stor forskjell på behandlere. Da jeg måtte til kiropraktor hadde jeg ikke noe valg, og ringte rundt for å finne den første med ledige time. Så har jeg i etterkant blitt henvist til fysioterapeut via fastlege, og det var bare tull og bortkastede penger, og minst like dyrt som privat. Faktura varierer nok fra sted til sted. Jeg ville ringt rundt og hørt de ulike stedene. Kan du ha helseforsikring via deltidsjobben? i så tilfelle kan du få dekket behandling via den. Anonymkode: a9b99...53d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #3 Skrevet 15. februar 2016 Jeg spurte om noen visste om en dyktig en og ble anbefalt en som jeg er fornøyd med. Går an å få faktura der, men det blir dyrere enn å betale kontant. Jeg har oppsøkt kiropraktor pga ekstremt smertefull låsning i nakke og har trengt 2-3 behandlinger hver gang. Fysio kan ikke hjelpe hvis det er låsning, fysio kan kun hjelpe deg å forebygge ny låsning. Anonymkode: c865c...633
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå