Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tok meg en jobb igår som telefonselger. Hadde egentlig ikke lyst i det hele tatt, føler ikke det er min greie å prakke på folk ting, men jeg må rett og slett ha penger!

Så nå skal jeg jobbe hver kveld fra 16 til 21 med å selge ting. Lurte på om noen kan fortelle meg litt om dette, hva jeg må unngå eller passe på og i det hele tatt både i forhold til sjefen min, og til kunder.

Tar også gjerne imot tips om hvordan gjøre det bra, vil gjerne beholde jobben så lenge jeg kan. Er nok ikke den fødte selger, men man kan vel klare det litt?

Har heldigvis timelønn, så da har jeg ikke det store presset på meg der men.

Så pls, alt dere har å si (men hold dere til subject her, trenger ikke innlegg om hva dere mener om innpåslitne selgere........), kom med det!

På forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk å presentere deg med fullt navn og hvilket firma du ringer fra, og spør deretter om det passer eller om de har et par minutter til deg.

Du kan gjerne stå og røre på deg ved siden av pulten din for da høres du mer ivrig og entusiastisk ut.

Ha gjerne et speil å se deg i også, og SMIL - det høres i telefonen.

Lytt også til hva kunden sier - du har to ører og bare en munn vet du. Og et lite tips fra kundesiden - ikke overdriv bruken av hans eller hennes navn i samtalen - på nordmenn virker det bare kunstig.

Møter du sure kunder så vær like blid! Det er viktig. Det er ikke deg de er sure på, det er situasjonen.

Skrevet

sitter i samme situasjon som deg jeg også... og må ha penger så jeg vurderer å melde meg til dette jeg og, men er litt skeptisk. greit nok med fast timelønn med tanke på de sure gretne folka som legger på. men jeg er så fattig.. men svar meg gjerne her eller send en pms..

vil gjerne vite hvordan du trives og føler det går, og eventuelt hvor og hvor mye du tjener i timen.hadde hjulpet meg langt på vei;)

Skrevet

Jeg hadde en veldig kort karriere som telefon selger i en periode hvor jeg var arbeidsledig. Det gikk litt opp og ned. En dag kunne en ha DET bra salget, og så neste dag var det skikkelig elendig. Mitt råd er å glemme "problemer" og ting en kan gruble på. Har du en dårlig dag, overbevis deg selv om at "dagen i dag er strålende".

Skrevet

1. Aldri si noe du ikke kan stå inne for, vær seriøs! :o

2. - Smil mens du snakker er et godt råd. Selv om smilet ikke er helt ekte vil det smitte over på stemmen! :sjarmor:

3. Ikke snakk som om du har pugget alt utenat, bruk innlevelse :P

4. IKKE bruk fornavnet til den du snakker til hele tiden, det blir altfor familiært og irriterende! :fy:

Sist men ikke minst; du få vel opplæring og salgstips i firmaet??!! - Dessuten, bruk dine kolleger, be dem om råd!

Lykke til!

Skrevet

Jada, har fått opplæring der, men er litt usikker av meg, og ville se om det var flere råd å snappe opp... Vil helst holde ut i denne jobben så lenge som mulig! :)

Er en hard tid nå å skaffe seg jobb!

På'n igjen imorgen kveld, håper det går bra :)

Skrevet
. men svar meg gjerne her eller send en pms..

IKKE send meg PMS!!! :hoho::hoho: Det var helt på siden, men jeg kunne ikke dy meg..

Jeg har jobbet med telefonsalg, og det viktigste er å presentere seg. Med fornavn og etternavn. Spørre etter den man skal ha tak i med BÅDE for- og etternavn!!!!

Vær blid, høflig og hyggelig og SMIL! Om kunden ikke ser deg så hører man et smil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...