AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #1 Skrevet 14. februar 2016 Jeg lurer egentlig bare på hva som er årsaken til at jeg er beskyttet mot graviditet den uken jeg går på "sukkerpillene"? Hva er det som rent konkret skjer i kroppen min? Jeg er nemlig litt stresset, jeg fikk plutselig akne i ansiktet for to måneder siden, og behandles med lokale og orale medikamenter mot dette, har gjort det i litt over én månedes tid nå. I tillegg har jeg nylig begynt på p-pillen Loette, og hadde min første sukkerpilleuke nå denne uken her. De siste dagene har jeg opplevd en forbedring i huden min, og plutselig fikk jeg det for meg at det kanskje kunne ha en sammenheng med at jeg er inne i sukkerpilleuken?! Har helt angst for at huden skal bli verre igjen neste uke når jeg begynner på mitt andre brett.... Eller bekymrer jeg meg unødvendig nå?! VÆR SÅ SNILL SVAR!! Anonymkode: ccdf1...2b2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #2 Skrevet 14. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer egentlig bare på hva som er årsaken til at jeg er beskyttet mot graviditet den uken jeg går på "sukkerpillene"? Hva er det som rent konkret skjer i kroppen min? Ingenting annet enn at du får en bortfallsblødning fordi du tar en pause i å tilføre kroppen hormoner. Når du går på p-piller har du ikke eggløsning før denne blødningen. Anonymkode: 7f187...e63
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #3 Skrevet 14. februar 2016 p-piller er HELT indivduelt fra person til person! Når du nylig har begynt på pilla er det ingen som vet hvordan huden din reagerer, og hvertfall ikke ukjente personer på internett Anonymkode: a34e5...f67
Tvist Skrevet 14. februar 2016 #4 Skrevet 14. februar 2016 Sukkerpillene er jo bare sukker, de tar du kun for å opprettholde vanen med å ta piller (jeg tok dem aldri). Det er jo den uken du skal ha mensen. Mange merker bivirkninger av forskjellig slag de første 3 mnd på p-piller. Prøv det ut noen mnd om du tror dårlig hud kan ha med p-piller å gjøre. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå