Gå til innhold

Forslag til date? Ikke middag/kafebesøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir så forferdelig nervøs før date. Derfor har jeg kun møtt dater på kveldstid over et par glass vin. Men nå er det en stund siden jeg har datet, men jeg er like nervøs. Men nå prater jeg med en som ikke er så fan av å møtes på kvelden over noen glass. Så hva kan vi finne på? Jeg synes middag/kafebesøk på dagtid er så formelt. Man sitter rett fremfor hverandre og det blir som et intervju. 

Forslag? 

Anonymkode: e2461...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har daten sagt eksplisitt at han/hun ikke er fan av møtes over et glass vin? En ofrer vel av og til noe for å møte en date, du kan jo høre?

Uansett så finnes det jo andre ting å gjøre. Stå på ski(bortover/nedover), lage middag sammen, spille kort, sjakk, bowle, lasertag, snøballkrig, klatrepark, svømmehall, pingpong. Har aldri forsøkt utstilling eller museum, har ikke tenkt å prøve heller. Liker det bedre når det er noe som "skjer" og det ikke bare blir "snakk" selv.

Anonymkode: afb53...2b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å si fra at du blir nervøs? Kan hjelpe litt på trykket det.

Anonymkode: afb53...2b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at å være aktiv hjelper. Å møtes første gang for å sitte ovenfor hverandre og måtte småprate gir meg fullstendig klaustrofobi (men det kommer selvsagt an på den jeg møter). Går man en tur eller noe annet aktivt (mange gode forslag i et innlegg over her) føler jeg at praten går av seg selv. Dessuten finner man fort ut av hvordan man klaffer både når det gjelder humor, interesser osv. Deretter kan man godt treffes og spise middag/dra på bar/kafé/uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir så forferdelig nervøs før date. Derfor har jeg kun møtt dater på kveldstid over et par glass vin. Men nå er det en stund siden jeg har datet, men jeg er like nervøs. Men nå prater jeg med en som ikke er så fan av å møtes på kvelden over noen glass. Så hva kan vi finne på? Jeg synes middag/kafebesøk på dagtid er så formelt. Man sitter rett fremfor hverandre og det blir som et intervju. 

Forslag? 

Anonymkode: e2461...5ae

Gå tur. Fins jo mange fine plasser å gå. Beveger en seg så er det lettere å prate også. Om ikke annet kan en jo kommentere ting en ser. De fleste byer har vel områder som det er greit å bare rusle rundt i. Så kan en heller avslutte på cafe om en finner tonen.

Flere aktiviteter er jo nevnt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
7 timer siden, Knocks skrev:

Gå på en utstilling eller museum, funker alltid! 

Eg,nei. Det er vel mest for spesielt interesserte vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også hardtalk intervjuer på cafeer som kan være krevende også med noen man kjenner. 

Kaffe to go og Vigelandsparken? 

Musikkmuseumet på Grünerløkka? 

Slangemuseet ved st .olavs.kirken? 

AstrupFearnley, mye absurd der.

Uansett så har man noe å prate om, :-) 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips dere! Jeg er fra Bergen, så forslag til ting som kan gjøres i Bergen hadde vært ok :)

Anonymkode: e2461...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, martin bøe skrev:

Netflix and chill pleier å funke ;)

 

Så lenge det er netflix og chill i rette forstanden og ikke dette nye tullet til ungdommen som mener sex når de sier se på film og henge sammen.

Anonymkode: 993e5...bc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips dere! Jeg er fra Bergen, så forslag til ting som kan gjøres i Bergen hadde vært ok :)

Anonymkode: e2461...5ae

Shuffleboard på BarKollektivet, en tur opp til Fløyen (eller Ulriken om du er ekstra sporty), en pils og supermario på No Stress, en tur på Akvariet, eller kanskje en date på Escape Bryggen dersom dere er kreative :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Blomsterert skrev:

Eg,nei. Det er vel mest for spesielt interesserte vel? 

For spesielt interesserte? Spesielt interesserte i allmennkunnskap og kultur? Jeg kan forstå at det ikke passer for absolutt alle, men kanskje er det de som er minst interesserte som kunne hatt godt av å ta seg en tur. Haha!

Anonymkode: 87146...5c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte forslag her. Er det ikke et akvarium i Bergen? Dere kan se på pingvinene (om de fortsatt er der)!
Gå innom fisketorget, Bergen Science senter, Bryggens museum, osv. Fant masse på nett nå.
Fikk nesten lyst til å ta en tur til Bergen selv for å se på alt dette.

Endret av Rammfrø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gå tur i et spesielt bystrøk eller fin natur eller på utstilling med noe rart dere kan rette oppmerksomheten mot også så det ikke blir så intenst 

Anonymkode: d2aa8...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...