AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #1 Skrevet 14. februar 2016 Hei! Jeg har litt problemer med å barbere meg nedentil. Jeg barberer meg når jeg dusjer, gjør det mens hårkuren virker. Pleier først å skylle, så dra høvelen i retning med hårerene. Bruker kun vann. Allikevel blir det igjen noen stubber, så da drar jeg i retning mot hårene. Vet det er mange som mener at sistnevnte skal man helst unngå grunnet det oppstår rifter i huden, bakterier, større sjanse for inngrodde hår, osv. Bytter blad etter hver 5.-10. gang jeg barberer. Så jeg vil gjerne vite hva dere gjør! Fortell gjerne fra start til slutt; hva bruker du før barberingen, og bruker du eventuelt kremer etter? Anonymkode: 80e03...ed0
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #2 Skrevet 15. februar 2016 Smører inn hele området med rikelig med intimsåpe, og barberer i absolutt alle retninger, uavhengig av hårretning. Dette skjer 3-4 ganger i uken. Gjør ingenting annet enn å tørke meg etterpå. Har aldri opplevd problemer. Anonymkode: b60cd...3c5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #3 Skrevet 15. februar 2016 Det er noe som heter barberskum, som menn har brukt i ansiktet i mange år. Det burde fungere nedentil også. Først en liten bløtgjøring med varmt vann, så smøre inn med barberskum, og så barbere. Anonymkode: ad298...5e6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #4 Skrevet 16. februar 2016 Jeg vokser nå. Men før da jeg barberte brukte jeg barbergele fra rfsu fra apoteket. Ventet med barbering helt til slutten av dusjen. Skyller annethvert rak. Og først med hårene, og deretter mot. Skyllet med kaldlunket vann og klappet tørt. Brukte noe fra kondomeriet som inneholder aloevera og noe som hindrer bakterier der nede. Ellers er den aftergel fra rfsu fra apoteket er grei. Anonymkode: 7ba12...b11 1
Whoops Skrevet 16. februar 2016 #5 Skrevet 16. februar 2016 Faktisk synes jeg at babyoil fungerer veldig bra til barbering. Det beskytter huden, slik at den blir glatt og du ikke kutter deg. Man unngår også "nupper" i stor grad synes jeg. Bruker aldri noe annet, utenom bare såpe til rask trimming når det ikke er så nøye om det blir igjen litt stubber.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #6 Skrevet 16. februar 2016 Tar først balsam/hårkur i håret, så bruker jeg litt av balsamen nedentil. Den gjør hårene myke og gjør det lettere å barbere. Trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det er Barberer fra siden og med hårene. Aldri mot. Blir glatt og fint, ingen problemer Anonymkode: 67b22...67c
frk91 Skrevet 16. februar 2016 #7 Skrevet 16. februar 2016 Barberer når noen skal se meg naken, nå blir det vel ca 1 gang per mnd, woho for avstandsforhold Det som er bra er at resultatet blir superbra når jeg venter lenge med å barbere. Bruker shampo og barberer i alle retninger, men avslutter alltid mot hårene for å få best resultat. Om jeg barberer med hårene blir jeg ikke helt glatt. Plages aldri med inngrodde hår..Er helt glatt i ca to døgn før det kommer småstubber. Før når jeg barberte meg 3-4 ganger i uken var jeg sår og ble aldri helt glatt. Så stortrives med å bare shave 1 gang i måneden.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #8 Skrevet 16. februar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vokser nå. Men før da jeg barberte brukte jeg barbergele fra rfsu fra apoteket. Ventet med barbering helt til slutten av dusjen. Skyller annethvert rak. Og først med hårene, og deretter mot. Skyllet med kaldlunket vann og klappet tørt. Brukte noe fra kondomeriet som inneholder aloevera og noe som hindrer bakterier der nede. Ellers er den aftergel fra rfsu fra apoteket er grei. Anonymkode: 7ba12...b11 Jeg barberte ca 2 ganger i uka bare. Ny midt i uken og på helgen. 👍 stram alltid huden godt når du barberer der nede. Ellers anbefales det å skrubbe og peele huden ca 2 ganger i uken. Da unngår du inngrodde hår. Ta det gjerne kvelden før barberingen. Anonymkode: 7ba12...b11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå