Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Research:

Lurer på hvilket gymnas/ videregående skole man går på dersom man bor i nedre del Holmenkollen. Skolevalget er jo fritt, men hvilke er mest sannsynlige?

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Takk.

Flere forslag? Tenkte gjerne på et litt "sossete" gymnas.

Skrevet

Persbråten har en fin samling sosser :ler:

Der går veldig mange av elever fra skolene rundt holmenkollen, røa, hovseter smestad osv..

Jeg synes ikke Foss er ikke en spesielt sossete skole. Der finnner du alle slags mennesker.

Skrevet

Ullern, Fagerborg eller Persbråten. Persbråten er kanskje ikke så sossete (var ikke det før iallefall). Også har du jo Eikeli (i Bærum) ikke så langt unna.

Ikke Sogn eller Foss ihvertfall! Sogn er yrkesfaglig skole med svært lite "sosse-preg", mens Foss ligger på Grünerløkka (Oslo øst).

Skrevet
Research:

Lurer på hvilket gymnas/ videregående skole man går på dersom man bor i nedre del Holmenkollen. Skolevalget er jo fritt, men hvilke er mest sannsynlige?

Jeg kommer derfra.

Jeg gikk på Katta. Brødrene mine gikk på Wang og Persbråten.

Av mitt kull havnet kanskje et flertall på enten Handelsgym eller Persbråten.

Skrevet

det området er ekstremt kjent for meg..uten å være mer direkte.

Men det varierer veldig, som oftest blir det Fagga, Handels eller Pers..men kan faktisk også bli Lambert, Katta og Foss..taler etter vennekretsen. Så konklusjonen må bli varierende. Men gjerne en av de førstnevnte.

Sogn derimot er kjent for å være "wolla"skolen..ikke "sosse"skolen.

Skrevet

Enig med andre her - definitivt ikke Sogn. Fagerborg, Handelsgym og Persbråten er nok de mest sannsynlige. KG er også et alternativ, mens Foss og Nissen "kan gå an".

Jeg gikk selv på Handelsgym og tilhørte et lite mindretall av østkansvin. :ler: En av vestkantvenninnene mine fortalte at fra hennes kull på ungdomsskolen (de var fire paralleller, altså ca 120 elever) var det én (!) som begynte på en østkantskole. Så godt som alle (tipper 90%) valgte allmennfag. På østkanten varierer det gjerne mer. I min gamle ungdomsskoleklasse søkte ca halvparten yrkesfag, og vi andre ble spredd på allmennskoler over hele byen, egentlig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror også at Berg med sin IB linje er (var???) ganske poppis på vestkanten.

Skrevet

Mm, men tror Berg er litt mer "nøytral" enn Pers, Fagga og OHG. Ikke like høy sossefaktor der, virker det som. (De tre andre er virkelig helt ekstreme, altså. :ler2: )

Gjest Anonymous
Skrevet

For 5 år siden var det ihvertfall slik:

Pers, Handelsgym, Fagerborg, og IB-linjen på Berg.

De super-intellektuelle, litt sære grublerne gikk på Katta.

De litt mer kunstneriske gikk på Nissen.

De med dårligere karakterer gikk på Ullern eller OPG (Oslo Private Gymnas, vet ikke om den fortsatt eksisterer).

Etter hva jeg har hørt har Pers nå blitt sånn som Ullern var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...