Gå til innhold

Raglanfelling - Line Langmos hvite genser


Blonde destroyer

Anbefalte innlegg

Jeg har strikket ferdig bolen i denne oppskriften: http://www.linelangmo.no/den-hvite-genseren-i-kk/

Men skjønner ikke hvordan ermet skal inn på rundpinnen, ettersom det ikke skal felles noe hull til ermet på bolen. Og skal ermene strikkes rundt og rundt på rundpinne? 

Strikkeglad jente19 år håper på hjelp :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var en dårlig forklart strikkeoppskrift. ser at det er ei i kommentarfeltet som spør om det du lurer på og ikke får annet svar enn at bloggeren ikke forstår hva hun spør om. Spørs om du må finne den Drops-videoen hun snakker om som ligger på nettet og beskriver raglanfelling?

Eller du kan felle av et passende antall masker på både bolen og armene og deretter strikke som vanlig raglanfelling og sy sammen under armene til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne annet enn at det må felles av til hull på bolen og ermene. 6 masker på hver side burde holde, siden det er såpass store pinner. Veldig rart at hun ikke forstod spørsmålet... Kanskje hun bare tar det som en selvfølge at folk vet at man skal felle av først? Raglansfelling er jo enkelt, men det skulle man virkelig ikke tro etter å ha lest den oppskriften der :laugh:

Jeg ville strikket ermene i glattstrikk på rundpinne (altså rundt og rundt).

Edit: Du kan også sette 6 masker på hver side (og på hvert erme) på hjelpepinne/tråd, slik at du kan maske sammen. Da slipper du synlig søm. http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=60

Endret av Antlers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Blonde destroyer skrev:

Jeg har strikket ferdig bolen i denne oppskriften: http://www.linelangmo.no/den-hvite-genseren-i-kk/

Men skjønner ikke hvordan ermet skal inn på rundpinnen, ettersom det ikke skal felles noe hull til ermet på bolen. Og skal ermene strikkes rundt og rundt på rundpinne? 

Strikkeglad jente19 år håper på hjelp :-) 

Hei

I linken din sto det link til RIKTIG OPPSKRIFT PÅ STRIKKEGENSEREN I KK

http://www.linelangmo.no/3942-2/

Se det som står under overskriften Bolen i oppskriften

 

Anonymkode: ea217...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

I linken din sto det link til RIKTIG OPPSKRIFT PÅ STRIKKEGENSEREN I KK

http://www.linelangmo.no/3942-2/

Se det som står under overskriften Bolen i oppskriften

 

Anonymkode: ea217...6ac

Det er to forskjellige gensere, hun strikker en hvit og offwhite, og den du linker til er stripet i flere farger og flere forskjellige garn. 

Mulig fellingen på bol og armer før raglan er lik om maskeantallet er likt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frida skrev:

Det er to forskjellige gensere, hun strikker en hvit og offwhite, og den du linker til er stripet i flere farger og flere forskjellige garn. 

Mulig fellingen på bol og armer før raglan er lik om maskeantallet er likt?

Ok. Takk for korrigeringen! :)

Beklager at jeg så feil, og jeg har dessverre ikke satt meg inn i oppskriftene

Anonymkode: ea217...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar! Setter stor pris på det. Prøver meg på å felle 6 masker, så får jeg se hvordan det blir. Dumt jeg valgte denne oppskriften til min første raglanfellingsgenser. Men øvelse gjør mester, og en genser skal det nok bli uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Blonde destroyer skrev:

Tusen takk for svar! Setter stor pris på det. Prøver meg på å felle 6 masker, så får jeg se hvordan det blir. Dumt jeg valgte denne oppskriften til min første raglanfellingsgenser. Men øvelse gjør mester, og en genser skal det nok bli uansett. 

Det ordner seg nok, det gjelder å ha tro på seg selv :blomst: Raglan er det enkleste på gensere og jakker så slipper man å sy i hele ermet. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
4 timer siden, Blonde destroyer skrev:

Tusen takk for svar! Setter stor pris på det. Prøver meg på å felle 6 masker, så får jeg se hvordan det blir. Dumt jeg valgte denne oppskriften til min første raglanfellingsgenser. Men øvelse gjør mester, og en genser skal det nok bli uansett. 

Et lite tips: Ikke fell maskene av under armen, men sett de heller på en maskesamler. Når du da skal sy sammen under armene, flytter du maskene over på en passende pinne (gjerne litt mindre enn den du har brukt ellers i oppskrifta), og syr sammen vha. "Kitchener"-sting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Et lite tips: Ikke fell maskene av under armen, men sett de heller på en maskesamler. Når du da skal sy sammen under armene, flytter du maskene over på en passende pinne (gjerne litt mindre enn den du har brukt ellers i oppskrifta), og syr sammen vha. "Kitchener"-sting. 

Aha, det høres ikke dumt ut! Tusen takk for tips. Det skal jeg jammen prøve :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...