AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #1 Skrevet 14. februar 2016 Jeg går på Grete Roede kurs og det går ganske bra. Har gått ned nesten seks kilo. Men jeg sliter med å få i meg nok grønnsaker og frukt hver dag. I dag registrerte jeg juice til lunsj og da ble det registrert som fruktkvoten min. Er det noe som er greit bare av og til, eller kan man gjøre det så ofte man vil? Er det stor forskjell mellom å spise frukt og drikke juice? Er det noe man får av frukt som man ikke får av juice? Anonymkode: 9f868...21b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #2 Skrevet 14. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Er det noe man får av frukt som man ikke får av juice? Fiber. Anonymkode: b40be...e81 5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #3 Skrevet 14. februar 2016 PS. Når jeg snakker om registrere og sånn, så mener jeg matdagboken min på nett. Jeg registrer alt jeg spiser og passer på at jeg får i meg et balansert kosthold. Anonymkode: 9f868...21b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #4 Skrevet 14. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går på Grete Roede kurs og det går ganske bra. Har gått ned nesten seks kilo. Men jeg sliter med å få i meg nok grønnsaker og frukt hver dag. I dag registrerte jeg juice til lunsj og da ble det registrert som fruktkvoten min. Er det noe som er greit bare av og til, eller kan man gjøre det så ofte man vil? Er det stor forskjell mellom å spise frukt og drikke juice? Er det noe man får av frukt som man ikke får av juice? Anonymkode: 9f868...21b Juice er vel tilsatt sukker, kunstige søtningsstoffer og alt mulig annet dritt også da. Jeg går iallefall utifra at frukt-spising er sunnere enn å drikke juice. Anonymkode: df9d2...b6b 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #5 Skrevet 14. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Juice er vel tilsatt sukker, kunstige søtningsstoffer og alt mulig annet dritt også da. Ikke nødvendigvis, men juice mangler fiber og derfor gir juice raskere blodsukkerstigning og mindre metthetsfølelse enn frukt. Det er bedre å spise noen appelsiner enn å drikke et glass juice hvis man slanker seg. Anonymkode: b40be...e81 5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #6 Skrevet 14. februar 2016 Gå for frukt og grønt-spising hvis du kan. Bedre å få med fiber og la magen få litt å jobbe med. Anonymkode: 2c0b5...569 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #7 Skrevet 14. februar 2016 Takk for svar. :D Fiber er jo viktig, så det er nok helt riktig det dere sier. Når det kommer til AB som sier at det er sukker i det, så drakk jeg Sunniva Orginal appelsinjuice. Det er ikke noe sukker eller tilsettningestoffer. Det er jo fruktsukker som kommer naturlig av frukt. Jeg leste på kartongen før jeg drakk det. Anonymkode: 9f868...21b
RompeRusk Skrevet 14. februar 2016 #8 Skrevet 14. februar 2016 Kjøp heller en juicer om du skal lage juice. Da vet du at det blir 100 % sunt og ferskt og smaker mye bedre 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #9 Skrevet 14. februar 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går på Grete Roede kurs og det går ganske bra. Har gått ned nesten seks kilo. Men jeg sliter med å få i meg nok grønnsaker og frukt hver dag. I dag registrerte jeg juice til lunsj og da ble det registrert som fruktkvoten min. Er det noe som er greit bare av og til, eller kan man gjøre det så ofte man vil? Er det stor forskjell mellom å spise frukt og drikke juice? Er det noe man får av frukt som man ikke får av juice? Anonymkode: 9f868...21b Champion juicer er tingen. Ved juice pressing bevarer den fiber i frukt/grønnsaker som den "spytter" ut og som da kan brukes til lettlagete smørepålegg eller dipp. Utrolig lett & rask å rengjøre også. Anonymkode: ce37e...0e3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #10 Skrevet 14. februar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. :D Fiber er jo viktig, så det er nok helt riktig det dere sier. Når det kommer til AB som sier at det er sukker i det, så drakk jeg Sunniva Orginal appelsinjuice. Det er ikke noe sukker eller tilsettningestoffer. Det er jo fruktsukker som kommer naturlig av frukt. Jeg leste på kartongen før jeg drakk det. Anonymkode: 9f868...21b Ett eller annet sier meg at de mener juice man lager selv med en juicer, og ikke butikkkjøpt juice... Anonymkode: 2e8aa...808
Mann 42 Skrevet 15. februar 2016 #11 Skrevet 15. februar 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg går på Grete Roede kurs og det går ganske bra. Har gått ned nesten seks kilo. Men jeg sliter med å få i meg nok grønnsaker og frukt hver dag. I dag registrerte jeg juice til lunsj og da ble det registrert som fruktkvoten min. Er det noe som er greit bare av og til, eller kan man gjøre det så ofte man vil? Er det stor forskjell mellom å spise frukt og drikke juice? Er det noe man får av frukt som man ikke får av juice? Anonymkode: 9f868...21b Juice er ikke på langt nær så bra som frukt. Frukt inneholder fiber, og alle næringsstoffer er til stede i større grad i frukten enn i juicen. Dessuten er juice så raskt fordøyelig at du får alt sukkeret på en gang, til forskjell fra når du spiser frukt. Jeg aner ikke hva Roede syns om det, men jeg syns det er en intenst dårlig ide å drikke juice fremfor å spise frukt. Jeg trodde alle som havnet på Roede-kurs var flinke til å spise opp maten sin? 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #12 Skrevet 15. februar 2016 10 timer siden, Mann 42 skrev: Juice er ikke på langt nær så bra som frukt. Frukt inneholder fiber, og alle næringsstoffer er til stede i større grad i frukten enn i juicen. Dessuten er juice så raskt fordøyelig at du får alt sukkeret på en gang, til forskjell fra når du spiser frukt. Jeg aner ikke hva Roede syns om det, men jeg syns det er en intenst dårlig ide å drikke juice fremfor å spise frukt. Jeg trodde alle som havnet på Roede-kurs var flinke til å spise opp maten sin? Jeg har aldri vært en overspiser, jeg har bare spist veldig usunt. Så når man plutselig spiser mye sunnere er det vanskelig å få i seg nok kalorier fordi man skal jo ha ganske mye mat i seg. Anonymkode: 9f868...21b
Gjest Herr Heftig Skrevet 15. februar 2016 #13 Skrevet 15. februar 2016 Juicen er nesten bare sukkerlake.
Illuminatum Skrevet 15. februar 2016 #14 Skrevet 15. februar 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. :D Fiber er jo viktig, så det er nok helt riktig det dere sier. Når det kommer til AB som sier at det er sukker i det, så drakk jeg Sunniva Orginal appelsinjuice. Det er ikke noe sukker eller tilsettningestoffer. Det er jo fruktsukker som kommer naturlig av frukt. Jeg leste på kartongen før jeg drakk det. Anonymkode: 9f868...21b Klart det er sukker i juice. Omtrent det samme sukkerinnholdet som Cola. http://www.tine.no/merkevarer/sunniva/produkter/sunniva-original-appelsinjuice https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=cola%20karbohydrater 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #15 Skrevet 15. februar 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Juice er vel tilsatt sukker, kunstige søtningsstoffer og alt mulig annet dritt også da. Jeg går iallefall utifra at frukt-spising er sunnere enn å drikke juice. Anonymkode: df9d2...b6b Da har de ikke lov til å kalle det juice. Anonymkode: e320b...a54 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #16 Skrevet 15. februar 2016 3 timer siden, Illuminatum skrev: Klart det er sukker i juice. Omtrent det samme sukkerinnholdet som Cola. http://www.tine.no/merkevarer/sunniva/produkter/sunniva-original-appelsinjuice https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=cola%20karbohydrater Jeg sa ikke at det ikke var sukker i juice, jeg sa at det ikke var tilsatt. Hvis du leser hva du har linket til så står det jo 100% appesinjuice fra konsentrat. Det er ingrediensene, ikke noe mer. Sukker i juice kommer fra frukten, den er ikke tilsatt etterpå. Jeg sa jo at det inneholdt fruktsukker. Anonymkode: 9f868...21b 1
Gjest agnesb Skrevet 15. februar 2016 #17 Skrevet 15. februar 2016 om man lager juicen selv???? følger det greit med fiber med da?:P jeg er nemlig juiceavgengi (lager selv da)
MinnisMus Skrevet 15. februar 2016 #18 Skrevet 15. februar 2016 Som flere har vært inne på er ikke dette optimalt, men du kan jo lage smoothies der du bruker hele frukten. 1
MinnisMus Skrevet 15. februar 2016 #19 Skrevet 15. februar 2016 21 minutter siden, agnesb skrev: om man lager juicen selv???? følger det greit med fiber med da?:P jeg er nemlig juiceavgengi (lager selv da) Det kommer ann på hvor mye fruktkjøtt som følger med i det ferdige produktet. På generell basis er det riktignok alltid bedre å spise frukten, fremfor å juice den. I dette klippet er det en del god info: Jeg juicer selv til tider, men da aldri med frukt da det er mye bedre å bare spise frukten, men med grønnsaker som passer til juicing som jeg ikke spiser til vanlig. Jeg takler blant annet ikke å spise grønnsaker som ikke er kokt, synes det smaker vemmelig (bortsett fra enkelte salater) og da er det bedre å juice noen rå grønnsaker enn å ikke spise noe i det hele tatt. 1
Vox_populi Skrevet 15. februar 2016 #20 Skrevet 15. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa ikke at det ikke var sukker i juice, jeg sa at det ikke var tilsatt. Hvis du leser hva du har linket til så står det jo 100% appesinjuice fra konsentrat. Det er ingrediensene, ikke noe mer. Sukker i juice kommer fra frukten, den er ikke tilsatt etterpå. Jeg sa jo at det inneholdt fruktsukker. Om sukker er tilsatt eller ikke, spiller liten rolle, det vesentlige er hvor mye sukker det er der. Hva slags sukkerarter som fins i safta, varierer litt, men spiller liten rolle. Er sukker tilsatt, er det sukrose; naturlig forekommer det sukrose, fruktsukker, druesukker og mindre mengder andre sukkerarter. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå