Gå til innhold

Antall barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 3 barn. Hadde selv kun 1 søster som i tillegg var en del år eldre enn meg, så har alltid ønsket meg flere søsken selv. Har ellers sagt hele livet at jeg skulle ha minst 2 barn.

Og jeg kan love at det er mindre kaos, og ikke minst bråk, hos oss enn i flere familier med bare 2 barn. Kaos har med familien, organisering og oppdragelse å gjøre, ikke antallet barn. Men ja, det skal ikke skyves under en stol at det er hektisk å følge opp 3 barn til tider. Så det går jo utover fritiden. På den andre siden har de alltid noen å leke med, og er sånn sett mye mindre avhengig av oss voksne enn enebarn gjerne er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har to barn, og er ferdige nå. Jeg har en bror og mannen har to, men vi har vært veldig enige om at to barn er perfekt. Jeg liker at vi kan være en på hver, og at vi fremdeles har god økonomi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både mannen og jeg har 2 søsken hver.  Selv har vi 1 barn og det blir av flere årsaker ikke flere. Datter har snart 7 søskenbarn.  Mange av de bor innen 45 min kjøring. Trodde jeg skulle ha to barn da det var ønsket tidligere. Men sånn ble det ikke. Er nå i beg av 40-årene og prøvde i ca 10 år før vi lyktes. 

Anonymkode: 2291b...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14. februar 2016 at 8.59, AnonymBruker skrev:

Hvor mange barn har du valgt å få? Og hvorfor? Hvor mange søsken har du selv, og hadde det noe med ditt valg av antall barn å si?

 

bare lurer 😊 det er jo som oftest en sammenheng. Har selv et barn og lurer på om jeg skal ha et eller to til.

Anonymkode: b5a4b...d5e

Jeg er vokst opp med to søstre som er blandt mine beste venner i dag. 

Har to jenter og lurte på nr tre. Men fikk kreft i fjord og måtte fjerne eggstokker,  livmor og noen andre organer. (Frisk nå!)

Er så takk takknemlig for de to vi var så heldige å få  👭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begge har ett søsken, og har selv to barn. Mannen er definitivt ferdig mens jeg har en fjern drøm om en til. Vi kommer garantert til å stoppe nå pga Hyperremisis i svangerskapene og store utfordringer mtp søvn. Et tredje svangerskap/barn ville nok mest sannsynlig tatt knekken på ekteskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...