AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #41 Skrevet 17. november 2021 Mulig det er variert lokalt. Men her har jeg vel mer intrykket av flott dame er god personlighet og utstråler det på det ytre. Samt er engasjert og en person man kunne like å ha rundt seg på en eller annen måte. Flott har lite med selve utseende i seg selv å gjøre. Anonymkode: 89754...7ff
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #42 Skrevet 17. november 2021 Å blande inn delfiafett her blir bare tullete. Å være flott er ikke negativt på noen måte og det har ikke noe med vekt å gjøre. Anonymkode: bf0c2...0da 2
Million Skrevet 17. november 2021 #43 Skrevet 17. november 2021 Jeg har en følelse av at "hun er en flott dame" er et kompliment man bruker på en kvinne som begynner å bli litt eldre, men fremdeles holder seg godt og har en personlighet man liker/legger merke til. Flott er helhetsinntrykket, personlighet og utseende samlet, for en kvinne som har rukket å bli 40+ i alle fall. Da sier man gjerne "flott". 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #44 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (På 13.2.2016 den 20.21): Hva mener dere hvis dere sier at noen er ei flott dame? Jeg tenker at det er noe man bare sier om tjukke damer (pakka med delfiafett heter jo flott) og liker derfor ikke så godt å bli kalt flott. Men kanskje det bare er jeg som tenker sånn? Anonymkode: 6cff1...b19 Flott dame handler mye om karakter. Altså ikke hvordan personen ser ut men hvordan personen er som person. Anonymkode: cb2a5...e53
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #45 Skrevet 17. november 2021 Jeg tenker at flott handler om en veldig fint utseende, i tillegg til hvordan man oppfører seg og beveger seg, og kan gis som et kompliment til alle voksne, ikke bare gamle. Anonymkode: dfffd...768
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #46 Skrevet 17. november 2021 … og jeg trodde at JEG overtenker og overanalyserer ting! Er det ikke i mange tilfeller litt tilfeldig om man velger å kalle noen en flott, fin, nydelig, søt, vakker, kul eller bra dame? For all del, ordene betyr ikke helt ddt samme, men trenger man å dele det inn i førsterangs eller annenrangs komplimenter? Er det ikke litt overtenkende å sitte å være skuffet over å bli kalt «flott» fordi man selv helst ville bli kalt «pen»? Hvilke ord man velger vil variere fra person til person. Bare personen som sier det kan utdype AKKURAT hva vedkommende mente med det. Men alle er komplimenter, og ingen av ordene har noen spesiell «underliggende betydning» som at vedkommende egentlig ikke liker en, finner en attraktiv eller noe slikt. Ikke på generelt nivå i hvert fall, folk legger jo så mye ulikt i et enkelt ord. For øvrig enig i at «flott» ofte viser til mer enn utseende, som utstråling, personlighet osv - enn feks vakker, som er et kompliment som går mer på utseende. Men jeg ville blitt glad for alle komplimenter og ser ikke vitsen i å rangere de. Anonymkode: 3ceb1...6d6 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #47 Skrevet 18. november 2021 Da bidrar jeg med min bruk av ordene: 'Pen' og 'fin' er fine, men litt intetsigende komplimenter. 'Vakker' og 'flott' er beundrende komplimenter for folk utenom det vanlige, i positiv forstand. Men ellers enig i personen over her - vi trenger ikke gjennomanalysere alle komplimenter, de er ikke alltid gjennomtenkte av avsender, og det viktigste med dem er at de er godt ment og betyr noe bra! Anonymkode: 8bd7c...b81
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #48 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (På 17.11.2021 den 8.17): Sånn tenker DU! Greit, da vet vi det. Anonymkode: 09593...38b Å ytre tankene sine er jo litt av poenget med KG, da. Anonymkode: a7821...d87
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #49 Skrevet 19. november 2021 Jeg er 45. Hadde noe på gang med en fyr som var 60. Han var på knærne og sa gang på gang at jeg er ei flott dame. Jeg er ikke overvektig. Er nokså sikker på at han mente både utseende og personlighet, for han var forelsket og han kommenterte ofte i tillegg at han syns jeg var vakker. Lurer på om "flott" kan være litt mer typisk hos de litt eldre ja.... Vet ikke. Men syns det er fint å høre 😍 Anonymkode: 689b8...03d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå