AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #1 Skrevet 13. februar 2016 Hva mener dere hvis dere sier at noen er ei flott dame? Jeg tenker at det er noe man bare sier om tjukke damer (pakka med delfiafett heter jo flott) og liker derfor ikke så godt å bli kalt flott. Men kanskje det bare er jeg som tenker sånn? Anonymkode: 6cff1...b19 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #2 Skrevet 13. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva mener dere hvis dere sier at noen er ei flott dame? Jeg tenker at det er noe man bare sier om tjukke damer (pakka med delfiafett heter jo flott) og liker derfor ikke så godt å bli kalt flott. Men kanskje det bare er jeg som tenker sånn? Anonymkode: 6cff1...b19 Man sier det til tykke damer, tynne damer, gamle damer, unge damer....you see? Anonymkode: cd190...918 8
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #3 Skrevet 13. februar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man sier det til tykke damer, tynne damer, gamle damer, unge damer....you see? Anonymkode: cd190...918 Men jeg synes aldri noen omtaler for eksempel skuespillere eller andre pene kjente damer som flotte, Erna Solberg derimot, hun er jeg ganske sikker på at har blitt kalt flott. Har for meg at flott på en måte er et annenrangs kompliment. Men det er kanskje bare i hodet mitt det er sånn? Anonymkode: 6cff1...b19 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #4 Skrevet 13. februar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg synes aldri noen omtaler for eksempel skuespillere eller andre pene kjente damer som flotte, Erna Solberg derimot, hun er jeg ganske sikker på at har blitt kalt flott. Har for meg at flott på en måte er et annenrangs kompliment. Men det er kanskje bare i hodet mitt det er sånn? Anonymkode: 6cff1...b19 Har du delt ut mange komplimenter av typen "flott"? Liker du å få andre til å føle seg dårlig? Anonymkode: 4dc48...292 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #5 Skrevet 13. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du delt ut mange komplimenter av typen "flott"? Liker du å få andre til å føle seg dårlig? Anonymkode: 4dc48...292 Jeg sier helst fin eller pen, flott bruker jeg om ting eller dyr. Jeg lurer bare på om det er vanlig å tenke sånn om ordet flott, eller om det er noe rart jeg har fått for meg. Anonymkode: 6cff1...b19
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #6 Skrevet 13. februar 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg synes aldri noen omtaler for eksempel skuespillere eller andre pene kjente damer som flotte, Erna Solberg derimot, hun er jeg ganske sikker på at har blitt kalt flott. Har for meg at flott på en måte er et annenrangs kompliment. Men det er kanskje bare i hodet mitt det er sånn? Anonymkode: 6cff1...b19 Tror nok det er bare i hodet ditt. Anonymkode: 8ffd4...d81 19
Kattugla Skrevet 13. februar 2016 #7 Skrevet 13. februar 2016 Jeg tror at for meg handler flott om noe mer enn bare utseendet, kanskje at vedkommende er også karismatisk eller en man legger merke til. 21
Gjest O.G. Skrevet 13. februar 2016 #8 Skrevet 13. februar 2016 (endret) 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener dere hvis dere sier at noen er ei flott dame? Jeg tenker at det er noe man bare sier om tjukke damer (pakka med delfiafett heter jo flott) og liker derfor ikke så godt å bli kalt flott. Men kanskje det bare er jeg som tenker sånn? Anonymkode: 6cff1...b19 En flott dame/flott mann er mer enn bare sitt utseende, handler om hele pakken. Endret 13. februar 2016 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #9 Skrevet 13. februar 2016 Jeg tenker en eldre, velkledd og velstelt dame når jeg hører flott. I hvert fall ikke det samme som "pen" eller slikt. Tenker nok litt likt som deg TS. Anonymkode: 28719...ab8 5
fotosyntesen Skrevet 13. februar 2016 #10 Skrevet 13. februar 2016 Bruker ofte flott for å variere språkbruken min. 2
Gjest Genevieve Skrevet 13. februar 2016 #11 Skrevet 13. februar 2016 Jeg er enig med flere her som sier det sier noe om hele personen og ikke bare utseendet.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #12 Skrevet 13. februar 2016 2 minutter siden, O.G. skrev: En flott dame/flott mann er mer enn bare sitt utseende, handler om hele pakken. Så når man sier flott, så er utseendet egentlig uvesentlig? Når jeg tenker meg om tror jeg at jeg kan si flott mann om en kjekk mann. Flott er liksom et maskulint ord for meg, så hvis man sier det om ei dame betyr det på en måte at hun er mandig. (Denne diskusjonen skulle kanskje egentlig vært i språkforumet...) Anonymkode: 6cff1...b19 2
Gjest Blomsterert Skrevet 13. februar 2016 #13 Skrevet 13. februar 2016 Når jeg hører flott dame så tenker jeg på ei som er en stor ressurs for andre jeg da. Og tenker ikke utseendet i det hele tatt.
Gjest O.G. Skrevet 13. februar 2016 #14 Skrevet 13. februar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så når man sier flott, så er utseendet egentlig uvesentlig? Når jeg tenker meg om tror jeg at jeg kan si flott mann om en kjekk mann. Flott er liksom et maskulint ord for meg, så hvis man sier det om ei dame betyr det på en måte at hun er mandig. (Denne diskusjonen skulle kanskje egentlig vært i språkforumet...) Anonymkode: 6cff1...b19 Utseendet er inkludert i flott mann/flott dame. Samme som når man omtaler noen som en "helt topp person".
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #15 Skrevet 13. februar 2016 Så, hva ville dere helst at en dere hadde et godt øye til skulle kalle dere pen/fin eller flott? Eller hvis du var interessert i ei dame (eller i det minste syntes hun var søt) ville du kalt henne pen/fin eller flott? Anonymkode: 6cff1...b19
Summers Skrevet 13. februar 2016 #16 Skrevet 13. februar 2016 "Jeg liker deg ikke, men du er en andre sikkert liker" 5
Mis(s)Understood Skrevet 13. februar 2016 #17 Skrevet 13. februar 2016 Flott er 'hele pakken', elegant, vakker, en skjønn personlighet og sterk karisma. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så, hva ville dere helst at en dere hadde et godt øye til skulle kalle dere pen/fin eller flott? Eller hvis du var interessert i ei dame (eller i det minste syntes hun var søt) ville du kalt henne pen/fin eller flott? Anonymkode: 6cff1...b19 "Pen" er overfladisk utseende. Små jenter er pene. "Fin" er ganske intetsigende. "Du er fin". Javel, du liker kjolen min og skoene, ok. Next ! 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #18 Skrevet 13. februar 2016 2 minutter siden, Summers skrev: "Jeg liker deg ikke, men du er en andre sikkert liker" Veldig uventet at det kom en negativ kommentar fra deg. Anonymkode: 4dc48...292 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #19 Skrevet 13. februar 2016 Får ikke til å sitere flere på en gang, men det er veldig stor forskjell på vurderingen av flott i de to postene over (summers og missunderstood) Interessant. Er det forskjell på hva menn og kvinner legger i ordet? Anonymkode: 6cff1...b19 1
Zouk Skrevet 13. februar 2016 #20 Skrevet 13. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva mener dere hvis dere sier at noen er ei flott dame? Jeg tenker at det er noe man bare sier om tjukke damer (pakka med delfiafett heter jo flott) og liker derfor ikke så godt å bli kalt flott. Men kanskje det bare er jeg som tenker sånn? Anonymkode: 6cff1...b19 Jeg har i hvert fall aldri forbundet adjektivet flott med delfiafett, he he. Den var ganske morsom. Jeg tenker at en flott dame er en som har utseende med seg uten å være typisk søt. Hun fører seg bra, har god holdning, kler seg bra og utstråler selvsikkerhet uten å virke arrogant. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå