BlendaSensitive Skrevet 13. februar 2016 #1 Del Skrevet 13. februar 2016 Ja det lurer jeg på! Jeg bruker sjekke blogglisten.no. Men har jo forsått at tallene der ikke summerer hele antallet lesere. Eller er det jeg som ikke forstår siden? Hvor ofte oppdateres dette? Er tallet på antall lesere/unike sider per dag/time/?? Når jeg går på blogg.no og ser i menyen til høyre, så er det ikke samme som på blogglisten.no.. Og hva er forskjellen her på topplisten og bloggtoppen?? (menyen til høyre på blogg.no). Noen vennlig sjel som vil guide meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 13. februar 2016 #2 Del Skrevet 13. februar 2016 er det ikke blogg.no da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kalenderpiken Skrevet 13. februar 2016 #3 Del Skrevet 13. februar 2016 11 minutter siden, O.G. skrev: er det ikke blogg.no da? de logger nok bare bloggere som er på blogg.no plattformen. Blogglisten har med blogspot også og wordpress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjauritz Skrevet 13. februar 2016 #4 Del Skrevet 13. februar 2016 Jeg tror blogglisten skal være ganske korrekt. Den har med alle bloggplattformene (tror jeg?) og viser statistikk. Den er også uavhengig så tallene der vil nok være ganske riktige. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 14. februar 2016 Forfatter #5 Del Skrevet 14. februar 2016 Vet dere hva tallene betyr, om det er antall leser per dag eller hva? 3000-4000 lesere høres jo ikke så mye. Synes et har vært nevnt 50 000 lesere hos cbe.no sine glansdager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 14. februar 2016 #6 Del Skrevet 14. februar 2016 56 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Vet dere hva tallene betyr, om det er antall leser per dag eller hva? 3000-4000 lesere høres jo ikke så mye. Synes et har vært nevnt 50 000 lesere hos cbe.no sine glansdager. Det er pr dag ja. Vet ikke når på dagen det måles. Jeg har fulgt tallene en stund, og tror nok at slike lesertall som man hadde før ikke er noe som man kommer til å se at en blogger har over tid. Man kan få noen topper dersom man lager en tekst som blir delt av mange, eller hvis mandriver med clickbait, men leserne er nok i mindre grad lojale nå. Det kan ha med konkurranse å gjøre, men det handler nok om at mange begynner å bli mette. Mette på å lese om bloggere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 14. februar 2016 Forfatter #7 Del Skrevet 14. februar 2016 Ok takk! @CecilieX Nei de undersøkelsene jeg har sett viser en nedadgående trend innen blogging. Både færre bloggere og mindre antall lesere. Spesielt blandt yngre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 30. mars 2016 #8 Del Skrevet 30. mars 2016 Den 13. februar 2016 at 18.46, BlendaSensitive skrev: Ok takk! @CecilieX Nei de undersøkelsene jeg har sett viser en nedadgående trend innen blogging. Både færre bloggere og mindre antall lesere. Spesielt blandt yngre. Ja det er virkelig tydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Endaen Skrevet 30. mars 2016 #9 Del Skrevet 30. mars 2016 I 2014 hadde cbe.no 100 000 lesere hver dag, nå er det rundt 30-40 000. Det er et virkelig dramatisk fall! MammatilMichelle og Sophie Elise kommer noen ganger opp i det, men langt fra hver dag. Tror luften har gått ut av bloggbobla og bra er det. Håper det ikke blir like lukrativt som det har vært noen år for de mest leste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bluebird1992 Skrevet 30. mars 2016 #10 Del Skrevet 30. mars 2016 I likhet med andre her så har jeg inntrykk av at blogglisten er den mest korrekte. Der kan man også sjekke om det har kommet nye innlegg i en blogg uten å gi den klikk, og det er jo fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
metrogull Skrevet 30. mars 2016 #11 Del Skrevet 30. mars 2016 Den 12. februar 2016 at 18.22, mjauritz skrev: Jeg tror blogglisten skal være ganske korrekt. Den har med alle bloggplattformene (tror jeg?) og viser statistikk. Den er også uavhengig så tallene der vil nok være ganske riktige. Blogglisten er ikke uavhengig. Den eies og driftes av Nettavisen som igjen eier blogg.no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjauritz Skrevet 30. mars 2016 #12 Del Skrevet 30. mars 2016 5 timer siden, metrogull skrev: Blogglisten er ikke uavhengig. Den eies og driftes av Nettavisen som igjen eier blogg.no. Så merkelig at det står i leseradressen på siden (altså i fanen); "blogglisten.no - Norges største uavhengige bloggliste" Det hadde de vel ikke hatt lov å skrive om de ikke var det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
metrogull Skrevet 30. mars 2016 #13 Del Skrevet 30. mars 2016 9 minutter siden, mjauritz skrev: Så merkelig at det står i leseradressen på siden (altså i fanen); "blogglisten.no - Norges største uavhengige bloggliste" Det hadde de vel ikke hatt lov å skrive om de ikke var det.. Hvis du scroller helt ned på blogglisten.no, så står det at Nettavisen er ansvarlig redaktør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 31. mars 2016 #14 Del Skrevet 31. mars 2016 13 timer siden, metrogull skrev: Hvis du scroller helt ned på blogglisten.no, så står det at Nettavisen er ansvarlig redaktør. Det betyr ikke at tallene fra blogglisten er feil. Tidligere toppbloggere har helt klart mistet sine høye lesertall og det er vell bare mammatilmichelle som tydelig har mange lesere og troner toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
metrogull Skrevet 31. mars 2016 #15 Del Skrevet 31. mars 2016 10 timer siden, Atheena skrev: Det betyr ikke at tallene fra blogglisten er feil. Tidligere toppbloggere har helt klart mistet sine høye lesertall og det er vell bare mammatilmichelle som tydelig har mange lesere og troner toppen. Nei, det har jeg ikke sagt heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 8. april 2016 #16 Del Skrevet 8. april 2016 Blogglistens kvartalsrapport: http://blogglisten.no/bloggnorge2016/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskopi Skrevet 9. april 2016 #17 Del Skrevet 9. april 2016 Prøvde å søke opp den Bedremeg-bloggen (kusina til Annebrith som har samme clickbait-skole), men der står det 0 på alle tall. Fant henne på kvartalsrapporten med 1300 ca men når man trykker inn på henne står det 0. Noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 9. april 2016 Forfatter #18 Del Skrevet 9. april 2016 4 minutter siden, Maskopi skrev: Prøvde å søke opp den Bedremeg-bloggen (kusina til Annebrith som har samme clickbait-skole), men der står det 0 på alle tall. Fant henne på kvartalsrapporten med 1300 ca men når man trykker inn på henne står det 0. Noen som vet hvorfor? Det er ikke alle som registrerer på blogglisten seg eller husker melde fra om ny plattform/url. Eller hvordan det der fungerer. Polliani.com har har bevisst valgt og ikke liste seg, blir jo mindre click-press av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 9. april 2016 #19 Del Skrevet 9. april 2016 20 timer siden, Amafalathiel skrev: Blogglistens kvartalsrapport: http://blogglisten.no/bloggnorge2016/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 15. april 2016 #20 Del Skrevet 15. april 2016 Den 9. april 2016 at 8.32, BlendaSensitive skrev: Det er ikke alle som registrerer på blogglisten seg eller husker melde fra om ny plattform/url. Eller hvordan det der fungerer. Polliani.com har har bevisst valgt og ikke liste seg, blir jo mindre click-press av det. Tror kvaliteten på en blogg blir mye bedre uten klikkpress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg