Gjest The Lost Dreamer Skrevet 13. februar 2016 #1 Skrevet 13. februar 2016 Jeg føler meg ganske sårbar og liten føler jeg. Det er så mye hat mot innvandrere, og selv om jeg har bodd her helt siden jeg har hvert 2 år, så føler jeg alltid at jeg må dele inn i ''Oss og dere'', nettopp fordi mange nordmenn ikke syns det er greit at en innvandrer skal snakke som om h*n også er norsk. Jeg har jo integrert meg, det har hele familien. Vi feirer jul akkurat som dere, vi pynter huset til påske, og vi pynter oss på 17. mai og går i tog. Min far har prolaps og er derfor sykemeldt, men min mor jobber og mine søsken går i barnehage og skole. Jeg vil bli psykolog og hjelpe barn og unge. Vi ønsker ikke å være så veldig forskjellig fra dere. Vi betaler også skatt. Likevel er det mange nordmenn som blir blinde når de ser slike som min familie. De ser bare alle de som ikke ønsker å integrere seg og som prøver å leve på skatten alle i Norge betaler. Min far har flere ganger møtt på rasister i forhold til jobb, og satt dem på plass så de har fått respekt for i alle fall min far. Han har til og med norske venner som før var rasistiske. Er det ingen som tror at det finnes slike innvandrere som oss? Jeg ønsker ikke leve i et land hvor folk er redde for at jeg har en bombe på meg, bare fordi jeg har svart hår og bryn. Jeg ønsker ikke å leve i et land hvor folk blikker meg. Jeg føler meg helt ærlig ensom, og føler også at jeg ikke har de samme rettighetene som dere. Det jeg lurer på nå er, er jeg helt på jordet, eller er dere blitt kritisk til de fleste innvandrere dere møter? Tror dere alle driver og snylter og vil ødelegge Norge?
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #2 Skrevet 13. februar 2016 1 minutt siden, The Lost Dreamer skrev: Jeg føler meg ganske sårbar og liten føler jeg. Det er så mye hat mot innvandrere, og selv om jeg har bodd her helt siden jeg har hvert 2 år, så føler jeg alltid at jeg må dele inn i ''Oss og dere'', nettopp fordi mange nordmenn ikke syns det er greit at en innvandrer skal snakke som om h*n også er norsk. Jeg har jo integrert meg, det har hele familien. Vi feirer jul akkurat som dere, vi pynter huset til påske, og vi pynter oss på 17. mai og går i tog. Min far har prolaps og er derfor sykemeldt, men min mor jobber og mine søsken går i barnehage og skole. Jeg vil bli psykolog og hjelpe barn og unge. Vi ønsker ikke å være så veldig forskjellig fra dere. Vi betaler også skatt. Likevel er det mange nordmenn som blir blinde når de ser slike som min familie. De ser bare alle de som ikke ønsker å integrere seg og som prøver å leve på skatten alle i Norge betaler. Min far har flere ganger møtt på rasister i forhold til jobb, og satt dem på plass så de har fått respekt for i alle fall min far. Han har til og med norske venner som før var rasistiske. Er det ingen som tror at det finnes slike innvandrere som oss? Jeg ønsker ikke leve i et land hvor folk er redde for at jeg har en bombe på meg, bare fordi jeg har svart hår og bryn. Jeg ønsker ikke å leve i et land hvor folk blikker meg. Jeg føler meg helt ærlig ensom, og føler også at jeg ikke har de samme rettighetene som dere. Det jeg lurer på nå er, er jeg helt på jordet, eller er dere blitt kritisk til de fleste innvandrere dere møter? Tror dere alle driver og snylter og vil ødelegge Norge? Hvor har du dette fra? Anonymkode: 9512c...6fb 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #3 Skrevet 13. februar 2016 nei, ingen gjør vel det? Anonymkode: aacba...4ef 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #5 Skrevet 13. februar 2016 Et øyeblikk siden, runi skrev: Yes Alle? Anonymkode: 04f2f...e10
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 13. februar 2016 #6 Skrevet 13. februar 2016 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du dette fra? Anonymkode: 9512c...6fb Har en lærer på skolen som uttrykker dette veldig. Endret 13. februar 2016 av The Lost Dreamer
Testosteron Skrevet 13. februar 2016 #7 Skrevet 13. februar 2016 3 minutter siden, The Lost Dreamer skrev: Det jeg lurer på nå er, er jeg helt på jordet, eller er dere blitt kritisk til de fleste innvandrere dere møter? Tror dere alle driver og snylter og vil ødelegge Norge? Jeg vet at de aller fleste innvandrere er akkurat like lovlydige og gode innbyggere som dem som har blitt født her, og dette vet de aller, aller fleste andre som bor i dette landet også, men det er noen som har imot mennesker som er annerledes enn dem selv, og det er trist at de skal mobbe innvandrere slik at de føler seg mindreverdige. Mitt råd til deg er at du skal tenke at sånne folk er onde og at det er dem det er noe galt med - ikke deg. 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #8 Skrevet 13. februar 2016 Hvorfor bryr du deg egentlig? Jeg er utlending selv, og jeg stikker av og til innom disse sidene for å se hva hvite snakker om, men det er så langt det strekker seg. I distriktet der jeg bor i er det nesten ingen hvite. Vi er hovedsakelig muslimer fra Asia/Afrika. Dessuten virker det som det hatet du referer til går begge veier. Men hvis du prøver så hardt å bli venn med mange hvite og de gjør alt det du skriver om i innlegget ditt, kanskje de ikke er interessert? Hvis du er muslim skjønner jeg ihvertfall ikke hvorfor du bryr deg det er flere distrikter med muslimske miljøer. Anonymkode: 4cab1...416
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #9 Skrevet 13. februar 2016 Dessverre tror jeg du har rett, at det du føler stemmer. Jeg leste et stykke i en finsk avis ved hjelp av google translate om politiets undervisning av immigrantene som har kommet til Finland i løpet at det siste året. Immigrantene mislikte at de ble oppfattet som ei gruppe og ikke som enkeltindivider, politiet sa at når en av dere gjør noe galt blir dere sett på som gruppe. En som gjør noe galt, gjør alle dere andre en bjørnetjeneste og at det er viktig at dere som bor på mottak tar dette på alvor. Og at det snakkes om likestillingen i Finland på mottakene, at kvinner er likeverdige med menn og at finsk lov står over religioner, for dette er noe dere må akseptere om dere skal bo i Finland. Klar og direkte tale. Jeg er redd som deg for hvordan familier som din skal få det i årene framover med flyktningstrømmen vi ser. Jeg er også redd for at adoptivbarn kan utsettes for vold. Jeg hadde ønsket meg mer aktivitet fra imamenes side, at de også underviser i likestilling i Norge og om vårt lovverk. Og ikke minst at norsk lov står over islam, som den gjør overfor alle religioner. At moskeene ble brukt som undervisningslokaler for å gjøre immigrantene kjent med lover, regler og normer. En imam har stor slagkraft i det muslimske miljøet og kan derfor påvirke. Volden som mange immigranter tar med seg fra sine hjemland kan vi ikke ha her, det må stoppes, derfor er det så viktig at flere institusjoner tar dette på alvor, ikke minst for dere som lever et liv som oss andre med jobb og familieliv. Dere blir nemlig rammet av det som andre utfører. Anonymkode: a3ad6...141 6
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #10 Skrevet 13. februar 2016 Jeg dømmer ingen på utseende, mørk hud eller blondt hår. Det er hvordan du oppfører deg jeg bryr meg om, og om du er høflig og hyggelig og en ålreit person bryr det ikke meg hvordan du ser ut eller hvilken religion du tilhører eller hvilket parti du stemmer. Husk at det er de mest ekstreme stemmene du hører. Det er 1-2% av befolkningen. De fleste andre er mye mer moderate, det er bare det at det er de ekstreme som får plass i mediene osv. Anonymkode: f48c4...d0b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #11 Skrevet 13. februar 2016 Mitt beste tips er å ikke bry deg og omgi deg med folk som ser på deg som en venn. Jeg var selv som deg og levde et tilnærmet fullverdig "norskt" liv, hadde bare norske venner og oppførte meg som nordmenn flest. Men jeg merket at uansett hvor godt integrert jeg var ble jeg aldri sett på som en av dem, hud- og hårfargen danner et større skille enn mange ønsker tro. Uansett endret det seg når jeg flyttet til Oslo i forbindelse med studiet. Innvandrermiljøet her er massivt og man finner folk av alle typer, også de man kommer veldig godt overens med. Nå har jeg utelukkende venner med innvandrerbakgrunn og jeg har aldri hatt det så bra som nå. Flyttet inn med kjæresten og føler endelig at jeg hører hjemme et sted Før ble jeg såret når nordmenn blikket meg eller nektet å akseptere at jeg følte meg akuratt like norsk som dem, nå gir jeg bare faen og er superstolt av mitt utenlandske opphav. Så mitt beste tips er å gi faen, hvis ikke de kan akseptere deg er det ikke ditt problem! Anonymkode: de0f4...bf7 1
Gjest O.G. Skrevet 13. februar 2016 #12 Skrevet 13. februar 2016 De innvandrerne jeg har probleme med er de mannelige migrantene vi nu ser kommer i hordevis fra midtøsten. De som har solgt småjentene sine til et voldtektsmareritt for å få leve av europeisk velferd.
minister-mio Skrevet 13. februar 2016 #13 Skrevet 13. februar 2016 Det kommer an på om de er drittsekker eller ikke. De fleste mennesker virker ikke som drittsekker, så de liker jeg, uavhengig av hvor de er fra.
SardintrollReturns Skrevet 13. februar 2016 #14 Skrevet 13. februar 2016 Nei. De fleste jeg har møtt og snakket med er hyggelige, og er selv i mot snyltere og terrorister. 2
runi Skrevet 13. februar 2016 #15 Skrevet 13. februar 2016 De som ee kommet hit og er oppegående, bør reise hjem å være med å bygge opp landet de forlot. Masse av skattepengene våre går til å forsørge innvandring 4
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 13. februar 2016 #16 Skrevet 13. februar 2016 (endret) Jeg misliker alle mennesker jeg møter uavhengig av nasjonalitet. Vel bortsett fra britene selvsagt Endret 13. februar 2016 av Aegon Targaryen
Cashbah Skrevet 13. februar 2016 #17 Skrevet 13. februar 2016 Jeg har en venninne som er som din familie; produktive og integrerte medlemmer av samfunnet. Dessverre kjenner jeg mange innvandrere, og jeg må innrømme at hun og familien dessverre er unntaket. Resten av gjengen jeg kjenner har ikke klart å lære seg språket ordentlig, selv etter å ha bodd i Norge hele sitt liv, de roper rasisme bare noen ser i deres retning og snylter på alt som lar seg snyltes. Jeg er veldig stolt av venninnen min som har gått mot strømmen, men jeg kan ikke si jeg har noe godt inntrykk av innvandrere generelt. Jeg vet godt at det finnes flere som henne (og deg) der ute, men dere er i klart mindretall. Når det er sagt står det virkelig respekt av dere som faktisk lar dere integrere og som vil bidra til samfunnet. Hadde alle vært som dere hadde jeg hatt en helt annen mening om innvandring enn det jeg har i dag. 7
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #18 Skrevet 13. februar 2016 Jeg misliker ihvertfall ikke kvinner av utenlandsk opprinnelse. De er jeg trygg på. Mens det for menn tar litt lenger tid før jeg føler meg trygg. Kommer sikkert av at under oppveksten så måtte vi være forsiktige hvor vi gikk og om vi støtte på utlendinger. Ble ranet tre ganger opp gjennom barne- og ungdomsårene. Alle gangene av nordmenn av utenlandsk opprinnelse (mørkhudete). Derfor denne utryggheten... Anonymkode: 9919b...524 5
runi Skrevet 13. februar 2016 #19 Skrevet 13. februar 2016 http://www.nettavisen.no/nyheter/kerry--flyktningstrm-truer-europa/3423191800.html 2
Ewna Skrevet 13. februar 2016 #20 Skrevet 13. februar 2016 Problemet er jo at langt ifra alle innvandrere er som deg og familien din. 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå