AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #1 Skrevet 13. februar 2016 Hei er det noen som kan anbefale barnehager i bydelen Vestre Aker Oslo. Eventuellt også barnehager en bør styre unna! Sliter virkelig med å orientere meg i jungelen. Takk på forhånd! Anonymkode: 20500...606
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #2 Skrevet 20. februar 2016 Anbefaler Helenes barnehage! Anonymkode: 0f09d...2da
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #3 Skrevet 21. februar 2016 Hvor bor du da? Det er ofte lurt å velge en barnehage i nærheten av der dere bor. Anonymkode: d1670...abb
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #4 Skrevet 21. februar 2016 Sålenge det ikke er noen av barnehagene på østkanten, er de fleste bra Anonymkode: b6096...b21
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #5 Skrevet 21. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Sålenge det ikke er noen av barnehagene på østkanten, er de fleste bra Anonymkode: b6096...b21 Østkanten? det er jo snakk om barnehager i bydel Vestre Aker. Anonymkode: d1670...abb 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #6 Skrevet 21. februar 2016 Den 20. februar 2016 at 1.21, AnonymBruker skrev: Anbefaler Helenes barnehage! Anonymkode: 0f09d...2da Takk for tips Har du self hart barn der? Anonymkode: 20500...606
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #7 Skrevet 21. februar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor bor du da? Det er ofte lurt å velge en barnehage i nærheten av der dere bor. Anonymkode: d1670...abb VESTRE AKER!!! Står i overskriften. Anonymkode: 20500...606 1
tingeling Skrevet 21. februar 2016 #8 Skrevet 21. februar 2016 Vestre Aker er stort. Det er lurt å velge ( hvis man kan) samme barnehage som andre i nabolaget. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #9 Skrevet 21. februar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Sålenge det ikke er noen av barnehagene på østkanten, er de fleste bra Anonymkode: b6096...b21 Jeg bor i Vestre Aker står det i overskriften, hvorfor skulle jeg da søke på en barnehage på østkanten, på motsatt side av byen?! Usakelig svar! Har da sett veldig mye rart i de barnehagene jeg har besøkt så langt, så barnehage er tydeligvis ikke barnehage.. Litt spesiellt å generalisere alle barnehager øst i Oslo som dårlige! Anonymkode: 20500...606 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #10 Skrevet 21. februar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Østkanten? det er jo snakk om barnehager i bydel Vestre Aker. Anonymkode: d1670...abb Takk Utrolig hvor saklige folk er på dette forummet! Anonymkode: 20500...606 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #11 Skrevet 21. februar 2016 6 minutter siden, tingeling skrev: Vestre Aker er stort. Det er lurt å velge ( hvis man kan) samme barnehage som andre i nabolaget. Takk, ja det er stort 72 barnehager bare i Vestre Aker, så litt å sette seg inn i kan man si.. Vil helst ha noe som ligger i nærheten av tbane og busser. De i nabolaget er veldig spredt når det kommer til barnehager. Mange velger nær der de jobber, kansje i andre bydeler. Anonymkode: 20500...606
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #12 Skrevet 21. februar 2016 Den 13.02.2016 at 11.01, AnonymBruker skrev: Hei er det noen som kan anbefale barnehager i bydelen Vestre Aker Oslo. Eventuellt også barnehager en bør styre unna! Sliter virkelig med å orientere meg i jungelen. Takk på forhånd! Anonymkode: 20500...606 Jeg har ingen kjennskap til Oslos barnehager. Men tillater meg likevel å mene noe om temaet. Vanligvis vil det være en fordel for barnet å gå i en barnehage der kommende klassekamerater går. I Oslo er det sikkert ikke enkelt å finne ut av det. Men hvis du ringer skolen barnet sogner til, har de sikkert en oversikt over hvilke barnehager de mottar elever fra (om du skjønner hva jeg mener :-D). Vennlig hilsen lærer Anonymkode: 28a48...a4c 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #13 Skrevet 21. februar 2016 Ikke velg Child Planet. Dårlige lokaler (ikke plass til alle inne),mange barn på et sted. Mange ansatte på disp,det vil si uten utdannelse. Dårlige utelekeplasser. Ikke la deg lokke av buss (som sjelden går) og varm mat. ADet er halvfabrikata og pulversaus. Ta deg en tur og gå forbi lekeplassen ved Nordea,se hvor lite aktive de voksne er. Anonymkode: b50d5...564
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #14 Skrevet 21. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: VESTRE AKER!!! Står i overskriften. Anonymkode: 20500...606 Jeg skjønner at hun bor i bydel Vestre Aker, men den er jo stor. Det er litt forskjell om hun bor på Vinderen, Holmenkollen eller Hovseter, man velger ofte barnehage i det nabolaget man bor. Derfor spurte jeg om hvor hun bor i bydelen:) Anonymkode: d1670...abb 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #15 Skrevet 21. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke velg Child Planet. Dårlige lokaler (ikke plass til alle inne),mange barn på et sted. Mange ansatte på disp,det vil si uten utdannelse. Dårlige utelekeplasser. Ikke la deg lokke av buss (som sjelden går) og varm mat. ADet er halvfabrikata og pulversaus. Ta deg en tur og gå forbi lekeplassen ved Nordea,se hvor lite aktive de voksne er. Anonymkode: b50d5...564 Takk for tilbakemelding! Child Planet er ikke aktuell da den ikke tilhører vår bydel og ville uansett aldri valgt en barnehage midt i byen. Men har vert der i åpen barnehage ved flere anledninger, synes det er et greit tilbud til barn som ikke går i barnehage.. Anonymkode: 20500...606
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #16 Skrevet 21. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at hun bor i bydel Vestre Aker, men den er jo stor. Det er litt forskjell om hun bor på Vinderen, Holmenkollen eller Hovseter, man velger ofte barnehage i det nabolaget man bor. Derfor spurte jeg om hvor hun bor i bydelen:) Anonymkode: d1670...abb Holmenkollen Anonymkode: 20500...606
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #17 Skrevet 21. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen kjennskap til Oslos barnehager. Men tillater meg likevel å mene noe om temaet. Vanligvis vil det være en fordel for barnet å gå i en barnehage der kommende klassekamerater går. I Oslo er det sikkert ikke enkelt å finne ut av det. Men hvis du ringer skolen barnet sogner til, har de sikkert en oversikt over hvilke barnehager de mottar elever fra (om du skjønner hva jeg mener :-D). Vennlig hilsen lærer Anonymkode: 28a48...a4c Ser den! Men min erfaring er at folk flytter mye på seg! Det er alerede flere i barselgruppa mi som har flyttet til annen bydel eller ut av oslo. Mange trekker kansje ut av byen da de får flere barn fordi prisene er rimelig stive i området. Mye utskiftning i nabolaget vårt. Her bor det mye eldre mennesker, men har heldigvis kommet en del yngre "barnefamilier" nå i det siste. Da vi flyttet inn var det ingen familier med små barn i gata vår. Så jeg blir veldig overasket om hun havner i klasse med ungene fra barselgruppa. Dessuten er det en stor bydel der folk bor spredt og det er mange barnehager og skoler. Ulikt der jeg kommer fra der det finnes en skole og 3 barnehager å velge mellom. Anonymkode: 20500...606
Gjest Coolaid Skrevet 21. februar 2016 #18 Skrevet 21. februar 2016 Den 13.2.2016 at 11.01, AnonymBruker skrev: Hei er det noen som kan anbefale barnehager i bydelen Vestre Aker Oslo. Eventuellt også barnehager en bør styre unna! Sliter virkelig med å orientere meg i jungelen. Takk på forhånd! Anonymkode: 20500...606 Det skal ikke være så vanskelig. Alle barnehager skal følge rammeplanen. Velg en barnehage hvor det jobber flere menn - da vet du at arbeidsmiljøet er bra - da vet du at ungene har det bra. Det beste du kan gjøre er å besøke barnehagen, oppleve litt av stemningen og få se hvem de ansatte er. Virker barnegruppen harmonisk så gjenspeiler det også miljøet. Se med egne øyne. Det du ser forteller mer enn tusen ord.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #19 Skrevet 21. februar 2016 Her har du en oversikt over barnehagene i bydelen, med resultat fra brukerundersøkelsen 2015. Anonymkode: 69473...5a6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #20 Skrevet 21. februar 2016 1 minutt siden, Coolaid skrev: Det skal ikke være så vanskelig. Alle barnehager skal følge rammeplanen. Velg en barnehage hvor det jobber flere menn - da vet du at arbeidsmiljøet er bra - da vet du at ungene har det bra. Det beste du kan gjøre er å besøke barnehagen, oppleve litt av stemningen og få se hvem de ansatte er. Virker barnegruppen harmonisk så gjenspeiler det også miljøet. Se med egne øyne. Det du ser forteller mer enn tusen ord. Vel! Jeg har besøkt mange av barnehagene og blitt rimelig sjokkert over mye av det jeg har sett!!! Har aldri hatt barn i barnehage før og gruer meg veldig til å måtte overlevere ansvaret for barnet over til barnehagen. Bekymringen ble ikke mindre etter x antall besøkte barnehager kan man si.. Utrolig mye rart og vil si noen av de barnehagene er totalt ytterpunkter som natt og dag, så beklager for at jeg synes det er vanskelig å finne en barnehage jeg trives med og føle at jeg kan senke skuldrene på jobb og tenke at ungen har det bra og er trygg.. Anonymkode: 20500...606 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå