origin Skrevet 12. februar 2016 #1 Skrevet 12. februar 2016 (endret) Hei. Jeg fikk i senhøst/tidlig vinter ny behandler på dps med henvisning fra min forrige behandler. Jeg føler at jeg ikke klarer og åpne meg for han og fortelle han hvordan ting er. Har tatt det opp med han. Hvor lenge bør jeg vente med å bytte? Både fastlegen min og min nye, nåværende behandler har sagt at det tar tid å bygge relasjoner. Men jeg føler nå etter 3-4 måneder at nok er nok egentlig . Det samme sier de jeg har pratet med, at jeg bør bytte. Hva mener dere? Føler at min nåværende behandler kan hjelpe meg med det tema jeg valgte feil hos min forrige behandler og med tanker/stemmer. Men resten klarer jeg ikke tro at han kan hjelpe meg med. Min nåværende behandler er psykiatrisk sykepleier og min forrige behandler er psykolog. Fikk god kontakt med min forrige behandler selv om jeg ikke turte fortelle mye til min forrige behandler men som jeg har prøvd å fortelle min nåværende behandler. Problemet med min nåværende behandler er at jeg ikke klarer å gå i dybden med ting slik både han og jeg vet er nøkkelen. Jeg klarer kanskje å skrive ned ting til han men ikke snakke om det eller fortelle han det. Jeg har og hos min forrige behandler vært for utredning i forbindelse med mattevansker og konsentrasjon. Min forrige behandler sendte meg til en nevropsykolog, og resultatet viser bare problemer med hukommelse, konsentrasjon og læring. MIn forrige behandler sa på siste time at det gikk an å sette noe som heter generelle kognitive vansker, og den diagnosen kunne både han og min nåværende behandler sette sa han. Min nåværende behandler sa at han skulle få nevropsykologen på huset til å se på den og han sa senere at det gikk an å sette den siagnosen.Men hva ville jeg åpnå med det? Han er en veldig direkte behandler. Jeg opplever han som autoritær og har ikke noe problem med å se han som en maktperson. Tirsdag skal jeg til en psykiater på dps og gruer meg som pokkern. Noen som kan fortelle meg hva som venter meg hos psykiateren? Det er i forhold til evt medisinering. Beklager langt rotete innlegg men på forhånd hjertlig takk for svar! Jeg setter stor pris på det! Endret 14. februar 2016 av origin
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå