AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #21 Skrevet 12. februar 2016 Jeg kaster ikke bæsjposer i søppeldunkene til private husholdninger, fordi min erfaring er at siden vi ikke har søppelsekk i spannet, så har single hundeposer en tendens til å havne nederst, bli skviset av tyngre søppel som kastes oppå, og så sprekker de eller det tyter ut dritt som fester seg i bunnen av dunken, og så man ut og vaske søppeldunk for at ikke den skal stinke dritt hele sommeren. Dessuten har vi optisk sortert avfall, og restsøppel skal være i vrengt bærepose eller hvit søppelpose. Tar du bæsjposen inni en vanlig, vrengt bærepose med dobbelknute på, så er det greit for meg. Da er det bare vanlig restsøppel. Slenger du den bare løst oppi søpla mi, så er det ikke greit. Om man sniker seg til å bruke private spann, for guds skyld unngå å bruke de som ligger nært typiske turstier, for de kan risikere å bli misbrukt så ofte at det reelt øker søppelmengden deres og gir dem dårlig plass til eget søppel. Derimot benytter jeg meg av og til av søppelkonteinere for restsøppel, og jeg bruker søppeldunkene i busskurene selv om man egentlig ikke skal kaste bæsjposer oppi der - for de søppeldunkene tilhører ikke busselskapet, men Bydrift, og hvis ikke Bydrift gidder å sette opp søppeldunker ellers i byen så får de rett og slett bare ha det så godt (bruker dem naturligvis kun hvis det er god plass i dem, får fnatt av folk som dynger søppel oppi overfylte, offentlige søppelspann så det flyter utover asfalten). Men jeg forbereder meg alltid mentalt på å bære bæsjposen hele turen, for det er jo faktisk ingen andre sitt problem at jeg har hund. Må jeg ta posen med helt hjem igjen (og pakke den i vrengt bærepose for å legge den i eget søppel), så er det naturligvis helt ok. Går man på veldig utrafikkerte steder (altså få fotgjengere), så er det et godt tips å bruke posen til å ta opp bæsjen, bære den vekk fra sti/vei og legge den under en busk eller noe slik at det er lite sannsynlig at noen tråkker på den, så vrenge posen, knyte igjen, gjerne pakke inn i en ekstra pose for sikkerhets skyld, og så legge den skitne (men tomme, og godt innpakkede) posen i lomma til neste gang man finner en søppelboks. Da har man fått bæsjen vekk fra allfarvei, men slipper å bære den mange kilometer. Anonymkode: 58ead...91e 1
Fiberhusk Skrevet 12. februar 2016 #22 Skrevet 12. februar 2016 15 minutter siden, The Silence skrev: Jeg foretrekker en bæsjepose i søpla, en dritt på bakken. Så lenge søppelkassa vår ikke blir fylt opp av hundeposer så har jeg absolutt ikke problem med at en og annen pose havner oppi hos oss. Det er ikke akkurat så det tar så mye plass med en pose. Enig. For på en annen side, synes jeg det er helt kurant at folk kaster dritten i min søppelkasse.
Gjest NorthDakota Skrevet 12. februar 2016 #23 Skrevet 12. februar 2016 Bodde langs ett vann før og der var det mange som gikk tur med sine firbeinte. Dette var ikke mye koslig på sommeren! Flere ganger hadde folk kastet posene i både papp og matsøppel. Så dere kan tenke dere hundebæsj som har kokt i de varme svarte søppeldunkene midt på sommeren. Det lukter stramt! Må legge til at jeg ofte går tur med min mors hund og bruker en "port a poo", som er ei klipe man fester på båndet så man kan henge bæsjeposen i. Supersmart! Når vi går tur i skogen kan jeg også hive bæsjen unna stien, også putte den brukte og VRENGTE posen i lomma Har også hatt problemer med at hundeeiere har latt hannhundene sine tisse på bilen min. Er det noe man lar hunden gjøre??? :/ Syntes det er relativt respektløst.
Gjest chisandra Skrevet 12. februar 2016 #24 Skrevet 12. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Åh hjelpes. Du skal selvsagt ta den med deg hjem og kaste den! Du har valgt å skaffe deg hund, da får du pinadø ta ansvar for den! Andre skal ikke måtte forholde seg til DIN HUNDS bæsj.. Å legge fra seg bæsjeposer langs veien?? Hva tenker du på? Da kan du la være å plukke opp. Og klarer du virkelig ikke forholde seg til din egen hunds bæsj og bære den med deg, skal du heller ikke tvinge andre til å måtte forholde seg til den. Anonymkode: 4a04d...aea Det var da voldsomt til tirade. Dette engasjerte dypt og inderlig skjønner jeg.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #25 Skrevet 12. februar 2016 Jeg kaster i andres søppeldunker og kommer til å fortsette med det. Eneste er at jeg ikke går inn på andres eiendom for å gjøre det. Anonymkode: a5d3a...789
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #26 Skrevet 12. februar 2016 1 minutt siden, chisandra skrev: Det var da voldsomt til tirade. Dette engasjerte dypt og inderlig skjønner jeg. Aldri undervurder folks forhold til sin egen søppelkasse... Anonymkode: a5d3a...789 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå