Gå til innhold

Er dette greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man går på tur med hund, kan man kaste hundeposer i andres søppel slik at man slipper å bære mange poser hele veien? Jeg går på tur med en hund som bæsjer flere ganger i løpet av en tur, og det er ofte i begynnelsen. Så det er ganske kjipt å måtte bære tre poser med bæsj i en time. 

Anonymkode: b1485...0ce

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det synes jeg ikke. Jeg blir skikkelig sur når det lukter dritt av min søppelkasse(tømmes kun hver 14 dag) i dagesvis fordi noen har kastet en drittpose oppi der. Har du valgt å ha hund, så får du drasse med deg posene hjem. Synes heller ikke det er greit å kaste de i søppelkassa på busstopp etc. 

Anonymkode: af2d2...df9

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør det. Men så vidt jeg har fått høre er søppelkassene her kommunale og ikke private? Da kan jeg ikke se for meg at folk skal bli sure for at jeg hiver en pose oppi. Noen skrev en gang at det var ufint å kaste i "private" søppelkasser, men  jeg aner ikke hvor i landet man eier de selv? Trodde alle søppelkasser (de store industrikassene alle har utenfor huset) var kommunale. Men jeg tar sikkert feil :sprettoy:

Hvis jeg er nerme nok hjemmet mitt, bærer jeg det hjem og kaster der. Men det er jo ikke alltid tilfelle. Plukker alltid opp, så folk får velge hva som er verst da, at jeg lar den ligge utenfor gjerdet deres, eller kaster den i søppelkassen deres. 

• Liker 1
Skrevet

først klager folk på at folk ikke plukker opp hundedritten etter seg, og så får man faen ikke lov til å hive det i nærmeste søppeldunk?

vettu hva, hiv i min søppeldunk du så lenge det ligger greit innpakket i posen din = ) 

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er ikke greit. Både fordi du stinker ut andres bosspann, og fordi du bruker opp plass de kanskje trenger selv. Her vi bor betaler vi for antall tømminger i måneden, og da er det iallefall kjipt om andre tar opp plassen så vi må betale for ekstra tømming. 

Legg turen innom steder det er offentlige spann, og kast der. Eller venn deg til å bære på bæsjen. 

Anonymkode: 4a04d...aea

• Liker 1
Skrevet

Jeg kaster dem sjelden i private søppelkasser, dvs de "små" enkeltkassene folk har hjemme. De få gangene jeg gjør det, så er det hvis de allerede står langs veien fulle og venter på å bli tømt. Da kan jeg ikke se at det skal gjøre noe.

Ellers kaster jeg posene i søppelkasser ved busstopp eller de store "industrikassene" som tilhører f.eks barnehager eller skoler eller andre "park-kasser" jeg kommer over, alt etter hvor jeg går. Er jeg på vei en rundtur hvor det ikke er kasser, så legger jeg posen fra meg og henter den igjen på vei tilbake (Nei, jeg "glemmer" den ikke, jeg tar den med meg).

Anonymkode: cc0ad...a2d

Skrevet

Søppelkassa "tilhører" jo den som betaler renovasjonsavgiften for den da, så selv om den ikke er min til odel og eie, står den jo foran mitt hus og jeg betaler for den. Det der blir bare flisespikkeri, Fiberhusk. 

Skrevet
5 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Jeg gjør det. Men så vidt jeg har fått høre er søppelkassene her kommunale og ikke private? Da kan jeg ikke se for meg at folk skal bli sure for at jeg hiver en pose oppi. Noen skrev en gang at det var ufint å kaste i "private" søppelkasser, men  jeg aner ikke hvor i landet man eier de selv? Trodde alle søppelkasser (de store industrikassene alle har utenfor huset) var kommunale. Men jeg tar sikkert feil :sprettoy:

Hvis jeg er nerme nok hjemmet mitt, bærer jeg det hjem og kaster der. Men det er jo ikke alltid tilfelle. Plukker alltid opp, så folk får velge hva som er verst da, at jeg lar den ligge utenfor gjerdet deres, eller kaster den i søppelkassen deres. 

Ja, dette har jeg tenkt på og, er da ingen som har private søppelkasser? Har bodd i 4 forskjellige byer nå og har aldri opplevd å eie søppeldunkene utenfor leilighetene/huset.

Uansett. Kunne ikke brydd meg mindre om folk kaster poser med hundemøkk i mine søppeldunker. Det er søppeldunker, det lukter dritt uansett. 

Anonymkode: 88fbe...8e6

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Åh hjelpes. Du skal selvsagt ta den med deg hjem og kaste den! Du har valgt å skaffe deg hund, da får du pinadø ta ansvar for den! Andre skal ikke måtte forholde seg til DIN HUNDS bæsj.. Å legge fra seg bæsjeposer langs veien?? Hva tenker du på? Da kan du la være å plukke opp. Og klarer du virkelig ikke forholde seg til din egen hunds bæsj og bære den med deg, skal du heller ikke tvinge andre til å måtte forholde seg til den. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette har jeg tenkt på og, er da ingen som har private søppelkasser? Har bodd i 4 forskjellige byer nå og har aldri opplevd å eie søppeldunkene utenfor leilighetene/huset.

Uansett. Kunne ikke brydd meg mindre om folk kaster poser med hundemøkk i mine søppeldunker. Det er søppeldunker, det lukter dritt uansett. 

Jeg betaler for renovasjon, og for søppeldunkene... Det er mitt ansvar at disse er tilgjengelige for søppelkjørerne, og det er mitt ansvar at det er sortert riktig og at dunkene er rene. Hvis jeg vil betale mer, kan jeg få en større dunk. Så den ser jeg på som min private ja... bor i enebolig da. Det blir kanskje annerledes med fellesdunker i borettslag og lignende, men da betaler vel kanskje borettslaget de kommunale utgiftene også...

Men slik som vi har det her, synes jeg ikke det er innafor at noen kaster hundebæsjeposer i min søppeldunk... Det kan da ikke være noe stress å få med seg den posen hjem? Skulle hunden bæsje flere ganger på turen, er det da bare å putte den første posen oppi den andre...

• Liker 1
Skrevet

IKKE greit. Skjer hele tiden her, ikke like gøy når det har gått hull på posene og man må spyle søppelkassa selv. Kunne ikke en gang falt meg inn å kastet så mye som et papir i andres søppeldunker. Det er en grunn til at søppeldunkene står på privat eiendom.

Anonymkode: dc3aa...a9b

• Liker 1
Skrevet

Jeg beklager søppelspann eier i Hordaland... Jeg kastet en bæsj i søppelet ditt i dag. Det var dobbel innpakket i pose da så det blir ikke noe sørlig søl, bare kanskje litt lukt. 

:smilyblomst:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Bærer ikke med meg bæsj fra Raufoss til Oslo. Sorry, tilfeldig AB som bare vil krangle - dét går ikke. 

Jeg betaler også. Men det er enorm forskjell på å betale at noen tømmer søpla di, og stå med huet oppi og skrubbe de  selv. Det gjør dere nok aldri, med mindre dere har ocd. 

Endret av Fiberhusk
  • Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man betaler for å få ha spannet. Du kan se på det som at man "leier" det av renovasjonsselskapet. Men man betaler utifra størrelse på dunken, og i mange kommuner, for antall tømminger. Så om andre fyller opp spannet ditt, kan du måtte betale for ekstra tømminger, eller for å få et ekstra stort spann. 

Jeg har sett spann som hører til private hjem langs populære turområder flyte over av bæsjeposer. Gøy for dem som eier spannet å komme til, fullt av dritt så de ikke får hive sitt eget boss, og det stinker lang vei. 

Jeg har hatt hund selv i alle år, og selv om jeg bor i et område omtrent blottet for kommunale spann, klarer jeg helt fint bære bæsjen hjem. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man betaler for å få ha spannet. Du kan se på det som at man "leier" det av renovasjonsselskapet. Men man betaler utifra størrelse på dunken, og i mange kommuner, for antall tømminger. Så om andre fyller opp spannet ditt, kan du måtte betale for ekstra tømminger, eller for å få et ekstra stort spann. 

Jeg har sett spann som hører til private hjem langs populære turområder flyte over av bæsjeposer. Gøy for dem som eier spannet å komme til, fullt av dritt så de ikke får hive sitt eget boss, og det stinker lang vei. 

Jeg har hatt hund selv i alle år, og selv om jeg bor i et område omtrent blottet for kommunale spann, klarer jeg helt fint bære bæsjen hjem. 

Ja jeg bruker aldri spann som ikke er merket kommunalt. Da finner jeg et annet sted. 

Men husk alle sammen, at det er ike alltid man kan bære bæsjen hjem. Man går ikke bare tur med bikkja i nabolaget. Kan hende man er ute å reiser, med bikkje. 

• Liker 1
Skrevet

jeg syns ikke det er greitt å finne bossdunken full av hundedritt og bare som dere vet det, det stinker. 

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Du glemte det tredje alternativet; ta ansvar for dritten din selv.

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man går på tur med hund, kan man kaste hundeposer i andres søppel slik at man slipper å bære mange poser hele veien? Jeg går på tur med en hund som bæsjer flere ganger i løpet av en tur, og det er ofte i begynnelsen. Så det er ganske kjipt å måtte bære tre poser med bæsj i en time. 

Det er ikke greit. Flott at du spør. Du knyter selvfølgelig bæsjeposen fast i båndet til hunden slik at den får bære sin egen dritt. 

Generelt sett så er hundeeiere de mest egoistiske menneskene jeg kjenner. Det gjelder det meste. 

Respekt for deg som tenker deg om og spør hva andre syns :)

Skrevet
7 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Bærer ikke med meg bæsj fra Raufoss til Oslo. Sorry, tilfeldig AB som bare vil krangle - dét går ikke. 

Jeg betaler også. Men det er enorm forskjell på å betale at noen tømmer søpla di, og stå med huet oppi og skrubbe de  selv. Det gjør dere nok aldri, med mindre dere har ocd. 

Har faktisk vært nødt til å spyle søppelkassa "mi", fordi det gikk hull på en bæsjpose noen hadde kastet nederst i dunken. Hvem skulle ellers gjøre det? Tror du alle bor i blokk og har egen vaktmester? Og jeg har ikke ocd, jeg bare liker dårlig at det lukter dritt i avkjøringa hele sommeren fordi kjipe hundeeiere ikke takler å bære med seg sin egen hunds drittpose hjem! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker en bæsjepose i søpla, en dritt på bakken. Så lenge søppelkassa vår ikke blir fylt opp av hundeposer så har jeg absolutt ikke problem med at en og annen pose havner oppi hos oss. Det er ikke akkurat så det tar så mye plass med en pose. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...