Gå til innhold

Helvetesild?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde et lite inngrep for noen uker siden, det er grodd nå, men underveis fikk jeg et kviselignende utslett, sykepleier som så på det mente det var pga jeg ikke tålte plasteret, men nå siste tiden virker det som det har spredd seg, jeg trodde først det var kviser, men det er liksom så symmetrisk, på begge skuldre nedover bryst og rygg.... røde små kviser med gult puss, ligner kanskje vannkopper, bare mindre?
Er ikke vondt, bortsett fra ømt ved operasjonssåret...... har hørt helvetesild skal gjøre dritvondt! Eller der er unntak? Begynte ikke med andre sympt. som feber osv, kun dette utslettet... 

jeg trodde jo først d var kviser, men nå mistenker jeg altså dette! 

har hatt vannkopper i barneår.

Anonymkode: b36ae...6ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får helvetesild kun på en side av kroppen. Altså hvis du trekker en usynlig linje fra midten av ansiktet, mellom brystene og ned til bakken. Samme på baksiden. Helvetesild kommer kun på en side av denne linjen. Så det må være noe annet.

Skrevet

Jeg har nettopp hatt helvetesild og legen sa det samme til meg, man får det bare på ei side av gangen. Hva med brennkopper?

Skrevet

I og med at du har hatt et inngrep og med det kan være utsatt for bakterier ville jeg oppsøkt lege. Dt kan være gule stafylokker og da er det viktig med behandling.

Anonymkode: 499be...bec

Skrevet

Jeg renset med pyricept og smurte på zinksalve i går kveld før jeg la meg - hadde ikke sårsalve, 

og vet dere - utslettet ser allerede bedre ut! 

Tenkte kjøpe Brulidine sårsalve nå og se om det hjelper.

Datteren min hadde brennkopper en gang og da sa legen at den salven var super. 
Skal til lege på mandag, så om jeg ikke er bedre da, får jeg få legen til å se på.

Anonymkode: b36ae...6ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...