AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #1 Skrevet 11. februar 2016 Jeg klarte å skalle hodet(pannen) ganske kraftig i en "loftseng". Vanskelig å forklare, men vi har bygd en slags seng rett nedenfor taket i boden. Vi oppbevarer ting under der, og jeg skulle hente noe. Siden jeg er ganske høy må jeg altså bøye meg for å komme meg under selve sengen. På vei ut igjen glemte jeg meg og stanget hodet rett i planken.. Jeg svimte ikke av, men kjente at jeg fikk hodepine like etterpå. Nå er det ca en time siden det skjedde og hodepinen er mye verre, og jeg kjenner jeg er ganske kvalm og svimmel også. Og nå nettopp ble jeg plutselig ekstremt trøtt og slapp. Føler meg veldig "uklar" i hodet også. Jeg holdt for eksempel på å kaste skittentøyet i do. Jeg tok med meg skittentøyet inn på badet, åpnet dolokket og stod der en stund.. Så tenkte jeg: "nei herregud de skal jo ikke oppi her". Heldigvis at jeg fant det ut før det var for sent.. Er det grunn for bekymring for hjernerystelse? Eller er dette en helt ufarlig reaksjon? Anonymkode: bfe0a...ffb
Aurora M. Skrevet 11. februar 2016 #2 Skrevet 11. februar 2016 Det kan nok hende du har fått deg en liten hjernerystelse, men det er det jo lite å gjøre noe med. Jeg ville nok ha tatt det litt med ro utover kvelden, spes. med tanke på fysisk aktivitet, og ellers sett an symptomene m.t.p kvalme, hodepine, svimmelhet så du ikke presser deg for hardt med mental aktivitet heller (tv, lesing ol.). Det heter seg jo at man ikke bør sove alene etter en hjernerystelse i tilfelle skaden er større enn man i utgangspunktet skulle tro, men jeg tror det er helt trygt så lenge du ikke var bevisstløs og ikke er helt slått ut. Sist jeg fikk en skikkelig hjernerystelse (og jeg har hatt mange), var jeg på hytta i ødemarken milevis fra folk, men det gikk jo det og. Ta det med ro og lytt til kroppen din er mitt råd. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #3 Skrevet 12. februar 2016 Tusen takk for svar, og takk for gode råd! Våknet i dag med forverret hodepine forresten:/ Hjelper Paracet hvis det er en hjernerystelse? Anonymkode: bfe0a...ffb
Aurora M. Skrevet 12. februar 2016 #4 Skrevet 12. februar 2016 Ja, det hjelper. Men du bør ikke ta Paracet hele tiden for så å presse deg til å gjøre ting du ikke ville ha orket med hodepine, for medisinen lindrer jo bare symptomene vet du. Ta pauser innimellom, spes. fra skjermen så øynene får hvilt seg. Hvis du blir rastløs av å ha det helt stille, så kan du godt høre litt på musikk (ikke høyt), radio eller en lydbok f.eks.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå