Gå til innhold

Krystallsyken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som har hatt det?

skal til legen imorgen. Men bare lurer på hvordan dere opplevde den.

Anonymkode: 5d8dc...ef4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går trill rundt. Vet ikke hva som er gulv eller tak. Klarer ikke stå oppreist, blir kvalm og generelt veldig dårlig. Det er slik jeg har det når det slår ut. 

Anonymkode: a1675...da6

Skrevet

Har ikke krystallsyken, men en kronisk sykdom med lignende symptomer. Anbefaler deg å spørre legen om du kan få resept på Stemetil, det er tabletter mot kvalme. De fungerer veldig bra og veldig kjapt når det er på det verste. Lykke til!

Anonymkode: 4a475...522

Skrevet

Det har jeg hatt flere ganger og det er en meget spesiell svimmelhet. Føles som om man blir slengt rundt uten å kunne feste øynene på noe. Man lukker dem nesten automatisk og det går bokstavelig trill rundt som en annen beskriver lengre opp her. Den utløses ved enkelte hodebevegelser hos meg. Når jeg har det kan jeg ikke se opp eller ned. Ikke bevege hodet raskt i noen retninger og ikke ligge på den siden hvor øret er affisert. Da spinner det helt villt rundt.

Anonymkode: 3fca4...bb4

• Liker 1
Skrevet

Det hadde jeg, klarte ikke reise meg fra sengen uten å falle. Og da jeg lå i sengen så snurret den rundt og rundt, trodde jeg. Ble så kvalm. Gikk vel 6 mnd før jeg klarte leve et liv uten hjelp fra andre :)

Anonymkode: afcb9...115

Skrevet

Min søster hadde krystallsyke for et par år siden. Hun kom til riktig fysioterapeut og ble så og si helt frisk. Hun skulle slenge seg bakover på en benk mer eller mindre ukontrollert og fysioterapeuten tok henne imot i hodet og vred på det på en spesiell måte. Ifølge hennes samboer gikk øynene trill rundt på henne, men hun ble kvitt skiten.

Anonymkode: 778e5...8ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...