Gå til innhold

Hvordan endre mønsteret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Greia er at jeg får hetta så fort det er snakk om seriøse forhold, selv om det er det jeg ønsker. Jeg er redd jeg ikke vil strekke til eller bli såra.

I snart ett år nå har jeg derfor surra med en surrefyr. Det er bare sex, men vi har det veldig gøy sammen. Selv om det også er frustrerende. Kanskje mer frustrerende enn gøy faktisk, fordi han alltid er på reise og ting går derfor veldig på hans premisser. Han har derfor et overtak på meg og jeg føler meg innimellom liten og litt overkjørt. 

Samtidig finnes det en annen mann. Han har jeg kjent i et par år nå. Han har gitt klart uttrykk for at han vil være med meg. Og han er seriøs. Jeg vet at om det blir oss to vil han være en veldig fin mann for meg. Vi har aldri hatt sex btw. Nå har han gjort litt større fremstøt i det siste også. 

Men så fort jeg sier ja til å treffe han her, så står elskeren på døra selv om jeg har prøvd å bryte av dette. Og siden han andre skremmer vettet av meg siden han er så bra, så slipper jeg elskeren inn. Litt sånn "better the devil you know " opplegg. 

Men hvorfor er det å få det bra så skitskummelt, men det å være frustrert er greit? Hvordan skal jeg klare å omstille meg for å satse på rett mann? 

Anonymkode: 944a5...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Genevieve

Fordi du er vant til å bli behandlet dårlig? Du liker det? Det er velkjent? Fordi du har dårlig selvtillit? Og måten du blir behandlet på bekrefter det du tenker om deg selv. 

Det er det jeg tenker da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et par råd fra meg som har opplevd lignende situasjon. For det første så må du seriøst tenke hva du vil ha av en kjæreste/livspartner. Vil du ikke ha en som det er gjensidig interesse for? En som virkelig setter pris på deg? For det andre bør du vurdere han andre som en potensiell kjæreste. Jeg hadde en sånn snill fyr som var kjempeinteressert i meg for et par år siden, men jeg følte ikke gnister med en gang. Valgte derfor en annen for jeg hadde mye sterkere følelser for. Det endte i et stygt brudd og når jeg var blitt singel så hadde han snille fyren truffet en ny dame som han nå har fått baby med. Nå angrer jeg bittert på at jeg ikke tok et klokere valg den gangen. Man lærer så lenge man lever, det er trøsten. Husk at når du skal velge livspartner så bør du velge med 50 prisene fornuft og 50 hjertet. Forelskelser går over og det er viktig å se personen bak forelskelsen; er dette virkelig en person jeg kan leve med i lang tid fremover og som behandler meg slik jeg fortjener...

Anonymkode: ba110...3e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ta et par råd fra meg som har opplevd lignende situasjon. For det første så må du seriøst tenke hva du vil ha av en kjæreste/livspartner. Vil du ikke ha en som det er gjensidig interesse for? En som virkelig setter pris på deg? For det andre bør du vurdere han andre som en potensiell kjæreste. Jeg hadde en sånn snill fyr som var kjempeinteressert i meg for et par år siden, men jeg følte ikke gnister med en gang. Valgte derfor en annen for jeg hadde mye sterkere følelser for. Det endte i et stygt brudd og når jeg var blitt singel så hadde han snille fyren truffet en ny dame som han nå har fått baby med. Nå angrer jeg bittert på at jeg ikke tok et klokere valg den gangen. Man lærer så lenge man lever, det er trøsten. Husk at når du skal velge livspartner så bør du velge med 50 prisene fornuft og 50 hjertet. Forelskelser går over og det er viktig å se personen bak forelskelsen; er dette virkelig en person jeg kan leve med i lang tid fremover og som behandler meg slik jeg fortjener...

Anonymkode: ba110...3e4

* 50 prosent fornuft og 50 prosent hjertet

Anonymkode: ba110...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tilbakemeldinger. 

Jeg vet hva man bør gjøre. Med det var dette med praksis og teori. Det er ikke like lett. Og tidligere erfaringer sitter nok fortsatt i og gjør meg usikker. Er ellers veldig sterk og tydelig person, men når det kommer til forhold så er jeg helt ubrukelig. 

Har lyst å si til elskeren at han kan dra til helvete og aldri komme tilbake igjen. Men det vil bare trigge han til å prøve seg på meg. Har prøvd før :P får sen når jeg ser han bra karen igjen. Han er også alltid på reise gitt. Samt at han er litt "traus" og selv om han er på, så går det ikke fort heller. 

Ender vel opp med at jeg gir opp begge og forblir singel. 

Anonymkode: 944a5...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode tilbakemeldinger. 

Jeg vet hva man bør gjøre. Med det var dette med praksis og teori. Det er ikke like lett. Og tidligere erfaringer sitter nok fortsatt i og gjør meg usikker. Er ellers veldig sterk og tydelig person, men når det kommer til forhold så er jeg helt ubrukelig. 

Har lyst å si til elskeren at han kan dra til helvete og aldri komme tilbake igjen. Men det vil bare trigge han til å prøve seg på meg. Har prøvd før :P får sen når jeg ser han bra karen igjen. Han er også alltid på reise gitt. Samt at han er litt "traus" og selv om han er på, så går det ikke fort heller. 

Ender vel opp med at jeg gir opp begge og forblir singel. 

Anonymkode: 944a5...35e

Hvorfor ber du om råd her hvis du likevel skal fortsette som før?

Anonymkode: ba110...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ber du om råd her hvis du likevel skal fortsette som før?

Anonymkode: ba110...3e4

Jeg ønsker råd om hvordan jeg kan endre mønsteret. Praksis og teori vet du. Jeg vet jo hva som er best for meg i det lange løp. Jeg har ikke sagt jeg vil fortsette som før, men jeg sa jeg ville gi opp begge to og gi faen i mannfolk. Jeg vet også at det er mange som meg der ute. Kanskje vi kan dele erfaringer også. 

Jeg våknet i dag tidlig og hadde fått en melding fra elskeren men ikke han bra fyren. Skulle ønske jeg ikke ble så glad for meldinger fra elskeren. Men jeg svarer han ikke mer. Jeg har tatt en del avstand fra han selv om jeg synes han er sexy som faen. Men jeg er også tiltrukket fysisk til han bra fyren. Når han holder rundt meg så føles det så trygt og godt. Jeg må bare prøve å få til mer tid med han. Men han er alltid på farta. 

Anonymkode: 944a5...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvete så lei. Elskeren er så flink til å gi oppmerksomhet og komplimenter. Men han er et rasshøl og han lyver om ganske prekære ting. 

Han bra fyren er treg som sirrup. Det går så tregt og da mister jeg interessen. 

Så da kan begge ryke og reise. Møkkalei. Gode menn er trege med damee og duste menn er flinke med damer. 

Anonymkode: 944a5...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...