Gå til innhold

Gruppeprosjekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På skolen min har vi veldig ofte fremføring der vi er grupper på ca tre som jobber sammen. De jeg bruker å være på gruppe med gjør aldri det de skal, og har de gjort noe så er det noe de har fått sammen kvelden før, og kvaliteten er deretter. Sist gang fikk jeg til og med en melding fra han ene om ikke jeg kunne skrive det han skulle si, morgenen den dagen vi skulle ha det. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for det ødelegger for vurderingene mine, når jeg alltid blir trukket i karakter fordi jeg er på gruppe med folk som ikke gidder å gjøre noe og som ikke bryr seg om karakterer. 

Jeg har prøvd å si ifra til lærerne om at jeg ikke vil være på gruppe med de neste gang, fordi de ikke gidder å jobbe, men det har liksom lærerne glemt neste gang de skal sette opp grupper. Det som gjør det enda vanskligere er at jeg er venn med de to på skolen og vi henger sammen der, vi sitter sammen (derfor vi alltid havner på samme gruppe) og da føler jeg at jeg må være så varsom med hva jeg sier, selv om jeg faktisk har sagt ifra til dem flere ganger.

Er det noen som har noen slags ide til hva jeg kan gjøre? Blir så frustrert når det går ut over karakterene mine. 

Anonymkode: 400cf...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det opp med læreren på tomannshånd. Be at læreren setter opp grupper hvor dere tre ikke er sammen. Hvis du allerede har tatt opp dette, snakk med rådgiver evt. rektor. Det kan og være bra å få en foresatt til å kontakte lærer.

Gratispassasjerer er et vanlig problem med gruppeoppgaver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så irriterende og urettferdig:(

Ta en prat med læreren, ja.

Viktig å understreke at de er dine venner, slik at ikke læreren sier det videre. Jeg går på høyskole og der er det som regel de samme gruppene, men om noe ikke fungerer så sier vi fra til en veileder, slik at vi finner en løsning på problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, stan skrev:

Ta det opp med læreren på tomannshånd. Be at læreren setter opp grupper hvor dere tre ikke er sammen. Hvis du allerede har tatt opp dette, snakk med rådgiver evt. rektor. Det kan og være bra å få en foresatt til å kontakte lærer.

Gratispassasjerer er et vanlig problem med gruppeoppgaver. 

Får vel prøve å ta det opp med læreren igjen da, hvis det skjer igjen. Ser ikke noen grunn til å få en av foreldrene mine ta kontakt, når de ikke har hatt noe kontakt med skolen tidligere. 

Anonymkode: 400cf...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...