Gå til innhold

Endetarmskirurgi erfaring?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har utført endetarmskirurgi? Dette er pinlig, men det kan umulig tenkes at det kun er meg som sliter med dette... Etter mange år med ubehandlet irritabel tarm har det ført til periodevis smertefulle hemoroider som igjen da har ført til permanente utvekster/hudfliker i endetarmsåpningen. Dette er pinlig, flaut og plagsomt. Derfor har jeg veldig lyst til å få fikset opp i dette. Er det noen som har noe erfaring med dette? Hva slags metode brukes og hvor lang tid tok det før det ble bra? Jeg var til konsultasjon da jeg var yngre men ble bedt om å komme tilbake etter jeg har fått barn.. Jeg var da veldig ung. Nå venter jeg mitt første barn og vil gjerne få fikset det så snart barnet er ute.

Anonymkode: d4430...7ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg fikk utført en slik operasjon for ca 6 år siden. Hadde utvekst et stykke oppe i endetarmen. Den kunne ikke fjernes i lokalbedøvelse pga smerter så fikk narkose. Syntes selv det var pinlig men hadde smerter i flere år før jeg konsulterte legen og ble henvist til sykehuset. da var det skikkelig vondt. Ble operet relativt fort etter konsultasjonen ca 3 uker. ble sykemeldt i 2 uker etterpå pga det var ganske mye smerter innvolvert i dette som jeg ble informert om i forkant. Nå er jeg helt fin igjen og merker ingenting. Var to tøffe uker men fikk tilslutt skikkelig smertestillende som tok det verste av smerter bort. Er glad jeg gjorde det for og si det sånn. 

Anonymkode: 12323...bcb

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg fikk utført en slik operasjon for ca 6 år siden. Hadde utvekst et stykke oppe i endetarmen. Den kunne ikke fjernes i lokalbedøvelse pga smerter så fikk narkose. Syntes selv det var pinlig men hadde smerter i flere år før jeg konsulterte legen og ble henvist til sykehuset. da var det skikkelig vondt. Ble operet relativt fort etter konsultasjonen ca 3 uker. ble sykemeldt i 2 uker etterpå pga det var ganske mye smerter innvolvert i dette som jeg ble informert om i forkant. Nå er jeg helt fin igjen og merker ingenting. Var to tøffe uker men fikk tilslutt skikkelig smertestillende som tok det verste av smerter bort. Er glad jeg gjorde det for og si det sånn. 

Tusen takk for at du deler din erfaring. Jeg lurer på om jeg burde ta opp dette på 6-ukerskontrollen eller om det er annen jeg skal ta dette opp med. Uansett så er det mer skjemmende og plagsomt enn det er smertefullt. Det har rett og slett vært for mye press på tarmen som har ført til utposinger som ikke går vekk igjen i åpningen :( 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for at du deler din erfaring. Jeg lurer på om jeg burde ta opp dette på 6-ukerskontrollen eller om det er annen jeg skal ta dette opp med. Uansett så er det mer skjemmende og plagsomt enn det er smertefullt. Det har rett og slett vært for mye press på tarmen som har ført til utposinger som ikke går vekk igjen i åpningen :( 

Synes du skal ta det opp på kontrollen. Så kan legen vurdere om den vil sende deg til sjekk på kirurgisk på sykehus. Så lenge det er plagsomt for deg så skader det ikke og gi beskjed en og vente lenger.

• Liker 1
Skrevet

Marisker. 

Anonymkode: 33889...e52

Skrevet

Oi, jeg visste ikke at det fantes noe som het endetarmskirurgi engang. Ønsker deg lykke til med det og håper du får noen nyttige svar :)

Anonymkode: ba80a...2b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...