AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #21 Skrevet 11. februar 2016 16 minutter siden, Shygirl skrev: Grunnen til at jeg tenker på å bytte er at det står forskjellige ting om det på nett. Noen steder står det at det er indisk, andre steder at det er afrikansk amerikansk, og noen steder står det til og med at det er et jentenavn. Jeg visste ingen av disse tingene. Jeg ville ha et fint spesielt navn. Og ikke alt dette som står. Jeg blir helt forvirret Det der skulle du tenkt på før du ga ungen navn i det hele tatt. Anonymkode: adba2...c1b 6
Shygirl Skrevet 11. februar 2016 Forfatter #22 Skrevet 11. februar 2016 Hvorfor er folk så litt hyggelige her inne? Det var bare et spm. 1
Gjest Haaploes Skrevet 11. februar 2016 #23 Skrevet 11. februar 2016 Som "eier" av fire navn vil jeg herved komme med en oppfordring: Ikke gi barna deres fire navn. Det skaper bare en haug av hodebry. Synes Niran er kult, jeg. Navnet mitt kan bety madonna eller hore, alt etter som hvilken tolkningstradisjon du velger å følge. Lo godt da jeg fant det ut, nå er det en morsom funfact på sånnne grusomme teambuilding-eventer med jobben.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #24 Skrevet 11. februar 2016 Skjønner han selv at han heter Niran? Hvis du legger til et "normalt" navn foran, hva skal familien, venner, etc kalle barnet i hverdagen? Det nye navnet? Vil han ikke da bli forvirret? "Hvorfor heter jeg ikke Niran lengre?" Hvis du fortsatt skal kalle han Niran i hverdagen, hva skal du bruke fornavnet til da? Jobbsøking? Hvis du skal ha to navn, så blir Adrian for likt Niran. Om du skulle byttet Niran helt bort, så ville jeg tatt Adrian, fordi det er ikke så stor forskjell, samtidig som det er mer vanlig. Anonymkode: 6dc3d...ebf 2
Shygirl Skrevet 11. februar 2016 Forfatter #25 Skrevet 11. februar 2016 Dette går jo helt over styr. Men jeg er enige med dere. Jeh beholder bare navnet. Håper bare at det er både guttenavn og jentenavn, og ikke bare jentenavn 😳
Shygirl Skrevet 11. februar 2016 Forfatter #26 Skrevet 11. februar 2016 Det er jo fint dere tør å si deres mening uten å pynte på det eller tenke på hvordan dere sier ting 😉 2
kirgit Skrevet 11. februar 2016 #27 Skrevet 11. februar 2016 6 minutter siden, Shygirl skrev: Dette går jo helt over styr. Men jeg er enige med dere. Jeh beholder bare navnet. Håper bare at det er både guttenavn og jentenavn, og ikke bare jentenavn 😳 Denne nettsiden påstår hvertfall at det hovedsaklig er et guttenavn: http://www.thenamemeaning.com/niran/ Syns forøvrig også at det var et fint navn, selv om jeg ikke har hørt det før
Shygirl Skrevet 11. februar 2016 Forfatter #28 Skrevet 11. februar 2016 2 minutter siden, kirgit skrev: Denne nettsiden påstår hvertfall at det hovedsaklig er et guttenavn: http://www.thenamemeaning.com/niran/ Syns forøvrig også at det var et fint navn, selv om jeg ikke har hørt det før Tusen takk for hyggelig svar 😊 Og takk for linken 😀
Sofw Skrevet 11. februar 2016 #29 Skrevet 11. februar 2016 Syntes det var et fint navn, jeg da. Høres "guttete" ut i mine ører. Selv trodde jeg Iben var guttenavnlenge, tenkte sikker Ben, med I foran. Og trodde Taran var guttenavn, Tarzan liksom 1
Shygirl Skrevet 11. februar 2016 Forfatter #30 Skrevet 11. februar 2016 2 minutter siden, Sofw skrev: Syntes det var et fint navn, jeg da. Høres "guttete" ut i mine ører. Selv trodde jeg Iben var guttenavnlenge, tenkte sikker Ben, med I foran. Og trodde Taran var guttenavn, Tarzan liksom Tusen takk 😊
Gjest Holititten Skrevet 11. februar 2016 #31 Skrevet 11. februar 2016 18 minutter siden, Sofw skrev: Syntes det var et fint navn, jeg da. Høres "guttete" ut i mine ører. Selv trodde jeg Iben var guttenavnlenge, tenkte sikker Ben, med I foran. Og trodde Taran var guttenavn, Tarzan liksom For meg er Iben guttenanv, da jeg kjenner en som heter Iben som faktisk er gutt. Taran høres også guttete ut (enig med Tarzan der). Audun høres derimot definitivt ut som et jentenavn (Aud + Unn). Men nei da
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #32 Skrevet 12. februar 2016 Jeg har aldri hørt navnet før. Men synes det høres ut som et guttenavn Kanskje dere starter en ny navnetrend? Anonymkode: 6dc3d...ebf
Shygirl Skrevet 12. februar 2016 Forfatter #33 Skrevet 12. februar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri hørt navnet før. Men synes det høres ut som et guttenavn Kanskje dere starter en ny navnetrend? Anonymkode: 6dc3d...ebf Hehe ja hvem vet 🙊☺️
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #34 Skrevet 12. februar 2016 22 timer siden, Shygirl skrev: Hei! Jeg har en sønn på 2 år. Han heter Niran. Men jeg vurderer å, ikke bytte navn helt, men legge til et navn. Men jeg vil at det nye navnet jeg finner skal være først. Men jeg finner ingen navn som passer med Niran. Noen som har noen forslag til navn generelt eller som kan passe til? Jeg vil ha et "normalt" eller " vanlig" navn om man kan kalle det det. Jeg liker navnene : Adrian, Lucas og Mathias. Men jeg har ikke så lyst på dobbelt navn. Han har nå et fornavn, og farens etternavn som mellomnavn og mitt etternavn som etternavn. Hvordan kan jeg da gjøre dette? For jeg tenkte at Niran kunne være mellom navn og så finne et annet som er "hovednavnet". Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan gjøre dette? For hvis Niran skal være mellomnavn, hvor skal da farens etternavn være? Hva er vitsen? Du må da for søren greie å bestemme deg for ett navn etter at barnet er født, og stå for det Anonymkode: 6ded6...9ba 1
MapleSirup Skrevet 12. februar 2016 #35 Skrevet 12. februar 2016 Jeg synes Niran høres ut som et guttenavn. Riktignok som et pakistansk, indisk navn e.l uten at det gjør noe... Enig i at 4 navn bare er slitsomt!
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 12. februar 2016 #36 Skrevet 12. februar 2016 (endret) Den 11.2.2016 at 13.07, Nutz skrev: Et barn trenger ikke fire navn. Likevel er det ganske vanlig i noen andre land. Sverige, for eksempel. Tre fornavn, og et etternavn. TS. Dette er noe som dere foreldre må kjenne på selv. Personlig synes jeg ikke at Adrian klinger godt med Niran i alle fall. Endret 12. februar 2016 av Glansbildeskrinet
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #37 Skrevet 12. februar 2016 Skjønner meg ikke på de som sier man ikke kan ha flere navn så derfor bruker jeg mitt navn med bare litt forandring så dere skal forstå hvordan det er vanlig å ha flere navn. Jeg å søsknene mine heter tagesdatter til mellomnavn, fordi pappa heter tage. Jeg har også fått mellomnavnet marie da oldemoren min hadde det som mellomnavn, men jeg har også et vanlig etternavn og veldig vanlig fornavn. Nina Marie Tagesdatter Pettersen Er det virkelig helt grusomt altså?? Anonymkode: 4e989...93b
Chiubi Skrevet 12. februar 2016 #38 Skrevet 12. februar 2016 Den 11.2.2016 at 13.23, Shygirl skrev: Grunnen til at jeg tenker på å bytte er at det står forskjellige ting om det på nett. Noen steder står det at det er indisk, andre steder at det er afrikansk amerikansk, og noen steder står det til og med at det er et jentenavn. Jeg visste ingen av disse tingene. Jeg ville ha et fint spesielt navn. Og ikke alt dette som står. Jeg blir helt forvirret Dette burde du ha sjekket FØR du kalte ham Niran. Når du har fått navnet godkjent, og ungen er to år, ser jeg ingen grunn til å finne på noe annet.
Gneis Skrevet 12. februar 2016 #39 Skrevet 12. februar 2016 Niran er da et fint navn. Behold det! Å bytte navn på et barn fordi navnet kanskje er amerikansk, indisk eller hva er dumt.
Millimani Skrevet 12. februar 2016 #40 Skrevet 12. februar 2016 11 timer siden, Shygirl skrev: Hehe ja hvem vet 🙊☺️ Det er fire kvinner i Norge som heter Niran http://ssb.no/navn 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå