AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #1 Skrevet 10. februar 2016 Hei! Er det noen som har studert/bor i Fredrikstad som kan fortelle meg litt om byen og skolen? Tenker på høgskolen i Østfold! Hvordan er miljøet på skolen, er det lett å bli kjent med folk? Er det en bra fadderuke med mye som skjer? Hvordan synes du byen er i størrelse, og hvordan er det med muligheter for shopping/cafe/treningssenter/aktiviteter osv? Er det dyrt å bo der som student? Ligger skolen nærme byen? Gjerne skriv om du bor der fra før eller om du har flyttet dit for å studere! Blir også glad for all mulig annen informasjon enten fra studenter eller andre som bor/har bodd der. Skrev bare ned noen av spørsmålene jeg lurer på, da jeg vurderer å begynne der til høsten! Anonymkode: 49021...081
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #2 Skrevet 11. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Er det noen som har studert/bor i Fredrikstad som kan fortelle meg litt om byen og skolen? Tenker på høgskolen i Østfold! Hvordan er miljøet på skolen, er det lett å bli kjent med folk? Er det en bra fadderuke med mye som skjer? Hvordan synes du byen er i størrelse, og hvordan er det med muligheter for shopping/cafe/treningssenter/aktiviteter osv? Er det dyrt å bo der som student? Ligger skolen nærme byen? Gjerne skriv om du bor der fra før eller om du har flyttet dit for å studere! Blir også glad for all mulig annen informasjon enten fra studenter eller andre som bor/har bodd der. Skrev bare ned noen av spørsmålene jeg lurer på, da jeg vurderer å begynne der til høsten! Anonymkode: 49021...081 Jeg går der nå. Skolen ligger sentralt i forhold til byen. Noen gå minutter unna gågate og kjøpesenter. Grei shopping og mange treningssentre. Anonymkode: 31800...81c
loveistheanswer Skrevet 11. februar 2016 #3 Skrevet 11. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Er det noen som har studert/bor i Fredrikstad som kan fortelle meg litt om byen og skolen? Tenker på høgskolen i Østfold! Hvordan er miljøet på skolen, er det lett å bli kjent med folk? Er det en bra fadderuke med mye som skjer? Hvordan synes du byen er i størrelse, og hvordan er det med muligheter for shopping/cafe/treningssenter/aktiviteter osv? Er det dyrt å bo der som student? Ligger skolen nærme byen? Gjerne skriv om du bor der fra før eller om du har flyttet dit for å studere! Blir også glad for all mulig annen informasjon enten fra studenter eller andre som bor/har bodd der. Skrev bare ned noen av spørsmålene jeg lurer på, da jeg vurderer å begynne der til høsten! Anonymkode: 49021...081 Hei Jeg flyttet fra hjembyen min Trondheim til Fredrikstad i august i fjor (2015). for å gå på fagskolen i Østfold, og trives veldig godt. Sentrum ligger nærme skolen, så sånn sett ligger den godt til rette Skal jo være her 1,5 år til og det gleder jeg meg til. Var heldig med leilighet, selv om den ligger 10 min me bil unna skolen. Betaler 7000 i mnd for 60 kvm. Det er ikke verst som student. Mitt råd til deg er å flytt og studere. Hva tenker du å studere? Selv om det er litt tøft med mye nytt i begynnelsen, så blir du kjent med folk og det er gøy å utforske ny by Ønsker deg lykke til
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #4 Skrevet 11. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Er det noen som har studert/bor i Fredrikstad som kan fortelle meg litt om byen og skolen? Tenker på høgskolen i Østfold! Hvordan er miljøet på skolen, er det lett å bli kjent med folk? Er det en bra fadderuke med mye som skjer? Hvordan synes du byen er i størrelse, og hvordan er det med muligheter for shopping/cafe/treningssenter/aktiviteter osv? Er det dyrt å bo der som student? Ligger skolen nærme byen? Gjerne skriv om du bor der fra før eller om du har flyttet dit for å studere! Blir også glad for all mulig annen informasjon enten fra studenter eller andre som bor/har bodd der. Skrev bare ned noen av spørsmålene jeg lurer på, da jeg vurderer å begynne der til høsten! Anonymkode: 49021...081 Bra skole, ligger sentralt til i byen. Sosialt og inkluderende skolemiljø. Anbefales! Anonymkode: c72b4...e02
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #5 Skrevet 11. februar 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Er det noen som har studert/bor i Fredrikstad som kan fortelle meg litt om byen og skolen? Tenker på høgskolen i Østfold! Hvordan er miljøet på skolen, er det lett å bli kjent med folk? Er det en bra fadderuke med mye som skjer? Hvordan synes du byen er i størrelse, og hvordan er det med muligheter for shopping/cafe/treningssenter/aktiviteter osv? Er det dyrt å bo der som student? Ligger skolen nærme byen? Gjerne skriv om du bor der fra før eller om du har flyttet dit for å studere! Blir også glad for all mulig annen informasjon enten fra studenter eller andre som bor/har bodd der. Skrev bare ned noen av spørsmålene jeg lurer på, da jeg vurderer å begynne der til høsten! Anonymkode: 49021...081 Jeg studerer i Fredrikstad nå og bor i Halden Miljøet på skolen er veldig bra! Jeg har gått på høgskolen i Oslo før og mistrivdes lenge på grunn av miljø (vet ikke om det gjelder hele skolen, men hvertfall den avdelingen jeg kom på). Det er en alt for stor skole hvor du kun blir et studentnummer, og det var ikke noe for meg. men når jeg kom til Fredrikstad så ordnet alt seg! Mindre klasser og mindre skole. Mye bedre miljø, lettere å bli kjent med folk, mer sosialt både i og utenfor skolen og jeg er generelt veldig fornøyd! Absolutt å anbefale! fadderuka var knallbra. Bra opplegg og mye bra folk! Veldig lett å bli kjent med folk. Alle er liksom så "åpne". Jeg kommer jo i utgangspunktet ikke fra en "storby" (er altså ikke fra Oslo, men et annet sted i Norge opprinnelig), så jeg syntes egentlig Fredrikstad har veldig mye å by på av butikker, caféer osv. Men det kan jo hende at det bare er fordi jeg ikke er vant til det. Dyrt å bo som student? Det kommer an på. Ikke så dyrt hvis du skal bo i studenthybel, men selvfølgelig dyrere hvis du skal bo for deg selv i en leilighet privat. Billigere enn Oslo, dyrere enn Halden. Men det går det an å Google sentrum ligger rett på andre siden av brua fra skolen. Altså ca. 2 minutter å gå og togstasjonen er ca. 20 minutter unna skolen. Jeg begynte å studere der for et halvt år siden og har ikke angret ett sekund. Lykke til med valget, og velkommen til Fredrikstad 😁 Anonymkode: aff9c...63f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå