Gå til innhold

Gravid 5+1. Er ikke denne testen altfor svak? :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, Silfen skrev:

Det er bare å google hcg week 5.

Men de har målt progesteron, ikke hcg hos TS, hvis jeg forstår henne rett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Progesteron er jo ikke noe poeng i å måle i denne situasjonen, med mindre TS er utredet for manglende progesteronproduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes dere virkelig det? Jeg er 5+2 i dag ( det er 3 uker siden jeg vet jeg hadde el). Er den ikke for svak?

Uansett, takk for at dere er positive på vegne av meg :) Jeg må prøve å drøye med testing fremover ja ;) Dyrt blir det og!

Anonymkode: c282f...e50

Min var enda svakere enn din første på det tidspunktet, og jeg var kjempe-gravid :fnise: ble en hel unge faktisk!!

Helsesøster kommenterte at er den blå, så er du gravid enten den er svak eller sterk, for kroppen produserer ikke de hormonene hvis du ikke er gravid. Kan være individuelt hvor sterk konsentrasjonen er de første ukene, men er den der så er du gravid!

Gratulerer!! :):):) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, de har målt progesteron(!). Fikk snakka med gyn, og hun har visst rett og slett gjort feil. Hun hadde ment hcg, men hadde skrevet progesteron på papirene mine. Så må inn igjen, og måle hcg. Da tror jeg at jeg insisterer på å ta prog. også ( har jo allerede papirer). Utfra det jeg leser så kan det indikere om det er fare for SA. Evt kan man kanskje få prog.støtte?

Når jeg søkte opp progesteron på engelske nettsider, så ser det ut som det er innenfor ja:) Men operere de med samme tall/måleenheter i f.eks USA ( hor jeg så flere hadde 15, uten at de trengte prog.tilskudd)? Noen som vet det?

Og takk for svar :)

Anonymkode: c282f...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er samme tallene. Går helt fint an å ligge på 10 så tidlig og det går bra. Det er ikke noen indikasjoner på at du trenger progesteronstøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Flair skrev:

Min var enda svakere enn din første på det tidspunktet, og jeg var kjempe-gravid :fnise: ble en hel unge faktisk!!

Helsesøster kommenterte at er den blå, så er du gravid enten den er svak eller sterk, for kroppen produserer ikke de hormonene hvis du ikke er gravid. Kan være individuelt hvor sterk konsentrasjonen er de første ukene, men er den der så er du gravid!

Gratulerer!! :):):) 

Så fint å høre, takk! Hadde du virkelig svakere enn min første 20 dpo? Det var veldig betryggende å høre, jeg ser bare bilder av disse supersterke ( ala positiv el-test). Og, gratulerer med en (hel:fnise:) unge!!! :)

 

 

Anonymkode: c282f...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Silfen skrev:

Det er samme tallene. Går helt fint an å ligge på 10 så tidlig og det går bra. Det er ikke noen indikasjoner på at du trenger progesteronstøtte.

Så godt å høre, Silfen!

Dere gjør meg mye roligere enn gynekologen og google gjør, det er i hvertfall sikkert ;)

Da prøver jeg å avvente - og kutte ned på googlinga - frem til ny ( og riktig!) bp.

Det har vel ant meg, men tror ikke jeg "passer" til å være gravid. Altfor pessimistisk, hypokonder og med tilløp til katastrofetanker. Skal prøve å være en laid-back versjon av meg selv i helga i hvertfall ;)

Anonymkode: c282f...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Flair skrev:

Min var enda svakere enn din første på det tidspunktet, og jeg var kjempe-gravid :fnise: ble en hel unge faktisk!!

Helsesøster kommenterte at er den blå, så er du gravid enten den er svak eller sterk, for kroppen produserer ikke de hormonene hvis du ikke er gravid. Kan være individuelt hvor sterk konsentrasjonen er de første ukene, men er den der så er du gravid!

Gratulerer!! :):):) 

 

Og jeg har hatt kjemiske svangerskap når jeg har testet over mensdato og fått helt svake tester der som testene burde vært sterkere. Men da har jeg ikke kunnet teste på morgenurin og fått så mye sterkere som TS, men jeg visste uansett at det gikk feil vei når jeg brukte sensitive tester som såvidt gav utslag 16-17 dpo. Så det at man er gravid er en sannhet med modifikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Silfen skrev:

Og jeg har hatt kjemiske svangerskap når jeg har testet over mensdato og fått helt svake tester der som testene burde vært sterkere. Men da har jeg ikke kunnet teste på morgenurin og fått så mye sterkere som TS, men jeg visste uansett at det gikk feil vei når jeg brukte sensitive tester som såvidt gav utslag 16-17 dpo. Så det at man er gravid er en sannhet med modifikasjoner.

Ser den. Og leit at du har hatt kjemisk.:klem:

Mine tester begynte jo også ganske svakt 17 dpo, men har bare økt. Så håper det er et godt tegn.

Anonymkode: c282f...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser den. Og leit at du har hatt kjemisk.:klem:

Mine tester begynte jo også ganske svakt 17 dpo, men har bare økt. Så håper det er et godt tegn.

Anonymkode: c282f...e50

Økning er alltid positivt. Kjemiske tester blir omtrent aldri sterkere, men kan holde lik farge et par dager eller så, så kommer mensen noen dager senere enn normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg tok testen første gangen var det så svakt at jeg trodde den var negativ. Jeg tolket den hvert fall som negativ. og gikk rundt å trodde jeg ikke var gravid. Mange dager senere kom symptomene og mannen min sa nå må du ta en ny test, den første du tok må være feil. Jeg gikk å tok en test til, og da var den ca som på bilde ditt. Jeg var gravid, og jeg har nå en liten baby.

Får håpe den holder seg positiv :)

Anonymkode: 1c2ee...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt sterkere tester enn din første..hatt 5 SA og har 3 fullgåtte svangerskap ☺

Anonymkode: 34c05...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...