Gå til innhold

Strikketøy billigst på Nillle eller Europris?

Teardrop

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Både Europris og Nille er billigbutikker. De har ulike produkter både på garn og pinner. Spørsmålet er om du er ute etter noe å strikke prøvelapp av, eller noe som skal bli til noe brukbart, og hvordan og av hvem det skal brukes. Det er vel egentlig hips om haps hvilken butikk du velger. 

Anonymkode: db058...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Teardrop skrev:

Hvor er garn og pinner billigst? Skal prøve å stikke i kveld  første gang siden barneskolen ;)

Nille bruker å ha en billigkrok med diverse strikkepinner (vanlige + rundpinner) til 10-20 kroner pr pk her jeg bor. God kvalitet på disse, i følge en venninne av meg som strikker mye :)

Anonymkode: dec6d...0a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å prøve meg på trekk til tennbrikketer og trekk til andre pynteting og lysestaker.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Teardrop skrev:

Tenkte å prøve meg på trekk til tennbrikketer og trekk til andre pynteting og lysestaker.... 

Lykke til! :)

Strikkede potteskjulere er også noe som noen liker. Jeg så det senest på blomsterbutikken i går :)

(Hvorfor trekk til tennbrikettene? Kan du forklare hvordan de trekkene skal være? Som en pose med snor i, til oppbevaring av brikettene?)

Hjemmestrikkede grytelapper og kluter er noe jeg ønsker meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til! :)

Strikkede potteskjulere er også noe som noen liker. Jeg så det senest på blomsterbutikken i går :)

(Hvorfor trekk til tennbrikettene? Kan du forklare hvordan de trekkene skal være? Som en pose med snor i, til oppbevaring av brikettene?)

Hjemmestrikkede grytelapper og kluter er noe jeg ønsker meg :)

Til å ha rundt boksen de kommer i. Den høye sylinderen ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Teardrop skrev:

Til å ha rundt boksen de kommer i. Den høye sylinderen ;)

Aha :)

Takk for svar!

Jeg visste ikke at de solgtes i slike bokser nå om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å kjøpe gode strikkepinner, gjerne Addi sine. Veldig stor forskjell på de og de du finner på Nille/Europris etc. De er gjerne av plast/ekkelt metall som gjør at garnet ikke sklir fint. Strikkegleden økte drastisk da jeg endelig "tok meg råd" til skikkelige pinner iallefall, ikke er de så dyre heller. 60-70 kr kanskje for en rundpinne? Uten at jeg er helt sikker :) Garnet på Nille/Europris etc er helt greit. Noe av det er det samme som du får i garnbutikkene, bare med ett annet merke ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Sinnatagg skrev:

Anbefaler deg å kjøpe gode strikkepinner, gjerne Addi sine. Veldig stor forskjell på de og de du finner på Nille/Europris etc. De er gjerne av plast/ekkelt metall som gjør at garnet ikke sklir fint. Strikkegleden økte drastisk da jeg endelig "tok meg råd" til skikkelige pinner iallefall, ikke er de så dyre heller. 60-70 kr kanskje for en rundpinne? Uten at jeg er helt sikker :) Garnet på Nille/Europris etc er helt greit. Noe av det er det samme som du får i garnbutikkene, bare med ett annet merke ;)

Ikke plast eller metallpinner? Hva skal jeg ha da? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Teardrop skrev:

Ikke plast eller metallpinner? Hva skal jeg ha da? :/

Jeg tror de fra Europris er aluminium? Slike grå/matte pinner og ikke så gode å jobbe med. (Syns jeg.) De fra feks Addi er blank metall av noe slag, glatte og gode å jobbe med. De selger de ganske mange plasser, til og med på min lokale Joker her uti huttiheita :D Ellers så finner du de på nett overalt :) 

Det er vel ikke selve pinnene som er verst av de billigsortene, der er ofte elendig overgang fra pinne til vire, som gjør at garnet ofte henger seg opp i skøyten der. Men dette er selvsagt smak og behag. Jeg vet bare med meg selv hvor irritert jeg var for at jeg ikke hadde kjøpt skikkelige pinner med det samme jeg begynte å strikke igjen. Nå er alle "dårlige" pinner og heklekroker forsvunnet ut av huset, og kun deilige (hahaha) pinner og kroker igjen. 

Vet også mange som er veldig fornøyd med bambuspinner. Jeg har ikke fått de til å fungere for meg siden jeg rett og slett knekker de når jeg strikker. Men FØR den tid så syns jeg de er gode å jobbe med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...