Gå til innhold

resept regler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal ha en operasjon neste uke og har fått resept på medisiner. Står at resepten gjelder flere ganger. Men kan jeg hente ut alt i en omgang sånn at jeg slipper å tenke på det mer, eller er det regler på at det må taes i flere omganger? Hvordan bestemmer de eventuelt dette?

Anonymkode: a3d4a...c14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør på apoteket

Anonymkode: d8ae1...b5d

Skrevet

Hvis det står Reit (også et tall, ofte tre) så har du tilsammen fire ganger du kan ta ut på resepten. Det er kun i sjeldne tilfeller du får lov å ta ut alt som er på resepten, som regel så må man ta ut flere ganger. Det er ved reiser ol at man kan ta ut større mengder. 

Det kommer også an på hvilke medisiner det er. 

Anonymkode: 2ccf5...3f2

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ha en operasjon neste uke og har fått resept på medisiner. Står at resepten gjelder flere ganger. Men kan jeg hente ut alt i en omgang sånn at jeg slipper å tenke på det mer, eller er det regler på at det må taes i flere omganger? Hvordan bestemmer de eventuelt dette?

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det står Reit (også et tall, ofte tre) så har du tilsammen fire ganger du kan ta ut på resepten. Det er kun i sjeldne tilfeller du får lov å ta ut alt som er på resepten, som regel så må man ta ut flere ganger. Det er ved reiser ol at man kan ta ut større mengder. 

Jo det kan du. Jeg har epilepsi, og det har aldri vært noe problem for meg. Sjelden jeg gjør det på den måten, riktignok, men jeg har aldri hatt problemer med å ta ut for flere ganger samtidig

Skrevet

Du bør være obs på at medisiner går ut på dato, derfor kan det være lurt å ikke ta ut alt på en gang.

Anonymkode: 4bae7...15c

Skrevet

Tror reglene er slik at du kan hente forbruk for 3 mnd. 

Anonymkode: 2f79d...5a8

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror reglene er slik at du kan hente forbruk for 3 mnd. 

Anonymkode: 2f79d...5a8

Det er smertestillende til to uker, men ganske mye og sterke. Jeg tenker det bør være mulig å ta ut alt, siden det er til en kort periode. Hva er vitsen med å dra på apoteket tre-fire ganger i løpet av en to ukers periode? 

Men skal på apoteket senere i dag så da får jeg se :-) 

- ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...