Gå til innhold

Valg av prevensjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Håper det er noen snille KG-damer her med noen gode tips :klem:

Har tidligere prøvd: Mercilon, Cerazette, Microgynon, p-sprøyte og p-stav

Går nå på Cerazette for andre eller tredje gang. Etter bare en uke ser det ut som jeg har lagt på meg 5 kg pga. utrolig oppblåst mage. Føler meg utrolig utilpass pga. dette da jeg egentlig er veldig slank og lav jente som spiser sunt og trener daglig. Får i tillegg masse (!) kviser og et helt ukontrollerbart søtsug (gir ikke etter for det så det er nok ikke grunnen til vektøkningen). 

Tenker litt på å prøve Diane mtp. huden. Har noen erfaring med oppblåsthet ift. de? Andre positive/negative innspill?

Det jeg helt vil prøve er kobberspiralen, for å slippe alle hormonene. Men tanken på å sette den inn skremmer livet av meg siden jeg ikke har født og er ganske... liten. Kraftige, lange blødninger frister lite, men det skjer vel ikke alle og er verdt det for å slippe de andre hormon-bivirkningene.

Hilsen oppgitt jente 21 :murvegg:

Anonymkode: f0630...a35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ikke komme med noen spesifikke råd, men har du vurdert hormonspiral? Evt så kan du drøfte dette med helsesøster (hvis du går på universitet eller høyskole med det tilbudet?) eller fastlege. 

Skrevet

Da jeg ikke tåler hormonene i noen av de andre variantene jeg har prøvd, tror jeg ikke den er noe heller :/ 

Jo, men syns ærlig talt ikke det er mye hjelp å få..

Anonymkode: f0630...a35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...