Gå til innhold

Mine, dine og våre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi lever i en familie med dine, mine og våre barn. Han har en datter på 10 år fra tidligere forhold og jeg har en sønn på 6 år. Vi har også en datter på 1,5 år sammen. 95% av tiden samarbeider vi foreldrene (min eks og hans nye samboer, og hans eks og hennes nye samboer, og oss) veldig bra. Føler vi har et godt forhold hvor moren til min bonusdatteren kan ringe meg om det er noe og vice versa. Min bonusdatter og min sønn bor 50/50 og vi har alle barna samtidig så de skal få et mest mulig "søskenforhold". Nå har de bodd sammen i 4 år og har derfor etablert dette ganske greit. Båndet mellom dem ble tettere etter at vi fikk en liten datter. 

Problemet er at moren til bonusdatteren min noen ganger slår seg vrang. Vi har annenhver ferie med barna og nå var det "vår" påske. Vi dobbeltsjekket med hans og min eks i desember om dette fortsatt var greit, eller om de skulle gjøre noe spesielt så de ville ha dem. Vi bestilte ferie når de ga sitt klarsignal. Nå sier plutselig mor at hun vil ha datteren sin i påsken. Ingen spesiell grunn, bare at siden hun ikke skal ta vinterferie, så vil hun ha datteren en hel uke. I og med at jeg har en sønn som jeg bare ser 50% skjønner jeg jo følelsen, men vi er opptatt av at nåe vi bruker penger på en ferie, så skal alle barna være med. Dette er ikke første gangen. Hun kan plutselig si en helg at hun bare MÅ se datteren sin. Det har vel skjedd 5-6 de siste 6 mnd. 

Moren har allerede luftet ideen om at hun skal ha datteren i påsken til hun selv. Datteren ble veldig lei seg fordi hun ville være med oss på feire, men sa til far og meg at hun ikke vil velge mellom oss. Noe jeg skjønner veldig godt. Vi vil heller ikke gå til retten for en domsatt samværsavtale da vi har et såpass bra forhold mesteparten av tiden. 

Har dere noen tips til hvordan dette kan løses på en "rolig" måte? 

Beklager langt innlegg.

Anonymkode: cccd5...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...