Gjest førstedamen Skrevet 9. februar 2016 #1 Skrevet 9. februar 2016 Hva er folks personlige mening her? Ville du kuttet ut sukker? Kuttet selv ut (eller heter vel heller kutte ned for det finnes jo sukker i alt) sukker for 6 mnd siden og jeg mener det har bidratt til mer energi, bedre søvnkvalitet, og bedre helse generelt. Nå spiser vi ikke lengre smågodt og brus blir det bare litt av hver mnd. Mange lurer på hvordan jeg klarer det. Og jeg skjønner at jeg får det spørsmålet, for det tok mange uker å venne seg til. Men her er kanskje beviset. Det er rett og slett så avhengighetsskapende, at her hjemme går vi på konstant avrusning. http://www.tv2.no/a/6133644
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #2 Skrevet 10. februar 2016 Har også kutta det ut. Rett og slett fordi jeg føler meg som et helvete hvis jeg spiser sukker. Blir sur, sint og deprimert, selv av små mengder. Orker ikke å være så ustabil, så da er det bedre for meg å la vær. Anonymkode: f4b8d...024 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #3 Skrevet 10. februar 2016 Jeg blir raskt rar i magen, sløv og kvalm dersom jeg får i meg for mye søtt. Merker også at en sjokoladebit til lunsjen er nok til at jeg får mer søtsug hele dagen. Har prøvd perioder uten den sjokoladen og med, blir alltid sugen på å spise når jeg spiser den biten :/ Anonymkode: cdeec...b1b
Gjest førstedamen Skrevet 10. februar 2016 #4 Skrevet 10. februar 2016 Har et problem med en kompis som alltid kommer med marsipangris til meg, og jeg ELSKER jo marsipan, også må jeg jobbe en hel uke med søtsuget etterpå.. Bahhh....
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #5 Skrevet 10. februar 2016 Sukker virker negativt på meg også, vet jeg har vært i mye bedre form de gangene jeg har kuttet det ut. Håper på å klare det igjen. Anonymkode: a5cf5...c81
Sjay Skrevet 10. februar 2016 #6 Skrevet 10. februar 2016 Sukker er like avhengighetsskapende som kokain har jeg hørt.. Gikk på ekstrem diett for noen år tilbake grunnet helsemessige årsaker, som deriblant omhandlet å kutte ut sukker og kun spise rene matvarer (ikke halvfabrikata). Det gikk bra med planlegging og litt alternativer til sukker (stevia, sukrin, etc) i godt over et år, men etter en ferie der jeg skeiet ut har jeg virkelig ikke kommet meg back on track. Jeg hadde fortsatt søtsug selv når jeg hadde kuttet det ut, men etter den ferien for over et år siden har jeg virkelig blitt en karbohydrat-junkie igjen.Det er ikke tull at man blir hekta! Jeg er litt sliten av å styre sånn med kosthold og vekt, så har vel resignert litt dessverre.. Men burde nok ta tak i det igjen!
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #7 Skrevet 10. februar 2016 Jeg er ikke redd for å innta sukker, eller å være avhengig av sukker. Og er enig i at sukker er dop. For meg er den sjokoladen på lørdagen noe jeg ser frem til, en gulrot for å orke bare litt til. Godis og film gjør at jeg klarer å lure meg selv til å tro at livet ikke er så grusomt som jeg forestiller meg. Og psykisk helse er like verdifull som fysisk, jeg klarer ikke å kose meg med sukrin eller popcorn. Jeg velger kos fremfor sunnhetshysteri. Anonymkode: ff080...756
Gjest førstedamen Skrevet 10. februar 2016 #8 Skrevet 10. februar 2016 Ja sunnhetshysteri er ikke bra, og er ikke så streng for vi baker kaker og drikker brus engang iblandt. Its too many people counting calories, and not enough people counting chemicals.
Høststorm Skrevet 10. februar 2016 #9 Skrevet 10. februar 2016 Jeg er ekstremt glad i alt søtt! Men vet også at jeg blir sliten (hehe, faktisk) etter for mye inntak av sukker, så jeg prøver å holde brus og godteri til helgene, men ikke alltid jeg klarer det! Å kose seg i hverdag noen ganger å være litt gærn er greit haha! Nå legger jeg ikke på meg heller da, hvertfall ikke så langt, så er ikke for vekta jeg noen ganger holder meg unna.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #10 Skrevet 11. februar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke redd for å innta sukker, eller å være avhengig av sukker. Og er enig i at sukker er dop. For meg er den sjokoladen på lørdagen noe jeg ser frem til, en gulrot for å orke bare litt til. Godis og film gjør at jeg klarer å lure meg selv til å tro at livet ikke er så grusomt som jeg forestiller meg. Og psykisk helse er like verdifull som fysisk, jeg klarer ikke å kose meg med sukrin eller popcorn. Jeg velger kos fremfor sunnhetshysteri. Anonymkode: ff080...756 Jeg synes denne holdningen til sukker er ganske teit. Jeg reagerer psykisk og fysisk negativt på sukker og for meg er det ikke kos å spise masse sukker for så å føle meg dårlig. Det at folk mener det er sunnhetshysteri at jeg da velger å avstå, og legger press på at jeg må spise sukker for å kose meg er faktisk ganske plagsom. Anonymkode: f4b8d...024 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #11 Skrevet 11. februar 2016 Det er helt sikkert lurt å kutte ut sukker for det er avhengighetsskapene, det kjenner jeg på selv! Jeg spiser sjokolade hver dag, men ikke i store mengder, blir en halv Japp/liten snickers/mars/stratos etc. Sikkert 200-250 kalorier i sjokolade hver eneste dag. Har forsøkt å kutte det ut, men da går jeg og tenker på sjokolade hele dagen, så sukker (og spesielt sjokolade for min del) er som rus. Men så har jeg rett og slett bare bestemt meg for at jeg skal få lov til å spise den sjokoladen HVER ENESTE dag fordi det er bra for min livsglede. Det er kos! Og man skal kose seg også. Jeg spiser veldig sunt eller utenom denne sjokkisen daglig, det er rugbrød,havregrøt,cottage cheese, magre pålegg, mye fisk og magert kjøtt, nøtter, frukt og grønt, biola, yoghurt smoothie etc. Også trener jeg 5-7 dager i uka og er i nedre del av BMI skalaen og da tenker jeg at litt sukker her og der ikke vil drepe meg. Når jeg trener såpass mye tror jeg egentlig det går helt greit. Men jeg merker også det at å spise søtt gjør at man blir enda mer fysen og derfor må jeg alltid spise sjokolade som dessert til enten lunsj eller middag. Anonymkode: 71182...161
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå