Gå til innhold

Jeg har skjegg lagd av kviser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er å overdrive litt, men ikke mye. 

Dere vet hudormer som pleier å bli svarte på toppen? Sånne man ofte har på nesa, vel jeg har begynt å få lignende overalt i ansiktet. De er ikke svarte på toppen, men huden på ansiktet mitt er ''ruglete'' når jeg stryker handa over, og når jeg prøver å klemme så kommer det ut hudorm lignende dritt. Jeg har mye på kanten av ansiktet, type hårfestet og haka. i tillegg har jeg ganske mye på siden av nesa mi. 

Har noen erfaring med dette? Hva skal jeg gjøre? Hvordan fjerne dette uten å klemme selv? Har prøvd å klemme og da blir det bare sår!

- Hilsen irritert jente på 18år

Anonymkode: 9334d...804

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker en hudorm-nål. Vet faktisk ikke hva jeg skal kalle den, men den jeg har er kjøpt på ebay. Gikk til hudpleier og de brukte faktisk en som var helt lik på meg. Jeg bruker den hele tiden og man får ikke store sår av den. Etterpå tar jeg på brudlidine krem. Det en sårsalve man får kjøpt på apoteket og den tar jeg på sår,kutt, myggstikk osv. Da får jeg ikke arr eller sår etter å ha tatt kvisene, og jeg er ikke rød dagen etterpå så lenge jeg bruker salven. Søk på acne tool :) Det finnes videoer på YouTube på hvordan de brukes. 

Screenshot_2016-02-09-21-05-34.png

Anonymkode: 77b4e...01e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker en hudorm-nål. Vet faktisk ikke hva jeg skal kalle den, men den jeg har er kjøpt på ebay. Gikk til hudpleier og de brukte faktisk en som var helt lik på meg. Jeg bruker den hele tiden og man får ikke store sår av den. Etterpå tar jeg på brudlidine krem. Det en sårsalve man får kjøpt på apoteket og den tar jeg på sår,kutt, myggstikk osv. Da får jeg ikke arr eller sår etter å ha tatt kvisene, og jeg er ikke rød dagen etterpå så lenge jeg bruker salven. Søk på acne tool :) Det finnes videoer på YouTube på hvordan de brukes. 

Screenshot_2016-02-09-21-05-34.png

Jeg har faktisk en lignende en, som jeg kjøpte på bodyshop. Den er ikke helt lik, mer avlang, og den er faktisk verre enn det å bruke fingrene. Har fått flere sår av den. Men takk for tipset om salven, kanskje jeg skal prøve det!

Skrevet

Når du er 18 år og har kvise og hudproblemer såmer tiden moden for å dra til lege eller hudlege med problemet. 

Anonymkode: 94ce6...2f1

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har faktisk en lignende en, som jeg kjøpte på bodyshop. Den er ikke helt lik, mer avlang, og den er faktisk verre enn det å bruke fingrene. Har fått flere sår av den. Men takk for tipset om salven, kanskje jeg skal prøve det!

Den funker bare på meg på hudormer, har jeg kviser får jeg lett sår og da må jeg ihvertfall bruke kremen. Jeg er veldig fornøyd med det på min hud og mine hudormer, men det kan være dine er helt annerledes. Jeg pleier også å ta kokende varmt vann på en håndduk og holder den over ansiktet om kvelden. Det er veldig varmt, men det hjelper meg faktisk ganske mye da porene åpner seg. 

Ellers merker jeg at hvis jeg slurver med å fjerne sminken så blir det verre. Man fjerner jo ofte rundt øynene, men tenker ikke over at man bør fjerne godt i utkanten også (under haken, hårfestet osv). Jeg bruker håndduk med kokende vann 3-4 dager i uken, og det var synlig mindre etter bare noen dager :)

Håper du finner en løsning! 

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du er 18 år og har kvise og hudproblemer såmer tiden moden for å dra til lege eller hudlege med problemet. 

Anonymkode: 94ce6...2f1

Jeg vet om flere som er går vg3 og har kviser i hele ansiktet... Tror det er vanlig til en viss grad. I alle fall hudormer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...