Gå til innhold

Hvor sover hunden din?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har helige whippets som sover under dynen sammen med meg, en skal helst ligge mellom bena og en skal helst ligge tett inntil siden/ ryggen min, de elsker kroppsvarme og nærhet-  fantastisk gode varmeflasker som aldri blir kalde!

Siden de bor inne sammen med meg så har de ikke bruk for noe fettlag i huden, så her bades det etter hvor grisete det er ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har pitbull/mastiff mix.    Han hopper opp i sengen så fort kjæresten min står opp, da er det plass nok-:). Elsker å ha han I sengen, ligger ofte tett tett inntil om det ikke er for varmt!

Anonymkode: dac49...1e0

Skrevet
11 minutter siden, xinnia skrev:

Har helige whippets som sover under dynen sammen med meg, en skal helst ligge mellom bena og en skal helst ligge tett inntil siden/ ryggen min, de elsker kroppsvarme og nærhet-  fantastisk gode varmeflasker som aldri blir kalde!

Siden de bor inne sammen med meg så har de ikke bruk for noe fettlag i huden, så her bades det etter hvor grisete det er ute.

Whippets er helt nydelige! De er jo kjent for å være veldig kjærlige og at de ikke bjeffer unødvendig-:)

Anonymkode: dac49...1e0

• Liker 1
Skrevet

Har fem hunder. Forskjellige raser og alder. De sover der det passer de. Hunder har jo et annet sovemønster enn mennesker og mange spiser og drikker i løpet av natten i tillegg at de gjerne skifter soveplass av naturlige grunner. Aldri brukt bur.

Skrevet

Har golden retriever.

Han sover egentlig der det passer han, stort sett utenfor soveromsdøra eller i sofaen, han får ikke lov til å være på soverommet. Hver gang han våkner for å bytte stilling eller legge seg et annet sted, kommer han bort til meg som for å si "HEI SÅ GØY Å SE DEG, KLØ MEG LITT DA" før han legger seg igjen. Dette gjør han kanskje 5 ganger om natten. Så nei, ikke på soverommet. :P 

Skrevet
Den 9.2.2016 at 21.14, førstedamen skrev:

Stor cane bulldog. Han sover nesten alltid i buret hele natten, men ikke fordi han MÅ, fordi han vil. Han går å legger seg i buret selv i elve tiden. Buret står nå som oftest åpent, men når han var mindre lukket vi det så han ikke sprang etter kattene om natten. Buret står rett utenfor soverommet i gangen. Han får lov å ligge på sofa hjemme, men ikke når vi er på besøk. Han har også hundeseng i hjørnet av stua, men brukes mest til oppbevaring av hundeleker.

Hva er Cane Bulldog? Blanding av Cane Corso og Bulldog? 

Anonymkode: 1c418...6dd

Skrevet

Har en medium stor blandingshund som stort sett sover i senga helt inntil ryggen min. Om jeg snur meg på den andre siden, så grynter han irritert og går rundt på den andre siden. Ellers livver han i både stoler og sofa om dagen, men han er også observert mens han lager sin egen "hytte" av pleddet sitt (som ligger i den mest populære stolen i stua). Drar bort en pute eller et håndkle.. eller hva som helst og trekker teppet delvis ned over seg.

Når det er noen hjemme ligger han helst et sted der han ser alt som skjer. Er det personer i flere rom, så ligger han der han kan se alle eller så mange som mulig eller har kontroll på hvor de går. Her er man under oppsikt hele tiden :)

Skrevet
Den 10. februar 2016 at 2.51, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte vasker dere hundene - dere som har dem i sengen og i sofaen?

Jeg synes det høres utrolig uhygienisk ut.

Anonymkode: edbc1...bdc

Jeg tror det kommer an på pelstype. Malamuten, som jeg har, har en nærmest selvrensende pels som er «tørr», og hvor rusk og rask ikke fester seg. Hvis den har vasset i myr eller gjørme tar vi en vask, men 99% av tiden er pelsen helt utrolig ren og fin. 

Anonymkode: 208a2...0df

Gjest førstedamen
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er Cane Bulldog? Blanding av Cane Corso og Bulldog? 

Anonymkode: 1c418...6dd

Jepp, Cane Corso og amerikansk bulldog.

Skrevet
Den 10.2.2016 at 10.16, AnonymBruker skrev:

Yorkshire terrier. Sover i bur på soverommet. Får lov til å være i sofaen, men ligger stort sett på fanget. Vi hadde ikke hatt henne i bur om natten om det ikke var for at hun har tisset i senga vår flere ganger som vi har prøvd uten bur.

Anonymkode: ba05b...9d0

Så nå tisser hun i buret sitt der hun ligger da eller? Om hunden må på do om natten så er det ganske dårlig gjort å putte den i et bur der den tvinges til å holde seg for å ikke ligge i sitt egen urin...

Anonymkode: c57f5...be2

• Liker 3
Skrevet

Hvit Boxer. 

Sover i en av sofaene, men hender hun sniker seg opp i senga mi, men det er sjeldent pga jeg har små barn som ofte også sover i senga mi. 

Skrevet

Vi har en malteser som sover i et romslig bur på eget rom om natta. Hun får være i sofaen og senga også siden hun ikke røyter. Og nei, det er ikke synd på henne. Hun liker seg godt i buret og sover best der.

Skrevet

Hvorfor skal en hund være i sengen i lag med mennesker? Sand, hår og alt mulig de drar med seg. Nei takk, liker det rent i sengen jeg!

Når dere skal ha sex da, stenger dere hunden ute eller får den være der som tilskuer?

Her sover hunden i buret sitt på natten, og der den ønsker på dagtid så lenge den ikke går inn på kjøkkenet, opp i senger eller i sofaen. Har egen seng i tillegg til buret, så lider ingen nød.

• Liker 1
Skrevet

hvor han vil,bortsett fra i senga vår :D

Skrevet

Jeg skjønner ikke? Dere som har hunder som sover i bur om natta eller dagen, er døra lukket? Og hvorfor er dere så redde for å la hundene gå løs at dere må låse de inn i eget bur på eget rom eventuelt? Dere er klar over hvor store burene skal være i følge loven?? Jeg har enda ikke sett et bur på dyrebutikken eller fk som er to kvadrat stort. Men dere har kanskje spesiallaget de?

Anonymkode: 3fb26...4a5

• Liker 1
Skrevet

Hunden sover på stua i eget bur, døra igjen. Men jeg skulle virkelig ønske jeg slapp å ha ham i buret om natta, men om jeg ikke gjør det ville han gått amok og spist alt som ikke satt bom fast. Stoler, pledd, duker, fruktskåler, bøker, ledninger... Det hadde vært dumt for oss, men livsfarlig for hunden. Han hadde også brukt hele natta på å jage kattene frem og tilbake, noe som hadde vært urettferdig for de.
Men buret er mer enn stort nok: han kan snu seg enkelt, strekke på seg, og rulle rundt om han skulle ønske det. Han har også et tyggebein i buret i tilfelle han våkner og vil tygge litt. (Vi håper at dette er noe som vil forandre seg når han blir gamlere og roligere. For tiden er han en hyperaktiv 7 mnd. gammel valp. Alle hundene jeg har vokst opp med har fått gå løs på stua/kjøkkenet om natta, så jeg håper en dag å få en rolig og snill hund som kan gjøre nettopp det.)

Bor i et veldig gammelt hus, og trappa opp til senga er alt for bratt for en hund å klatre opp i, så han får derfor ikke sove i senga. Men han får oppi sofaen, av den enkle grunnen at vi veldig skjeldent bruker den og ser dermed ikke noe problem med det.

Hunden vår er en blandingshund i medium størrelse.

Skrevet

Belgeren min sover på soverommet, nedenfor senga vår. Han har en seng der som han ligger i, eller på teppet ved siden av. Har ikke hatt ham i bur om natta siden han var 5 måneder. 

Skrevet
Den 9.2.2016 at 20.55, AnonymBruker skrev:

Som overskriften sier: Hvor sover hunden om natta? (I hvilket rom + i bur?)

Og får hunden være i sofaen eller din seng?

Hvilken rase har du?

Anonymkode: 6fa3e...9a0

Jeg har en shetland sheepdog tispe.

Hun har sin egen seng på gulvet ved fotenden av sengen. I tillegg ligger det et pelsteppe på gulvet på soverommet, så hun kan velge mellom flere alternativer. Ofte sniker hun seg opp i sengen om morgenen, når hun "vet" at vi er i ferd med å våkne. Hun vet omtrent når vi pleier å stå opp her i huset, og det er som regel rundt den tiden hun forflytter seg fra gulvet og opp i senga. Pga måten sengen er plassert på, er det mannens side hun kommer opp på, så hun pleier å krølle seg heeelt tett inntil han og ligge der og vente. Hun prøver aldri å vekke oss ved å sleike oss i fjeset eller noe, men bare legger seg der og koser seg mens hun venter.

Anonymkode: 1e28c...753

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...