Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan er det med å få seg vikarjobb i grunnskolen. MÅ man ha lærerutdannelse, eller kommer det helt annet på skolens krav?

Noen som vet hva minstelønnen ligger på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke hvordan lønna er, men jeg kjenner en jente som jobber som assistent på en barneskole, både på skolen og på SFO. Hun er like gammel som meg, altså 20, og har da naturlig nok ingen pedagogisk utdannelse.

Skrevet

mener å huske jeg fikk ca 130 i timen for 5-6 år siden og hadde null kvalifikasjoner.

Skrevet

Mener jeg fikk mellom 110 og 115 kr som SFO-assistent i fjor. (vikar). Som lærer vikar fikk jeg 160 kr i småskolen som adjunkt, men som student fikk jeg 180-240 kr i ungdomsskolen.

Man må ikke være utdannet for å få vikarstillinger/assistentstillinger, men jeg har inntrykk av at det er vanskelig å få slike jobber i dag, siden det har blitt omorganiseringer i skolen og store innstramminger i "vikarbudsjettet".

K

Gjest Anonymous
Skrevet

Som lærervikar får man ca. 200-270,- pr. 45 minutter time.

Også de uten utdanning kan få dette, avhengig av hvor nøden skolen er.

Mange skoler ansetter folk uten noen som helst utdanning. De er desperate når lærerne sykemelder seg i lange perioder..

Gjest Anonymous
Skrevet

Så mye??

Fikk nemlig beskjed om at det lå på 120 kr i timen. I førsteklasse er det jo alltid to lærere, og jeg var vikar for den ene, men ble regnet som assistent, hmm

Gjest Anonymous
Skrevet
I førsteklasse er det jo alltid to lærere,

Spørs hvor du er det.... :-?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Ufaglært lærervikar ligger mellom 120-135 kr timen. Så 200 - 270 kr timen er nok adjunkt med opprykk lønn. Eller i private skoler.

Har selv arbeidet som lærervikar, og hadde da 132 kr timen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er godt mulig at det var en lærer og assistent i førsteklassen. To voksne trenger ikke bety to lærere..

Jeg ville tro det var ca 160 kr. Husk at det er beregnet betaling for en og en halv times arbeid. Forberedelser og etterarbeid og mulig inspeksjon i tillegg til undervisning.

Gjest Anonymous
Skrevet
Det er godt mulig at det var en lærer og assistent i førsteklassen. To voksne trenger ikke bety to lærere..

Litt utenom tema: Noen steder i landet er det ikke to voksne en gang..

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor mye du får kommer an på om du er ansatt som assistent eller lærer uten godkjent utdanning. Som assistent er minstelønnen fra 100,51 til 120 kr timen i forhold til din ansiennitet.

De som er vikarer hos oss og har betegnelsen lærer uten godkjent utdanning får høyere timelønn, beregningen blir gjort som her, og årsrammen varierer alt ettersom hvilken lærer de er vikar for. Mener de får årslønn fra 221800 til 249000 alt etter ansienniteten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...